حجت الاسلام دکتر صادق زاده:

جشنواره فیلم رشد در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، بسیار اثرگذار است

امسال برای اولین بار 17 پردیس و مرکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان، فیلم های چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد را برای دانشجو معلمان به نمایش می گذارد.

دکتر علیرضا صادق زاده، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، در جلسه ی توجیهی کارشناسان و کارشناس مسئولان امور فرهنگی استان های منتخب در اکران فیلم های چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، تاکید کرد: رسانه به عنوان یک نهاد تربیتی، علاوه بر کارکردهای هدایتی، تبلیغاتی و آموزشی، نقش تهدید و ابزار قدرت نرم نیز یافته است.

وی، با اشاره به اینکه جشنواره ی فیلم رشد، با هدف های آموزشی و تربیتی،  نقش بسیار موثری در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت دارد، خاطرنشان کرد: رسانه های دیداری و شنیداری در گذشته بازتولید ارزش های فرهنگی می کردند، اما اکنون رسانه یک نوع تسهیلات است که هرکس در آن قدرتمند تر عمل کند، می تواند علیه دیگری استفاده کند و منافع بیشتری کسب کند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، از اکران فیلم های چهل وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در 17 پردیس دانشگاه فرهنگیان، خبرداد و افزود: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سواد رسانه ای از شاخص های مهم شایستگی و صلاحیت های حرفه ای معلمان است، که باید نظام مند و هدفمند در جهت تقویت آن برنامه ریزی کرد.

وی، از قرن بیست و یکم به عنوان عصر ارتباطات یادکرد و افزود: لازم است نسل جوان به درجه ای از شناخت و آگاهی برسند که با نگاه تربیتی و انتقادی با رسانه مواجه شوند و هوشمندانه پیام های رسانه را نقد و واکاوی کند.

دکتر صادق زاده، درخاتمه افزود: جهت تقویت و پرورش تفکر انتقادی در دانشجو معلمان، فیلم های منتخب این جشنواره در قالب یک مسابقه، نقد و بررسی خواهندشد.


نظرات کاربران