فراخوان همکاری در پست های مدیریتی
حوزه معاونت پژوهشی و فن آوری دانشگاه
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در جهت ایجاد فرصت برابر برای افراد واجد صلاحیت پذیرش مسوولیت های مدیریتی این حوزه (در دو سطح مدیریت و معاون مدیریت) و مطابق شیوه نامه تصدی پست های مدیریتی در سازمان مرکزی ( موضوع ابلاغ مصوبه ستاد ارتقاء مدیریت دانشگاه به شماره 1003/377 مورخه 28/5/93 توسط سرپرست محترم دانشگاه) به شرح زیر اقدام به فراخوان عمومی برای شناسایی افراد واجد صلاحیت بر اساس شرایط احراز و شرح وظایف مدیریت های خود می نماید:
شرایط متقاضیان:
1- متقاضی باید در حال حاضر در استخدام رسمی دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش یا سایر دانشگاه ها و پژوهشگاه های دولتی باشد. ( نیروهای غیر شاغل نمی توانند در این فراخوان شرکت نمایند)
2- برای تصدی پست مدیر کل، مدرک دکتری و برای تصدی پست معاون مدیرکل، مدرک تحصیلی دکتری ( یا کارشناسی ارشد ) مورد نیاز است. (رشته های علوم تربیتی، روانشناسی، رشته های مختلف آموزش علوم، مدیریت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم اطلاعات و دانش شناسی، جامعه شناسی، تحقیقات آموزشی بر حسب ارتباط با پست های مدیریتی در اولویت قرار دارند)
3- بر اساس ضوابط پست های حوزه معاونت پژوهش، متقاضیان همکاری در سطح مدیرکل، باید عضو هیات علمی باشند.
4 - تجربیات شغلی مفید و مرتبط با مدیریت مورد درخواست متقاضیان در انتخاب نهایی آنها تاثیر گذار خواهد بود.
5- اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه فرهنگیان در اولویت انتخاب قرار دارند.( اعضای هیات علمی سایر دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، مدرسان مدعو دانشگاه فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش با داشتن حداقل 10 سال و حداکثر 25 سال سابقه خدمت ( تا 93/9/1) و در صورت داشتن سایر شرایط می توانند داوطلب انتخاب شوند)
6 – انتخاب نهایی، منوط به تایید شرایط و صلاحیت عمومی متقاضی برای تصدی پست های مدیریتی است.
سایر موارد :
- با توجه به اینکه محل خدمت افراد در سازمان مرکزی و در شهر تهران است، داوطلبان خارج از تهران دشواری قانونی انتقال به کلان شهرتهران را مورد توجه قرار دهند.
- زمان و فرآیند گزینش و مصاحبه به داوطلبان واجد شرایط بصورت تلفنی اعلام خواهد شد.
- شرکت در این فراخوان هیچگونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی کند.
- ثبت نام و ارسال رزومه، مدارک و مستندات مورد نیاز صرفا از طریق سایت دانشگاه ( سامانه مربوط ) صورت می پذیرد.
- ثبت نام افرادیکه قبلا در فراخوان پست های مدیریتی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه نیز ثبت نام نموده اند، بلامانع است.
- مدارک مورد نیاز برای ارسال جهت بررسی، شامل رزومه ( علمی و شغلی – تجربی )، تصویر مدرک تحصیلی، حکم کارگزینی و اطلاعات مورد نیاز برای تماس ( شماره تلفن ثابت و همراه و آدرس پست الکترونیک ) می باشد.
عناوین مدیریت های مورد نظر و شرح وظایف آنها:
الف) اداره کل نشر و اطلاع رسانی:
عناوین پست های این اداره کل برای فراخوان عبارتند از:
1 - مدیر کل نشر و اطلاع رسانی علمی
2- معاون اداره کل نشر و اطلاع رسانی علمی
اداره کل نشر و اطلاع رسانی از چهار اداره کتابخانه ها و اسناد، اداره انتشارات، اداره نشریات علمی و اداره اسناد و مدارک علمی تشکیل شده است.
وظایف و محورهای کلان عملکردی این اداره کل به شرح زیر است:
- استاندارد سازی، ساماندهی، تجهیز و توسعه کتابخانه دیجیتال و سنتی متناسب با نیازمندی های پردیس های دانشگاه،
- پی گیری تفاهم نامه های همکاری های اطلاع رسانی دانشگاه با سایر مراکز اطلاع رسانی،
- ارتباط موثر با شبکه های اطلاع رسانی
- تمهید بهره گیری موثر از پایگاه های اطلاعاتی
- پی گیری مصوبات کمیته نشر معاونت پژوهشی
- حضور در نمایشگاه های کتاب، فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی و همچنین تمهید برنامه های هفته کتاب
- پی گیری امور تألیف، ترجمه و نشر کتاب ، مجلات و فصلنامه های علمی
- پی گیری توزیع و فروش کتاب و نشریات منتشر شده
- تسهیل ارتباط حقیقی و مجازی پردیس های دانشگاه با کتابخانه سایر دانشگاه ها ، سایت ها و مراکز اطلاعاتی
- نظارت بر حسن اداره کتابخانه پردیس ها و تلاش برای ارتقاء کمیت و کیفیت منابع علمی موجود
ب) مدیریت ارتباط با جامعه و همکاری های علمی؛
عناوین پست های این مدیریت برای فراخوان عبارتند از:
1- مدیر ارتباط با جامعه و همکاری های علمی
2- معاون ارتباط با جامعه و هماری های علمی
مدیریت ارتباط با جامعه و همکاری های علمی از دو گروه ارتباط با جامعه و همکاری های علمی و گروه فرصت مطالعاتی و بورس تحصیلی تشکیل شده است.
اهم وظایف و محورهای عملکردی این مدیریت عبارتند از :
- گسترش و تعمیق ارتباط دانشگاه با جامعه به منظور ارتقاء توانمندیهای اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه و کمک به رفع مشکلات جامعه
- برنامه ریزى بازدیدهاى علمى براى استادان و دانشجویان و متقابلا بررسی درخواست های بازدید علمی متقاضیان خارج از دانشگاه، از دانشگاه
- ایجاد تسهیلات در امر بهره گیرى دانشگاه و بخشهاى علمی - پژوهشی از امکانات یکدیگر
- گردآورى و ثبت عملکرد فارغ التحصیلان دانشگاه در مدارس و بازخورد آن به دانشگاه جهت اصلاح برنامه های آموزشی
- تعیین امکانات، تعداد و محل گذراندن فرصت مطالعاتى براى اعضاى هیأت علمى و مدرسان
- تهیه بانک اطلاعاتی توانمندیها و قابلیت های اعضای هیئت علمی به تفکیک گروه ـ رشته و مراکز استانی
- ایجاد بسترهمکاری علمی – پژوهشی با وزارت آموزش و پرورش، دانشگاهها و سازمانهای دولتی و خصوصی
- پی گیری امور تفاهم نامه های منعقد شده
- ایجاد تسهیلات جهت بورس تحصیلی و فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی و مدرسان
- تمهید شرایط برای حضور مدرسان و اعضای هیات علمی در همایش های علمی براساس شیوه نامه های مربوط
- ارایه گزارشهای دوره ای از عملکرد علمی – پژوهشی دانشگاه
- نظارت برامور تحصیل دانشجویان بورس و پژوهش محور
- اطلاع رسانی اولویت های پژوهشی سازمانها و دستگاههای اجرایی به اعضای هیأت علمی و مدرسان بر حسب تخصص های مربوط
- اجرای آیین نامه انتخاب پژوهشگر و طرحه ای پژوهشی برتر و برنامه ریزی مراسم هفته پژوهش
- تهیه برنامه کارگاه های آموزشی- پژوهشی روش تحقیق، مدیریت و داده کاوی اطلاعات علمی، ویژه اعضای هیات علمی، مدرسان و کارشناسان پژوهشی دانشگاه
- حمایت از صاحبان نظریه و نوآوران در عرصه تربیت معلم، در برپائی کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره
- پیگیری و انعقاد قراردادهای پژوهشی با ارگان های خارج از دانشگاه اعم از دستگاه های اجرایی، سازمان ها شرکت های دولتی و غیر دولتی و ...
- تهیه گزارش هایی مستند از توانمندی های دانشگاه برای معرفی به جامعه مرتبط با دانشگاه
ج) مدیریت پشتیبانی تولید علم بومی:
عناوین پست های این مدیریت برای فراخوان عباتند از:
1- مدیر پشتیبانی تولید علم بومی
2- معاون پشتیبانی تولید علم بومی
مدیریت پشتیبانی تولید علم بومی از دو گروه پشتیبانی تالیف کتب درسی دانشگاهی و گروه کرسی های نظریه پردازی و قطب های علمی، تشکیل شده است.
اهم وظایف و محورهای عملکردی این مدیریت عبارتند از :
- تولید علم بومی متناسب با نیازهای واقعی دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان
- پاسخگویی به تامین نیاز منابع علمی و آموزشی محققان، مدرسان و دانشجویان دانشگاه
- نظارت مستمر بر تالیف کتب درسی دانشگاهی
- تمهید مقدمات و زمینه های اجرایی تحقق کرسی های نظریه پردازی
- تمهید مقدمات و زمینه های اجرایی تحقق قطب های علمی
- برنامه ریزی و تمهید شرایط برای برگزاری سخنرانی ها ، همایش های علمی
- تحلیل استنادی تولیدات علمی دانشگاه
- بررسی ساختار و روند تولید علم در دانشگاه در مقایسه با دانشگاه های برتر در سطوح ملی وبین المللی و شناسایی مولفه های موثر در رشد کمی و کیفی آن
- فراخوان جذب صاحب نظران برای همکاری در تولید علم بومی
- تمهید شرایط برای تشویق دانشجویان نخبه و ممتاز در اجرای فعالیت های پژوهشی
- نظارت بر امور تولید محتوا و مقالات علمی – پژوهشی
د ) دفتر برنامه ریزی و امور پژوهشی
عناوین پست های این دفتر برای فراخوان عبارتند از:
1- مدیر کل دفتر برنامه ریزی و امور پژوهشی
2- معاون دفتر برنامه ریزی و امورپژوهشی
این دفتر از چهار گروه تشکیل شده است:
1- گروه برنامه ریزی پژوهشی
2- گروه نیازسنجی پژوهشی
3- گروه خدمات پژوهشی
4- گروه اجرای برنامه های پژوهشی
اهم وظایف و محورهای عملکردی این اداره کل عبارتند از:
- انجام مطالعات و کارشناسى لازم جهت تهیه وتنظیم اهداف، سیاستها و راهبردهاى پژوهشى معاونت؛
- هدایت، هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت کمیته های ذیل دفتر
- نیاز سنجی و تدوین اولویتهای پژوهشی براساس سیاست گذاریهای دانشگاه
- ارزیابی عملکرد پژوهشی پردیس های دانشگاهی
- تهیه و تنظیم آییننامهها، شیوه نامه ها، نمونه برگ های مورد نیاز حوزه پژوهش
- نظارت بر اجرای فعالیتهای پژوهشی و ارائه پیشنهاد و راهکار، به معاون پژوهش و فن آوری
- آسیب شناسی مستمر فعالیت های پژوهشی دانشگاه
- پیگیری اجرای دقیق آیین نامه های مصوب معاونت پژوهش و فن آوری
- همکاری با دیگر واحدها در فعالیت های مشترک برای اجرایی شدن اهداف و سیاست های معاونت پژوهش و فناوری
- تهیه گزارش های دوره ای از نحوه اجرا، اثرات و نتایج اجرای آیین نامه های مرتبط با معاونت پژوهش و فناوری
- پی گیری امور فراخوان پژوهش و اجرای قراردادهای پژوهشی
- تمهید اجرای طرح های پژوهشی مشترک و کارفرمایی در سطح دانشگاه
- طراحی کارنامه عملکرد پژوهشی پردیس ها ، اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه و تلاش در جهت ارتقاءآن
- تمهید شرایط برای توسعه فعالیتها
- پیشنهاد اعتبارات پژوهشی پردیس های دانشگاه بر اساس شاخص های پژوهشی و ظرفیتهای عملکردی
- برنامه ریزی اجرای طرحهای تحقیقاتی از محل اعتبار ویژه اعضای هیئت علمی و مدرسان و یا از محل اعتبار معاونت پژوهشی دانشگاه
- برنامه ریزی و نظارت براجرای طرحهای حمایت از پایان نامه های تحصیلی
- نظارت بر انتخاب برگزیدگان جشنواره پژوهش دانشگاه
برای دسترسی به فرم ثبت نام اینجا مراجعه نمایید.
بهتر است برای مشاهده ی آسان تر از مرور گرmozilla استفاده نمایید.