فراخوان همکاری در پست های مدیریتی

حوزه معاونت پژوهشی و فن آوری دانشگاه

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در جهت ایجاد فرصت برابر برای افراد واجد صلاحیت پذیرش مسوولیت های مدیریتی این حوزه (در دو سطح مدیریت و معاون مدیریت) و مطابق شیوه نامه تصدی پست های مدیریتی در سازمان مرکزی ( موضوع  ابلاغ مصوبه ستاد ارتقاء مدیریت دانشگاه به شماره 1003/377 مورخه 28/5/93 توسط سرپرست محترم دانشگاه) به شرح زیر اقدام به فراخوان عمومی برای شناسایی افراد واجد صلاحیت بر اساس شرایط  احراز و شرح وظایف مدیریت های خود می نماید:

 

 فرم ثبت نام

 

    شرایط متقاضیان:

1- متقاضی باید در حال حاضر در استخدام رسمی دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش یا سایر دانشگاه ها و پژوهشگاه های دولتی باشد. ( نیروهای غیر شاغل نمی توانند در این فراخوان شرکت نمایند)

 

     2- برای تصدی پست مدیر کل، مدرک دکتری و برای تصدی پست معاون مدیرکل، مدرک تحصیلی دکتری ( یا کارشناسی ارشد ) مورد نیاز است. (رشته های علوم تربیتی، روانشناسی، رشته های مختلف آموزش علوم، مدیریت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم اطلاعات و دانش شناسی، جامعه شناسی، تحقیقات آموزشی بر حسب ارتباط با پست های مدیریتی در اولویت قرار دارند)

 

3- بر اساس ضوابط پست های حوزه معاونت پژوهش، متقاضیان همکاری در سطح مدیرکل، باید عضو هیات علمی باشند.

 

4 - تجربیات شغلی  مفید و مرتبط با مدیریت مورد درخواست متقاضیان در انتخاب نهایی آنها تاثیر گذار خواهد بود.

 

5- اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه فرهنگیان در اولویت انتخاب قرار دارند.( اعضای هیات علمی سایر دانشگاه ها  و پژوهشگاه ها، مدرسان مدعو دانشگاه فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش با داشتن حداقل  10 سال و حداکثر 25 سال سابقه خدمت ( تا 93/9/1) و  در صورت داشتن سایر شرایط  می توانند داوطلب انتخاب شوند)

 

6 – انتخاب نهایی، منوط به تایید شرایط و صلاحیت عمومی متقاضی برای تصدی پست های مدیریتی است.

 

سایر موارد :

  •   با توجه به اینکه محل خدمت افراد در سازمان مرکزی و در شهر تهران است، داوطلبان خارج از تهران دشواری  قانونی انتقال به کلان شهرتهران را مورد توجه قرار دهند.
  •    زمان و فرآیند گزینش و مصاحبه به داوطلبان واجد شرایط بصورت تلفنی اعلام خواهد شد.
  •    شرکت در این فراخوان هیچگونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی کند.
  •   ثبت نام و ارسال  رزومه، مدارک و مستندات مورد نیاز صرفا از طریق سایت دانشگاه ( سامانه مربوط ) صورت می پذیرد.
  •   ثبت نام افرادیکه  قبلا در فراخوان پست های مدیریتی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه نیز ثبت نام نموده اند، بلامانع است.
  •   مدارک مورد نیاز برای ارسال جهت بررسی، شامل رزومه ( علمی و شغلی – تجربی )، تصویر مدرک تحصیلی، حکم کارگزینی و اطلاعات مورد نیاز برای تماس ( شماره تلفن ثابت و همراه و آدرس پست الکترونیک ) می باشد.

 

عناوین مدیریت های مورد نظر و شرح وظایف آنها:

 

الف) اداره کل نشر و اطلاع رسانی:

عناوین پست های این اداره کل برای فراخوان عبارتند از:

1 - مدیر کل نشر و اطلاع رسانی علمی

2- معاون اداره کل نشر و اطلاع رسانی علمی

اداره کل نشر و اطلاع رسانی از چهار اداره کتابخانه ها و اسناد، اداره انتشارات، اداره نشریات علمی و اداره اسناد و مدارک علمی تشکیل شده است.

وظایف و محورهای کلان عملکردی این اداره کل به شرح زیر است:

- استاندارد سازی، ساماندهی، تجهیز و توسعه کتابخانه دیجیتال و سنتی متناسب با نیازمندی های پردیس های دانشگاه،

-  پی گیری تفاهم نامه های همکاری های اطلاع رسانی دانشگاه با سایر مراکز اطلاع رسانی،

-  ارتباط موثر با شبکه های اطلاع رسانی

-  تمهید بهره گیری موثر از پایگاه های اطلاعاتی

-  پی گیری مصوبات کمیته نشر معاونت پژوهشی

-  حضور در نمایشگاه های کتاب، فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی و همچنین تمهید برنامه های هفته کتاب

-  پی گیری امور تألیف، ترجمه و نشر کتاب ، مجلات و فصلنامه های علمی

-  پی گیری توزیع و فروش کتاب و نشریات منتشر شده

-  تسهیل ارتباط حقیقی و مجازی پردیس های دانشگاه با  کتابخانه سایر دانشگاه ها ، سایت ها و مراکز اطلاعاتی

-  نظارت بر حسن اداره کتابخانه پردیس ها و تلاش برای ارتقاء کمیت و کیفیت منابع علمی موجود

 

ب) مدیریت ارتباط با جامعه و همکاری های علمی؛

عناوین پست های این مدیریت برای فراخوان عبارتند از:

1- مدیر ارتباط با جامعه و همکاری های علمی

2- معاون ارتباط با جامعه و هماری های علمی

مدیریت ارتباط با جامعه و همکاری های علمی از دو گروه ارتباط با جامعه و همکاری های علمی و گروه فرصت مطالعاتی و بورس تحصیلی تشکیل شده است.

اهم وظایف و محورهای عملکردی این مدیریت عبارتند از :

  • گسترش و تعمیق ارتباط دانشگاه با جامعه به منظور ارتقاء توانمندیهای اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه و کمک به رفع مشکلات جامعه
  • برنامه ‏ریزى بازدیدهاى علمى براى استادان و دانشجویان و متقابلا بررسی درخواست های بازدید علمی متقاضیان خارج از دانشگاه، از دانشگاه 
  •  ایجاد تسهیلات در امر بهره‏ گیرى دانشگاه و بخشهاى علمی - پژوهشی از امکانات یکدیگر
  • گردآورى و ثبت عملکرد فارغ التحصیلان دانشگاه در مدارس و بازخورد آن به دانشگاه جهت اصلاح برنامه های آموزشی
  •  تعیین امکانات، تعداد و محل گذراندن فرصت مطالعاتى براى اعضاى هیأت علمى و مدرسان
  •  تهیه بانک اطلاعاتی توانمندیها و قابلیت های اعضای هیئت علمی به تفکیک گروه ـ رشته و مراکز استانی
  •  ایجاد بسترهمکاری علمی – پژوهشی با وزارت آموزش و پرورش، دانشگاهها و سازمانهای دولتی و خصوصی
  •  پی گیری امور تفاهم نامه های منعقد شده
  •  ایجاد تسهیلات جهت بورس تحصیلی و فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی و مدرسان
  •  تمهید شرایط برای حضور مدرسان و اعضای هیات علمی در همایش های علمی براساس شیوه نامه های مربوط
  • ارایه گزارشهای دوره ای از عملکرد علمی – پژوهشی دانشگاه
  • نظارت برامور تحصیل دانشجویان بورس و پژوهش محور
  • اطلاع رسانی اولویت های پژوهشی سازمانها و دستگاههای اجرایی به اعضای هیأت علمی و مدرسان بر حسب تخصص های مربوط
  • اجرای آیین نامه انتخاب پژوهشگر و طرحه ای پژوهشی برتر و برنامه ریزی مراسم  هفته پژوهش
  • تهیه برنامه کارگاه های آموزشی- پژوهشی روش تحقیق، مدیریت و داده­ کاوی اطلاعات علمی، ویژه اعضای هیات علمی، مدرسان و کارشناسان پژوهشی دانشگاه
  • حمایت از صاحبان نظریه و نوآوران در عرصه تربیت معلم، در برپائی کرسی­ های نظریه پردازی نقد و مناظره
  • پیگیری و انعقاد قراردادهای پژوهشی با ارگان های خارج از دانشگاه اعم از دستگاه های اجرایی، سازمان ها شرکت های دولتی و غیر دولتی و ...
  •  تهیه گزارش هایی مستند از توانمندی های دانشگاه برای معرفی به جامعه مرتبط با دانشگاه

 

ج) مدیریت پشتیبانی تولید علم بومی:

عناوین پست های این  مدیریت   برای فراخوان عباتند از:

1- مدیر پشتیبانی تولید علم بومی 

2-  معاون پشتیبانی تولید علم بومی

مدیریت پشتیبانی تولید علم بومی از دو گروه پشتیبانی تالیف کتب درسی دانشگاهی و گروه کرسی های نظریه پردازی و قطب های علمی،  تشکیل شده است.

اهم وظایف و محورهای عملکردی این مدیریت عبارتند از :

  • تولید  علم  بومی متناسب با نیازهای واقعی دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان
  • پاسخگویی به تامین نیاز منابع علمی و آموزشی محققان، مدرسان و دانشجویان دانشگاه
  • نظارت مستمر بر تالیف کتب درسی دانشگاهی
  • تمهید مقدمات و زمینه های اجرایی تحقق کرسی های نظریه پردازی
  • تمهید مقدمات و زمینه های اجرایی تحقق قطب های علمی
  • برنامه ریزی و تمهید شرایط برای برگزاری سخنرانی ها ، همایش های علمی
  • تحلیل استنادی تولیدات علمی دانشگاه
  • بررسی ساختار و روند تولید علم در دانشگاه در مقایسه با دانشگاه های برتر در سطوح ملی وبین المللی و شناسایی مولفه های موثر در رشد کمی و کیفی آن
  • فراخوان جذب صاحب نظران برای همکاری در تولید علم بومی
  • تمهید شرایط برای تشویق دانشجویان نخبه و ممتاز در اجرای فعالیت های پژوهشی
  • نظارت بر امور تولید محتوا و مقالات علمی – پژوهشی

 

د ) دفتر برنامه ریزی و امور پژوهشی

عناوین پست های این دفتر برای فراخوان عبارتند از:

1- مدیر کل دفتر برنامه ریزی و امور پژوهشی

2- معاون دفتر برنامه ریزی و امورپژوهشی

این دفتر از چهار گروه تشکیل شده است:

1- گروه برنامه ریزی پژوهشی

2- گروه نیازسنجی پژوهشی

3- گروه خدمات پژوهشی

4- گروه اجرای برنامه های پژوهشی

 

اهم وظایف و محورهای عملکردی این اداره کل عبارتند از:

  • انجام مطالعات و کارشناسى لازم جهت تهیه وتنظیم اهداف، سیاستها و راهبردهاى پژوهشى معاونت؛
  • هدایت، هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت کمیته های ذیل دفتر
  • نیاز سنجی و تدوین اولویتهای  پژوهشی براساس سیاست گذاریهای دانشگاه
  • ارزیابی عملکرد پژوهشی پردیس های دانشگاهی
  • تهیه و تنظیم آییننامهها، شیوه نامه ها، نمونه برگ های مورد نیاز حوزه پژوهش
  • نظارت بر اجرای فعالیتهای پژوهشی و ارائه پیشنهاد و راهکار، به معاون پژوهش و فن آوری
  • آسیب شناسی مستمر فعالیت های پژوهشی دانشگاه
  • پیگیری اجرای دقیق آیین نامه های مصوب معاونت پژوهش و فن آوری
  • همکاری با دیگر واحدها در فعالیت های مشترک برای اجرایی شدن اهداف و سیاست های معاونت پژوهش و فناوری
  • تهیه  گزارش های دوره ای از نحوه اجرا، اثرات و نتایج اجرای آیین نامه های مرتبط با معاونت پژوهش و فناوری
  • پی گیری امور فراخوان پژوهش و اجرای قراردادهای پژوهشی
  • تمهید اجرای طرح های پژوهشی مشترک و کارفرمایی در سطح دانشگاه
  • طراحی کارنامه عملکرد پژوهشی پردیس ها ، اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه و تلاش در جهت ارتقاءآن
  • تمهید شرایط برای توسعه فعالیتها
  • پیشنهاد اعتبارات پژوهشی پردیس های دانشگاه بر اساس شاخص های پژوهشی و ظرفیتهای عملکردی
  • برنامه ریزی  اجرای طرحهای تحقیقاتی از محل اعتبار ویژه اعضای هیئت علمی و مدرسان و یا از محل اعتبار معاونت پژوهشی دانشگاه
  • برنامه ریزی و نظارت براجرای طرحهای حمایت از پایان نامه های تحصیلی
  • نظارت بر انتخاب برگزیدگان جشنواره پژوهش دانشگاه

برای دسترسی به فرم ثبت نام اینجا مراجعه نمایید.

بهتر است برای مشاهده ی آسان تر از مرور گرmozilla استفاده نمایید.