معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در همایش "رویش":

دانشجو معلمان فعال در عرصه فرهنگی باید کانون جذب سایر دانشجویان باشند

 گردهمایی دانشجو معلمان فعال فرهنگی و اجتماعی پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور(رویش) صبح امروز با حضور دکتر هاشمی؛ معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، حجت الاسلام دادگر؛ مسوول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام صادق زاده؛ معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، دهقان؛ دبیر علمی همایش و فعالان فرهنگی و اجتماعی دانشجومعلمان آغاز شد.

دکتر سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، روز دانشجو را پیشایش به دانشجومعلمان تبریک گفت و افزود: خرسند هستیم که دانشگاه فرهنگیان با محوریت یک شخصیت علمی و  بزرگوار همچون دکتر مهرمحمدی که از مفاخر حوزه تعلیم و تربیت هستند، مدیریت می شود. انشالله شاهد چشم انداز روشنی در این دانشگاه باشیم.

وی، خطاب به دانشجو معلمان گفت: شما دانشجویان موجب مباهات ماهستید و به داشتن شما می بالیم، دانشجو بودن در ذات خود یک شان است.

دکتر هاشمی به تعبیری از امام صادق (ع) در ارتباط با دانشجویان اشاره کرد و گفت: "دانشجو دو روزش مساوی نیست و کسی که امروز چیزی را فرا می گیرد فردا روز باید مسائل جدیدتری را یاد بگیرد و اگر هر روز تغییر نکند، از شان دانشجو و انسان بودن دور می شود."

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در ادامه بار دیگر خطاب به دانشجومعلمان گفت: شما تنها فراگیر علم نیستید بلکه به نوعی مروج علم و تربیت برای دیگران هستید. بنابرین این موضوع خود یک افتخار برای شما محسوب میشود.

وی خاطرنشان کرد: شما تنها در انتظار فارغ التحصیلی نیستید؛ بلکه قرار است معلمانی باشید که به دانش آموزان  آموزش می دهید و اطلاعات خودتان را به سایر معلمان انتقال خواهید داد.

دکتر هاشمی به تعبیری از شهید رجایی اشاره کرد و گفت: "شما باید عاشق کارتان باشید و اگر شیفته کارتان هستید باید از همین امروز شروع کنید." البته حضور فعال شما دانشجو معلمان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گویای این موضوع است که اهل مسولیت پذیری و مشارکت هستید.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به این مطلب که فعال بودن شما دانشجویان در عرصه فرهنگی از دانشجو بودنتان کم نمی کند و تاثیری منفی بر آن ندارد، عنوان کرد: اگر می خواهید فعال فرهنگی باشید، باید دانشجوی برتر باشید؛ بنابرین عملا و عینا باید نماد دانشجویی باشید.

وی با تاکید بر اینکه شما دانشجو معلمان عزیز باید از فرهنگ تصور درستی داشته باشید، خاطرنشان کرد: بارها گفته ام که نگاه رایج به حوزه فرهنگ، نگاه غلط و نادرستی است. پیشتاز فرهنگی باید آزاده، شجاع، مسولیت پذیر باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه فعالیت  های فرهنگی منحصر به تبلیغ نیست، اظهار داشت: کسی که ادعای کنش گری فرهنگی دارد، نمی تواند جایگاهی را برای خود بخواهد و خود را بر دیگران ارحج بداند.

وی عرصه بسیج را عرصه فداکاری و ایثار دانست و گفت: کسی نمیتواند نام خود را بسیجی بداند اما خود را بر دیگران ارجح بداند. بسیجیان واقعی کسانی هستند که از مال و همه داشته های خود بگذرند و بسیجیان دوران دفاع مقدس نمونه واقعی از ایثار و فداکاری بودند. "بسیج" یک آرمان، تفکر و یک ارزش است.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه فرهنگ عرصه جذب و مشارکت است، گفت: کنش گر فرهنگی بالاخص دانشجو معلمان فعال در حوزه فرهنگی باید دارای 3 عنصر مشارکت جویی، مسوولیت پذیری و ایجاد حلاوت در زندگی جمعی باشد. شما دانشجویان چه در کانون ها، انجمن ها و تشکل ها باید کانون جذب سایر دانشجویان در عرصه های فرهنگی باشید.

 

 

 

 


نظرات کاربران