در مجتمع رفاهی آموزشی بندرانزلی برگزار شد:

اختتامیه بیست وپنجمین جشنواره ی فرهنگی قرآن و عترت

اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ی فرهنگی قرآن و عترت با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی پنج شنبه 31 اردیبهشت ماه در مجتمع رفاهی آموزشی بندرانزلی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان در این مراسم ضمن سخنانی با تاکید بر عظمت قرآن کریم گفت: داشتن حیات معنوی و عمل صالح در پناه قرآن و اهل بیت تحقق خواهد یافت در حال حاضر اسلام در سراسر جهان در حال گسترش است، طبق روایت، قرآن و اهل بیت ریسمانی هستند که با تمسک به آنها انسان گمراه نخواهد شد و این جشنواره گامی است در جهت انس و الفت با این ریسمان الهی.

وی خاطر نشان کرد: خواندن و تدبر در قرآن باعث سعادت انسان می شود و شما جوانان مستعد و توانمند با استمداد از قرآن و اهل بیت، خدایی و نورانی خواهید شد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر ادامه داد: این جشنواره زمینه ی رشد و تعالی جوانان و دانشجو معلمان را فراهم خواهد کرد، قرآن، روایات و احادیث محور جشنواره هستند و این جشنواره دستیابی به حیات طیبه را فراهم می سازد.

همچنین حجت الاسلام و  المسلمین دکتر صادق زاده معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه فرهنگیان نیز ضمن سخنانی گفت: دانشجو معلمان نور چشم رهبر معظم انقلاب اسلامی و امید آفرینان آینده ی کشور هستند و ادامه داد: شما پیشگامان فرهنگی کشور هستید و هدف از این مسابقات ایجاد یک فضای قرآنی در پردیس هاست.

وی افزود: هدف جشنواره آشنایی بیشتر با قرآن است تا با انگیزه و علاقه بتوان فرهنگ قرآنی را تعمیق کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه فرهنگیان شناسایی نخبگان قرآنی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت:  جشنواره باید زمینه ی شکوفایی  استعداد ها و خلاقیت ها را فراهم نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پرداختن به تلاوت  قرآن و تدبر و آشنایی با مضامین الهی در برنامه روزانه تاکید کرد.

در ادامه، میر معینی دبیر جشنواره  ی فرهنگی قرآن و عترت و معاون اداره کل  امور فرهنگی ضمن تشریح مراحل جشنواره گفت: این جشنواره در دوبخش قرآنی و علمی، ادبی  و فرهنگی برگزار شد و قریب به 15000 نفر در 16 رشته در مرحله استانی شرکت نموده و از این تعداد 420 نفر به مرحله ی کشوری راه یافتند.

وی در ادامه افزود: جشنواره ی فرهنگی قرآن و عترت برادران دانشگاه فرهنگیان هفته آینده در پردیس دکتر شریعتی مازندران با حضور 450 نفر دانشجو معلمان در 17 رشته برگزار خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد این جشنواره در گسترش فعالیت های قرآنی در سطح دانشگاه کمک نماید و زمینه ای برای انس هرچه بیشتر دانشجو معلمان با مضامین روحبخش قرآن کریم و معارف نورانی اهل بیت (ع) را فراهم نماید.

در ابتدای این مراسم دکتر گلین مقدم مسئول ستاد اجرایی جشنواره ی قرآن و عترت و سرپرست پردیس شهید بنت الهدی صدر پس از خیر مقدم به مدعوین گفت: قرآن کتابی است که تلاوتش گوش دل را به سماع می شناساند و زلال معنایش به جان ها حیات می بخشد یکی از اهداف این جشنواره اعتلا و رشد فرهنگی و قرآنی دانشجویان است این جشنواره  زمینه ای برای رشد معنوی و عرفان است، خداوند را شاکریم که توفیق شد در راه اعتلای قرآن قدمی برداریم.

 


نظرات کاربران