دکتر کریمی مدیرکل مشاوره، بهداشت و سلامت دانشگاه فرهنگیان در اولین دوره بالندگی معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس ها و کارشناس مسئولان دانشجویی استان ها بیان داشت:

پشتوانه دانشگاه فرهنگیان کیفیت و کارآمدی محصولی است که به اجتماع هدیه می کند.

آقای دکتر کریمی مدیر کل مشاوره، بهداشت و سلامت دانشگاه فرهنگیان بیان داشت:
در راستای بسترسازی برای انجام فعالیتهای مشاوره ای و بهداشتی  فعالیتهای مهم زیر صورت گرفته است:
1- راه اندازی سامانه پرونده سلامت جسم و روان
از آنجا که دانشگاه فرهنگیان ماموریت گرا است جهت ارتقاء رنکینگ دانشگاه باید کیفیت محصول و برونداد در بالاترین سطح خود بوده و معلمی باید وارد اجتماع شود که توانمند و موثر باشد که در اجرای این سیاست سه عامل تاثیر گذاراست. ابتدا اینکه ورودی و مواد اولیه خوبی داشته باشیم و پس از ورود به دانشگاه در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی کار شود،و همچنین باید بر روی محصول ورودی کار کرده و در طی دوران تحصیل ویژگی های دانشجو پایش شود.
لازم به ذکر است این سامانه در 10 پردیس به صورت آزمایشی اجرا شده است و درحال افتتاح و اجرای نهایی می باشد.
2-طرح صدای مشاور:
این طرح در جهت ارتقاءکیفیت مراکز مشاوره  در پردیس ها است به گونه ای که دانشجومعلمان بتوانندبه صورت تلفنی با مشاور صحبت کنند.در این طرح مشاورانی از پردیسها و استانهای مجاور به صورت منطقه ای پیش بینی گردیده است که لازم است ساعات حضور و امکان تماس با مشاور در معرض دید دانشجویان پردیس ها قرار گیرد.
3-ایجاد کمیته مداخله در بحران و رفتارهای آسیب رسان:
در این طرح کمیته ای زیر نظر معاون دانشجویی پردیس ها در جهت پیگیری موارد خاص تشکیل می گردد که بررسی و پیگیری  این موارد را به عهده دارد.
4-طرح مشاوره مذهبی:
در این طرح مشاورانی که در زمینه دینی و حوزوی اطلاعاتی داشته باشند به مراکز مشاوره معرفی شده تا از ظرفیت های آنان استفاده گردد.
5-طرح استفاده از اساتید داوطلب:
در این طرح اساتیدی که مشاور نیستند بنا به توانایی اساتید و نیاز مراجعین مراکز مشاوره  به دانشجویان راهنمایی می دهند.
6-طرح کانون سلامت و روان:
براساس مصوبه وزارت علوم این کانون باید زیر نظر مراکز مشاوره فعالیت کنند اما چون این مراکز قبلا فعال نبوده اند این کانون توسط واحد فرهنگی پردیس ها راه اندازی شده است.


نظرات کاربران