در نشست کارشناسان نظارت و مدیران گروه های آموزشی با نمایندگان مجلس و تعدادی از مسئولان تاکید شد:

صرف بودجه در دانشگاه فرهنگیان سرمایه گذاری است.

 

در دومین روز از نشست بالندگی کارشناسان نظارت و ارزیابی و مدیران گروه های آموزشی و هم اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دانشگاه، احمدی لاشکی نماینده منتخب مردم نوشهر به بیان اهمیت تعلیم و تربیت، تاثیر مسائل بودجه آن در آینده و توسعه کشور و راهکارهای برون رفت از عدم توجه به مسائل مالی و تخصیص اعتبار مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان پرداخت.

وی با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است جایگاه و منزلت دانشگاه فرهنگیان است افزود: همکاران دانشگاه فرهنگیان موظف به شناساندن این دانشگاه و ظرفیت های آن به مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند.

احمدی لاشکی با اشاره به ضرورت کارشناسی شیوه های پذیرش دانشجو در دانشگاه، به روز بودن هیات امناء و ایجاد انگیزه به منظور نگهداشت دانشجویان نخبه دانشگاه، بر ارائه و انتخاب راهکارهای مناسب برای تعالی آن تاکید کرد.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید برای تقویت دانشگاه، تربیت دانشجو معلم با برنامه و حساب شده حرکت کرد و برای ارتقاء و تقویت آن گام هایی رو به جلو برداشت.

در این نشست همچنین پور حسینی معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معلم اولین نیاز ضروری کشور است که نمی توان آن را کنار گذاشت.

وی با بیان این که نمایندگان مجلس را نیز همین معلمان تربیت کرده اند و  معلمین خود باید به منظور حل مسائل پیشگام شوند، برموثر بودن ارتباط میان نمایندگان نظام تعلیم و تربیت استان ها و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر ضرورت پرداختن به امر تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان افزود: در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان هزینه معنا ندارد و صرف بودجه در  ایجا تنها سرمایه گذاری است.

وی با بیان این که منشاء تمام تغییرات و رسیدن به آرمان ها و اهداف تعیین شده برای کشور از گذر فرهنگ و آموزش و پرورش است اظهار کرد: مسئولان باید به این عرصه اهتمام ویژه داشته و در حد توان خود به تعالی آن کمک کنند.

حسنی در پایان ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک، دیگر در نظام تعلیم و تربیت دغدغه ماده بودجه و تامین اعتبار نباشیم.

در ادامه علی شادمان فرماندار نوشهر با اشاره به نهادهای آموزشی به عنوان نهادهای دیرینه در کشور گفت: اگر نهاد آموزش و پرورش بخواهد کارکرد خود را در جامعه به درستی ایفاء کند نیاز به معلمانی دارد که در ساخت کشور موفق و درست فعالیت کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر نهاد فرهنگی نتواند کارکرد درستی داشته باشد دیگر نهادها نیز در امتداد آن نمی توانند در توسعه کشور به موفقیت های لازم دست یابند.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: حضور همکاران دانشگاه فرهنگیان فرصتی است تا با ایده های مناسب، بهترین معلمان پرورش پیدا کنند و نسل جدید آموزه های علمی، ذهنی، فرهنگی و ارزشی را در اختیار نسل آینده قرار دهند و بتوانیم آن طور که شایسته است به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برسیم.

 وی  بر لزوم انجام کار کارشناسی برای اثبات استحقاق دانشگاه فرهنگیان در تصویب بودجه اشاره و ابراز امیدواری کرد: با ارتباط مناسب و ایجاد شناخت کافی و درست به جایی برسیم که بودجه فرهنگی و بودجه عمرانی هم سنگ باشند.

حسن پور نماینده استاندار گیلان نیز بر لزوم تربیت معلمان آینده در دانشگاه فرهنگیان تاکید و اظهار کرد: ورود نیروهای تربیت نشده آموزشی به آموزش و پرورش به دلیل نیاز به نیروی انسانی، صدمه بزرگی به آموزش و پرورش خواهد زد.

وی بر ضرورت تقویت دانشگاه فرهنگیان به منظور جذب نیروی انسانی از طریق این دانشگاه و لزوم ایجاد باور به دانشگاه و ترسیم چهره ای مناسب از آن تاکید کرد.

 شایان ذکر است سرپرستان پردیس ها و مراکز استان های سه گانه شمال کشور و نیز نمایندگانی از مدیران گروه های آموزشی در این نشست به بیان چالش های پیش رو  و مطالبات خود از جمله اعتبار احداث ساختمان های جدید، توجه به مشکلات فضای فیزیکی، جذب هیأت علمی مناسب در پردیس ها، قطب بندی رشته ها، سیاست ها و برنامه های آموزشی پرداختند.


نظرات کاربران