دکتر قنبری در جمع شرکت کنندگان در دوره علمی- کاربردی دستیاری مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی تاکید کرد:

ورزش همگانی عامل اصلی سلامت جامعه است و باید آن را از جایگاه معلمی ترویج داد

افتتاحیه دوره  علمی کاربردی دستیاری مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی  دانشگاه فرهنگیان صبح چهارشنبه 27 بهمن 95 با حضور دکتر قنبری معاون دانشجویی دانشگاه، کارشناسان و مسئولین حوزه ی تربیت بدنی سازمان مرکزی، مسئولان پردیس نسیبه، دکتر حمید مقصودی نماینده وزارت علوم و تحقیقات فناوری و با حضور کارشناسان عرصه تربیت بدنی سراسر کشور در پردیس نسیبه برگزار شد.

در این برنامه دکتر قنبری معاون دانشجویی دانشگاه، ضمن سخنانی تغییر شیوه زندگی افراد جامعه از فعال به غیرفعال را سبب بروز مشکلات و عوارض جسمانی و روانی برای آنها دانست که به طور جدی روند زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داده و گفت: امروزه، توجه به گسترش فرهنگِ انجام فعالیت های بدنی بیش از گذشته ضرورت یافته است. از آنجا که دانشگاه ها از جمله مراکزی هستند که نقش محوری در افزایش سلامت روانی، جسمانی و بهبود کیفیت زندگی آحاد جامعه به ویژه دانشجویان ایفا می کنند، از این رو، در نظر است در دانشگاه فرهنگیان به صورت منسجم در راستای پایش سلامت نسبت به ارزیابی سلامت جسمانی دانشجویان اقدام شود.

وی ضمن اشاره به همت اداره کل تربیت بدنی، برپایی این نشست را در راستای سایر فعالیتهای حوزه ی دانشجویی دانست.
دکتر قنبری افزود: جامعه ی ما جامعه ای است که به سوی کم حرکتی، زندگی سیمانی و آپارتمانی سوق داده شده است و این موار آغازگر مشکلاتی هستند که ما و شما از آن بیم داریم.

 معاون دانشجویی دانشگاه در ادامه افزود: در دنیایی که ما زندگی می کنیم، تربیت بدنی باید به عنوان یک الگوی رفتاری در زندگی، آثار خود را نشان دهد  و ورزش همگانی عامل اصلی سلامت جامعه است و باید آن را به خصوص از جایگاه معلمی ترویج دهیم.

وی ورزش را به عنوان عنصر مشاوره ای و پدیده ای با رویکرد مشاوره ی سلامتی و تندرستی دانست و گفت:  همان طور که یک مهندس ساختمان روی سازه های یک ساختمان نظر می دهد؛ یک متخصص تربیت بدنی حق دارد در مورد ساختار قامتی انسان نظر دهد؛ چرا که سازه ساختمان و سازه پیکره انسان می توانند تناسب نزدیکی داشته باشند بنابراین یک متخصص تربیت بدنی می تواند تغذیه، رفتار، فعالیت، تنفس و شرایط یک انسان سالم را به او بگوید.

دکتر قنبری افزود: در این دوره می خواهیم نقش مشاوره ای یک متخصص ورزش را در دوره تربیت بدنی، تندرستی و دستیاری آموزشی بررسی کنیم و از این بابت از استادان ارجمند این دوره سپاس گزاریم چرا کاری دشوار و مسئولیتی سخت را در پیش خواهند داشت.
وی اظهار داشت: این کار، کاملا علمی با رویکرد دانشگاهی و با رویکرد عمومی با اساتید متخصص و علاقه مند برای اولین بار در ایران برگزار می شود.

 معاون دانشجویی دانشگاه بر برگزاری دوره تربیت مدرس سبز و ورزش سبز برای همه ی مدرسان و حتی نو معلمان تاکید کرد.
وی در خاتمه گفت: محیط زیست و جامعه ما باید به سمتی برود که از آن حداکثر بهره وری را داشته باشیم.

همچنین سید رفیع شفابخش مدیر کارگاه های علمی  کاربردی و رییس اداره تربیت بدنی ضمن خیر مقدم  یکی از ماموریت های اداره کل تربیت بدنی را گام برداشتن در مسیری  ارتقا  سطح سلامتی و تندرستی دانشجو معلمان و بهبود کیفیت زندگی برشمرد و به برخی از اقدامات انجام گرفته در ادراه کل تربیت بدنی پرداخت و گفت: همگانی کردن ورزش در پردیس ها و مراکز آموزشی تابعه از طریق تهیه تدوین و ارسال تقویم اجرایی، برنامه ریزی و برگزاری نخستین جشنواره همگانی و بازی های بومی ومحلی، فعال کردن انجمن های ورزش خوابگاهی و برگزاری نخستین همایش کشوری در این راستا، راه اندازی مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی با اهداف ارزیابی ساختار قامتی، ارزیابی ترکیب بدن و تعیین سطح و امادگی جسمانی به منطور ارتقا سطح دانش و اگاهی دانشجو معلمان در باره خودشان و ارائه الگوی حرکتی مناسب است بخشی از فعالیتهای این حوزه است.
خیر مقدم باغستانی مدیر پردیس نسیبه و میزبان این دوره، بخش دیگری از مراسم بود.

 


نظرات کاربران