دکتر مهر محمدی در جلسه ی انعقاد تفاهم­ نامه دانشگاه فرهنگیان با موسسه فرهنگی فاطمی:

تربیت معلم را از مهجوریت علمی در حوزه گفتمان و نظریه پردازی نجات خواهیم داد

جلسه­ ی انعقاد تفاهم­ نامه دانشگاه فرهنگیان با موسسه فرهنگی فاطمی، با حضور دکتر مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان و ایرج ضرغام، بنیان گذار، مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره این موسسه فرهنگی، برگزار شد.

در این جلسه، دکتر مهرمحمدی، با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های سازمان های علمی و فرهنگی دولتی و غیر دولتی در ارتقای امر تربیت معلم، اظهار امیدواری کرد:  انعقاد این تفاهم نامه با موسسه فرهنگی فاطمی،  نقطه ی عطفی برای جهش در حوزه فعالیت­ های علمی و انتشاراتی در دانشگاه فرهنگیان با مشارکت بخش غیر دولتی باشد.

وی، با اشاره به تدوین سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: این دانشگاه می تواند با اجرای بخشی از برنامه­ های راهبردی، به یک مرجعیتی خصوصاً در انتشار منابع علوم تربیتی دست پیدا کند و در تولیدات علمی و انتشارات در حوزه ی علوم تربیتی به محوریت در کشور برسد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: قبل از رسیدن به این هدف بلند مدت 10 ساله،  در خصوص برنامه­ های کوتاه مدت و میان مدت، دانشگاه در فعالیت­ های نشر و انتشارات، دستاوردهای قابل ملموسی را بدست خواهد آورد و در این راستا موسسه فرهنگی فاطمی با داشتن تجربیات خوب و ارزنده ­ای که در کار ترجمه، تالیف، نشر و انتشار دارد می­ تواند یاری گر، دانشگاه فرهنگیان باشد.

دکتر مهر محمدی، در ادامه سخنان خود، به تشریح برنامه های پیش بینی شده دانشگاه فرهنگیان در خصوص تولیدات علمی در این دانشگاه پرداخت و ترجمه، تالیف و بازسازی کتاب­های درسی، بهسازی منابع انسانی آموزش و پرورش و گفتمان سازی در حوزه ی تربیت معلم را از اقدامات مهم در این زمینه برشمرد.

وی، تربیت معلمان جدید و ارتقاء سطح­ علمی و حرفه ­ای منابع انسانی موجود در آموزش و پرورش را دو وظیفه اصلی دانشگاه فرهنگیان خواند و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت و جایگاه این دانشگاه، وارد عرصه ی تشخیص توسعه ی حرفه­ ای برای تمامی رسته­ های شغلی موجود در آموزش و پرورش خواهیم شد و مسیرهای موازی توسعه حرفه ­ای معلمان و سایر کارکنان آموزش و پرورش را بر اساس نیازها و ظرفیت­ های علمی، طراحی، تولید و اجرا می نمائیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با تأکید بر ضرورت تولید گفتمان و نظریه پردازی در امر تربیت معلم در کشور، خاطر نشان کرد: باید  با تولیدات علمی منابع مورد نیاز در حوزه تربیت معلم و انتشار منابع علمی، منابع مرجع و منابع پژوهشی در این حوزه، تربیت معلم را از مهجوریت علمی نجات و دانشگاه را به مرتبه علمی بالا برسانیم.

دکتر مهر محمدی، افزود: این فعالیت­ ها مستلزم انجام اقدامات هوشمندانه­ای است که دانشگاه فرهنگیان با همکاری موسسه فرهنگی فاطمی به اتفاق هم انجام خواهند داد.

دکتر موسی­ پور، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان نیز در این جلسه، با بیان اهداف مورد نظر در برگزاری جلسه، اظهار امیدواری کرد: دانشگاه با همکاری موسسه فرهنگی فاطمی، در زمینه­ های تالیف، ترجمه، چاپ و انتشار کتاب­ های درسی و غیر درسی و همچنین در زمینه ی بازسازی و بازبینی منابع که در گذشته چاپ شده ­اند و نیز استفاده از تجربیات مفید این موسسه در کار نشر و چاپ تولیدات علمی، کمک موثری به جامعه ی معلمان و فرهنگیان ارائه نماید.

همچنین ضرغام، مدیر عامل موسسه فرهنگی فاطمی، با تأکید بر انتقال تجارب بیش از سه دهه، در زمینه­ های تالیف، چاپ، نشر و انتشارات­، خاطر نشان کرد: به عنوان مدیر عامل یک موسسه فرهنگی متعهد می­ شویم وظایفی که در این تفاهم نامه بر عهده ی موسسه فرهنگی فاطمی گذاشته شده است به نحو احسن انجام و در این راه تجربیات و اندوخته ­های خود را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم.

متذکر می شود، در پایان جلسه تفاهم نامه ­ای با امضاء دکتر موسی­ پور به عنوان نماینده ی دانشگاه فرهنگیان و ضرغام به عنوان نماینده ی موسسه فرهنگی فاطمی منعقد شد.

شایان ذکر است، معرفی اجمالی از این موسسه در بخض ضمایم قابل دسترسی می باشد.


نظرات کاربران