برگزاری دوره آموزشی طرح ارائه دروس معارف اسلامی به شیوه نیاز محور دانشگاه فرهنگیان

دوره آموزشی طرح ارائه دروس معارف اسلامی به شیوه نیاز محور دانشگاه فرهنگیان، صبح امروز، دوشنبه 24 شهریور ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین دادگر، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی و مدیر گروه آموزشی معارف اسلامی، استادان و مدرسان گروه مزبور در پردیس نسیبه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی، ضمن آرزوی سلامتی کامل برای رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی)،  نقش بی بدیل ولایت فقیه و رهبری مقتدر نظام جمهوری اسلامی را مورد اشاره قرار داد و در ادامه، افزود: هدف از برگزاری این دوره، ارتقاء سطح مهارتی مدرسان و استادان گروه معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور است که از طریق هماهنگی ها و پیگیری های به عمل آمده با معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار می شود.

وی، در ادامه با معرفی دکتر فیروزی و دکتر جاهد، به عنوان استادان این دوره، استقبال بی نظیر مدرسان از کارگاه آموزشی را به رغم تأکید بر حضور حداقل افراد در هر کارگاه، نکته قابل توجه دانست و با توجه به صبغه و سابقه تدریس مدرسان مجرب و پیشکسوت دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: این دوره، ویژه استادان و مدرسان معارف اسلامی این دانشگاه در سراسر کشور است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، با آرزوی موفقیت برای همکاران در کارگاه آموزشی ارائه دروس به شیوه نیاز محور، با اشاره به نحوه شکل گیری دانشگاه فرهنگیان به دنبال تجربه یکصد ساله امر خطیر تربیت معلم در ایران، دانشگاه فرهنگیان را کانون توجه مسؤولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی، همراه با حساسیت های ویژه فرهیختگان بر روی این دانشگاه دانست.

وی، با تقدیر و تشکر از اهتمام ویژه مدرسان معارف اسلامی در اجرای کرسی های آزاد اندیشی در کلاس های درس معارف اسلامی پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور، مدرسان معارف اسلامی این دانشگاه را برخوردار از شخصیت علمی و تربیتی ذی قیمت توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، اعلام آمادگی مدرسان داوطلب اجرای طرح ارائه دروس معارف اسلامی به شیوه نیاز محور در دو نیمسال اول و دوم سال تحصیلی 94-93 و اداره کلاس های درس آنان به این شیوه را مورد اشاره قرار داد و اظهار امیدواری کرد در سال تحصیلی بعد، به طور فراگیر، این شیوه در تمامی کلاس ها تعمیم یابد.

وی، با اشاره به برنامه های روز سوم و اختتامیه این دوره آموزشی، آشنایی با سایت های پرسمان، رصد و اداره پاسخ و مشاوره نهاد؛ همچنین اجرای طرح توسط یک نفر از اعضای هر گروه و جمع بندی دوره توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر حیدرزاده و جلسه پرسش و پاسخ با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیر و معاون گروه آموزشی معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان را از جمله برنامه های روز پایانی این دوره ی آموزشی برشمرد.

شایان ذکر است اجرای سرود ولایت و پخش فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) پیرامون دانشگاه فرهنگیان و نقش و اهمیت بسیار فراوان آن؛ تأثیر وجودی استادان و دروس معارف اسلامی در تربیت دانشجویان، از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی بود.


نظرات کاربران