در ادامه ی سمینار تخصصی زبان انگلیسی امروز و فردا در پردیس نسیبه در حال برگزاری است:

کارگاه دو روزه زبان انگلیسی با حضور اندیشمند زبان انگلیسی

کارگاه دو روزه ی آموزش زبان انگلیسی، چهار شنبه و پنجشنبه، 28 و 29 آبان ماه با حضور پروفسور جک سی ریچاردز، اندیشمند بزرگ آموزش زبان انگلیسی؛ اساتید و مدرسان دانشگاه فرهنگیان در پردیس نسیبه برگزار شد.

تدریس مهارت های خواندن و نوشتن از مهمترین مباحث طرح شده در روز نخست این کارگاه بود. مهارت نوشتن، شامل مهارت شناخت مشکلات نوشتن، چگونگی شروع نوشتن و ...محور های اصلی این بحث بود که مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

طراحی مواد درسی به صورت تئوری و عملی در خصوص مهارت های خواندن و نوشتن و انتقال این مهارت ها در کلاس درس به دانشجو معلمان، از موارد دیگری بود که در نوبت صبح این کارگاه و از ساعت 9 تا 12 به آن پرداخته شد.

در نوبت عصر نیز، مهارت خواندن، محور اصلی بود که در این خصوص به مطالبی همچون خواندن پیش از آموزش، حین آموزش و پس از آموزش اشاره شد.

انواع خواندن و نحوه ارزشیابی از فرآیند خواندن، از دیگر مباحث کارگاه امروز بود.

طرح نقطه نظرات و مشکلات حاضران در حضور پروفسور ریچاردز، انتقال تجربیات، هم افزایی مثبت، شناخت ظرفیت ها ی ویژه بین مدرسان حاضر، طرح موانع و مشکلات آموزشی و استفاده از نظرات، از جمله نقاط قوت این کارگاه بود.

شایان ذکر است، پروژه ها و جزوات آموزشی که حاصل مطالعات و تجارب استاد کارگاه و دانشجویان وی بود، بین اعضا توزیع و نظریه های مختلف با تجربه های مشابه آن در ایران مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر کیانی، معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت نیز در بخش هایی از این کارگاه حضور یافت و اساتید با طرح نظرات خود و اعلام رضایتمندی از یافته های این کارگاه، خواستار ادامه دار بودن برنامه هایی از این دست شدند.

برای دریافت جزئیات مباحث در قالب فایل پاور پوینت اینجا (پرتال معاونت نظارت ارزیابی و تضمیین کیفیت) مراجعه نمایید.


نظرات کاربران