دکتر مهر محمدی در مراسم هفته ی پژوهش کردستان:

لازمه ی نوسازی در دانشگاه فرهنگیان، عجین شدن آموزش با پژوهش است

مراسم گرامی داشت هفته پژوهش، یکشنبه 23/9/93 با حضور دکتر مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان؛ نمایندگان مردم شهرستان های سنندج، کامیاران ودیوان دره در مجلس شورای اسلامی؛ مدیرکل سیاسی استانداری کردستان؛ فرماندار و رئیس شورای شهر سنندج؛ مدیرکل و معاونین آموزش وپرورش استان؛ مدیران آموزش وپروش شهرستانها؛ روسای دانشگاه های استان؛ پژوهشگران برتر و بازنشسته استان و سرپرستان، اساتید،کارکنان و دانشجومعلمان پردیس بنت الهدی صدر و شهید مدرس کردستان در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) آموزش وپروش استان کردستان برگزار شد.

دکتر مهر محمدی، دراین مراسم، ضمن سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجومعلمان، همکاران و مدرسان استان کردستان، ضمن تقدیر از فعالیت های کمیته پژوهشی استان، گفت: دانشگاه فرهنگیان، میراث دار یکصد ساله تربیت معلم است و قرار است با تاسیس دانشگاه فرهنگیان شاهد نوسازی در تربیت معلم  باشیم و لازمه این نوسازی عجین شدن آموزش با پژوهش است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در بخش دیگری از سخنان خود، به بحث کیفیت در دانشگاه فرهنگیان پرداخت و شعار راهبردی دانشگاه را «تحول و تعالی نظام تعلیم وتربیت» بیان کرد  و افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهادی استراتژیک برای نظام تعلیم و تربیت کشور مطرح است، در حال حاضر به علت نبود زیر ساخت های لازم، توسعه کمی دانشگاه فرهنگیان به صلاح نیست زیرا بین آنچه هست و آنچه باید باشد، هنوز فاصله وجود دارد.

وی، خاطرنشان کرد: اگر بدون در نظر گرفتن استانداردها به پذیرش دانشجو بپردازیم قطعاٌ مقصود نظام از تأسیس دانشگاه فرهنگیان عملی نخواهد شد و برای دستیابی به رسالت دانشگاه باید به دنبال راهکارهای ابتکاری باشیم.

دکتر مهر محمدی، عزم مدیریت فعلی دانشگاه برای توسعه کیفی را قطعی دانست تا امکان تربیت معلمانی توانا و در طراز جمهوری اسلامی ایران فراهم گردد.

وی، تصریح کرد: در تلاشیم تمامی عوامل منفی در فرایند تعالی و تربیت دانشجومعلمان را از بین ببریم، در این راستا باید دانشجومعلمان نیز به جایگاه خود واقف باشند، چرا که جایگاه دانشگاه فرهنگیان به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) خیلی مهم است.

در ادامه، نمایندگان مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی؛ مهندس علوی و سالار مرادی، به بیان مطالبی پیرامون وضعیت مسائل آموزشی استان و لزوم توجه مسئولین کشوری جهت رفع و تامین امکانات در این راستا پرداختند.

شایان ذکر است، در ابتدای این مراسم، دکتر مسعود الماسی، سرپرست پردیس شهید مدرس کردستان، ضمن خیر مقدم، به بیان مطالبی در خصوص امر پژوهش و ضرورت آن و همچنین برنامه های حمایتی معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان از طرح های پژوهشی پرداخت.

دکتر فرانک قدسی، سرپرست پردیس بنت الهدی صدر کردستان نیز، ضمن تبریک هفته پژوهش، به بیان نکاتی پیرامون مفهوم شعار هفته پژوهش «جامعه دانایی محوردر بستر تربیت معلم پژوهش محور » پرداخت.

وی، توجه به پرورش معلم پژوهش محور را یک ضرورت دانست و گفت: نتیجه ی این امر، توسعه خلاقیت و در نهایت دستیابی به زمینه های دانایی است.

سرپرست پردیس بنت الهدی صدر کردستان، در پایان به ارائه ی گزارش اجمالی از برنامه های ستاد استانی هفته پژوهش از جمله برگزاری جلسات علمی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری کارگاه آموزشی پژوهشی با شرکت بیش از 260نفر دانشجو و مدرس، تهیه و ایجاد بانک اطلاعات پژوهشی اساتید، تجهیر کتابخانه پردیس ها ... پرداخت.


نظرات کاربران