در نشست یک روزه ی معاونان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه:

اجرای برنامه و سرفصل جدید "آموزش ابتدایی" آغاز شد

نشست یک روزه معاونان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان، سه شنبه 30 دی ماه در سالن استاد احمد صافی پردیس نسیبه تهران برگزار شد.

هدف اصلی این نشست، هماهنگی، بحث و گفتگوی معاونان درباره چگونگی اجرای برنامه و سر فصل جدید دوره کارشناسی پیوسته آموزشی ابتدایی است که به تازگی به تصویب گروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم رسیده است.

برنامه و سر فصل جدید دوره کارشناسی آموزش ابتدایی اولین برنامه از مجموعه برنامه هایی است که دانشگاه فرهنگیان بازنگری آن ها را آغاز کرده است.

بازنگری برنامه و سرفصل دروس 16 رشته تحصیلی یکی از فعالیت های عمده حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه است که با همکاری ده ها استاد از دانشگاه های مختلف کشور در حال انجام است.

در نشست معاونان آموزشی، دکتر موسی پور، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی به تشریح رویکرد حاکم بر برنامه درسی تربیت معلم پرداخت و اعلام داشت، بازنگری برنامه های درسی تربیت معلم بر اساس رویکردهای شایستگی محوری، عمل گرایی و تلفیقی بودن دنبال شده است و روح حاکم بر آن ها، کارورزی است.

وی، افزود: کارورزی به عنوان ستون فقرات برنامه جدید است و از طریق این برنامه ارتباط بین سایر آموزش ها به عمل می آید.

این نشست با معرفی برنامه و سر فصل دوره کارشناسی آموزش ابتدایی توسط احمدی، رئیس کارگروه بازنگری برنامه درسی مذکور، ادامه یافت. وی به تشریح منطق و انواع واحدهای درسی برنامه پرداخت.

در ادامه برنامه، کارگروه های بحث و بررسی درباره نحوه اجرا و مشکلات احتمالی تشکیل شد و معاونان عضو هر کارگروه، نظرات خود را بیان داشتند در پایان، جمع بندی کارگروه ها به جلسه عمومی ارائه شد و درباره نحوه اجرای برنامه پیشنهادی مطرح شد تا به مراجع تصمیم گیری و سیاست گذاری ارائه شود.


نظرات کاربران