حجت الاسلام والمسلمین دادگر در همایش کشوری تربیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی:

فعالیت فرهنگی، اجتماعی و تربیتی بدون پشتوانه علمی و تحقیقاتی، ابتر خواهد بود

حجت الاسلام و المسلمین دادگر ضمن تشکر از حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در برگزاری  همایش کشوری تربیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، این حرکت علمی،  پژوهشی و تحقیقاتی را با اهمیت خواند و تصریح کرد: قطعا کار فرهنگی اجتماعی و تربیتی بدون پشتوانه علمی و تحقیقاتی، ابتر خواهد بود.

وی که در همایش کشوری تربیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در پردیس هاشمی نژاد مشهد مقدس حضور یافته بود در ادامه ی سخنان خود گفت: اگر به مساله تربیت ریشه ای و بنیادی نگاه کنیم  هدف غایی خلقت قرب الهی است و قرب الهی بدون عبودیت امکان پذیر نیست و لازمه تحقق این هدف بسیار مهم در بستر حکومت الهی و ظرفیتهای لازم در تحقق هدف غایی است که باید زمینه ی آنها فراهم شود. 

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، با اشاره با اینکه در دیدگاه رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز، هدف از تشکیل جامعه اسلامی امر همین است، افزود: به گفته معظم له اگر بخواهیم دور نمانیم و گمراه نشویم، لازمه اش دستیابی به اقتدار علمی و فرهنگی است و دانشگاه فرهنگیان ماموریت ویژه ای در این زمینه دارد،  برگزاری چنین برنامه هایی می تواند ما را به آن مقصد برساند و اگر به منویات امام راحل و مقام معظم رهبری توجه کنیم نتیجه می گیریم که هدف اصلی، دستیابی به تمدن نوین اسلامی است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، ادامه داد: برای دستیابی به این مهم گام هایی لازم بوده و هست، از آن جمله،  انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم پهلوی بود، در گام بعدی ایجاد و استقرار نظام اسلامی که پاسخگوی نیازها و زمینه نزدیک شدن به هدف غایی بود.

وی، گام سوم را ایجاد دولت اسلامی دانست که با قانون اساسی و تایید مردم و تصویب مجاری لازم و ساختارها مستحکم شد و به عنوان دولت اسلامی نیازمند برنامه ریزی های علمی فرهنگی و تربیتی هستیم  که در حال انجام است.

حجت الاسلام دادگر افزود: گام چهارم تحقق جامعه اسلامی است، با قوانین اسلامی وفعالیت های  تحقیقاتی و علمی در حوزه نظام اسلامی است که قطعا مراکز علمی و دانشگاهی نقش ویژه ای در این مسیر خواهند داشت و خوشبختانه در دانشگاه فرهنگیان این فعالیتها مورد توجه ویژه است.

وی، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک مرکز علمی، نیازمند فعالیت های  مشارکتی و مطالعاتی بسیاری است و علیرغم مشکلاتی که بر سر راه این دانشگاه وجود دارد، شاهد آن هستیم که فعالیت های علمی بسیاری  در این دانشگاه صورت گرفته است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان،خاطرنشان کرد: نقد و نظر دیدگاه ها در عرصه های مختلف علمی و تربیتی در دانشگاه لازم است و  حیات و پویایی دانشگاه به حرکتهای علمی و سیاسی وابسته است و دانشجو و معلمان این حرکتها را باید جزء وظایف خود بدانند.

وی،  در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ایجاد و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تاکید کرد دانشگاه در حوزه علوم تربیتی حرف های زیادی دارد و نباید نیازهای دیگر ما را از کار علمی پژوهشی و نظریه پردازی غافل کند.

 

 


نظرات کاربران