با حضور دکتر مهرمحمدی برگزار شد:

اختتامیه نخستین همایش کشوری تربیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی

دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مراسم اختتامیه نخستین همایش کشوری تربیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی گفت: اگر انتظار داریم در نهادی به نام دانشگاه فرهنگیان یک اتفاق ماندگار از حیث شخصیتی بیفتد باید تمامی مؤلفه های دانشگاه اعم از برنامه درسی، فعالیت های دانشجویی، فضای فیزیکی و... همصدا، همنوا و بسیج شوند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان
 در مراسم اختتامیه نخستین  همایش کشوری تربیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تقدیر از برگزارکنندگان این همایش، خاطرنشان کرد: عنوان همایش در راستای شعار سال و مطالبات مقام معظم رهبری برگزیده شده است.

وی، با تاکید بر تربیت اقتصادی و با طرح این پرسش که چگونه می توانیم فرهنگ اقتصادی را در وجود دانشجو معلمان نهادینه نماییم سخنان خود را ادامه داد و افزود: در تربیت اقتصادی موضوع و زاویه خاص، توسعه پایدار است و یکی از دلایل  تاکید روی این موضوع برگزاری کنفرانس جهانی آموزش برای توسعه پایدار درسال 2014 در کشور ژاپن با حضور همه وزرای آموزش وپرورش کشورهای جهان است که متعهد شده اند عملیات مقتضی توسعه پایدار وشکل گیری تفکر وسبک زندگی هماهنگ با توسعه پایدار را در دستور کارخود قرار دهند.

دکتر مهرمحمدی خاطر نشان کرد: در ایران نیز نشست ملی توسعه پایدار با حضور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش چندی پیش برگزارشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگری از سخنانش با ذکر این مطلب که تربیت اقتصادی اثر گذار و مفید، تربیت اقتصادی است که رفتار اقتصادی هماهنگ با توسعه پایدار را در وجود آحاد شهروندان،جوانان و نوجوانان، سیاست گذاران و مدیران نهادینه نماید تا شاهد رشد وشکوفایی جامعه باشیم، افزود: به گفته متخصصین امر و با بررسی های انجام شده، مشخص شده است که بین اصول حاکم بر اقتصاد مقاومتی که امروزه به عنوان یک سرفصل اقتصادی درکشور ما مطرح است و اقتصاد همسو با توسعه پایدار که از آن به عنوان اقتصاد سبز نیز یاد می شود، هم پوشانی قابل توجهی وجود دارد و با تسامح می توان اقتصاد سبز را میراثی از اقتصاد مقاومتی عنوان کرد که همان اقتصاد اخلاق مدار، اقتصاد مسئول در مقابل انسان و پاسخگو در مقابل ذخائر و منابع طبیعی است.

دکتر مهر محمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این موضوع که در تربیت اقتصادی رسالت سنگینی برعهده داریم و باید کوشش نمائیم تا شخصیت و شاکله دانشجو معلمان در عرصه اقتصادی هم از خصوصیات اقتصادمقاومتی همسو با توسعه پایدار برخوردار شوند، گفت:برای آنکه در لایه شخصیتی و هویتی دانشجو معلمان تمام ظرفیت ها و شایستگی ها ایجاد شود باید در برنامه درسی چهارگونه، رسمی، غیررسمی، غیر مستقیم و غیر متشکل این اتفاق جاری و ساری شود تا امیدوار باشیم که این ویژگی ها جزء رفتار، شخصیت و باورهای دانشجومعلمان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه تربیت معلم سبز هماهنگ با اقتصاد سبز در دستور کار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته است و بنا داریم در دانشگاه فرهنگیان سفیران رفتار انسانی هم سو با توسعه پایدار از دانشجو معلمان داشته باشیم و این در واقع نوعی پیشبینی کنش گری اجتماعی معلمان تحت عنوان نقش اجتماعی معلمان از دیدگاه اسلام است.
در پایان با حضور دکترمهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان،دکتر صادق زاده و دکتر ساکی معاونین دانشگاه فرهنگیان و مسئولین استانی از برگزیدگان با اهدای تندیس و لوح یادبود تقدیر شد.


نظرات کاربران