جلسه دبیران ستاد های استانی بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان

اولین جلسه دبیران استانی بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، شنبه 29 فروردین، با حضور دکتر صادق زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، کیا، مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی، میر معینی معاون اداره کل فرهنگی و مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی به همراه دبیران استانی ستادهای بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی در سالن شهید رجایی سازمان مرکزی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر صادق زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با بیان اهمیت و ضرورت برگزاری جشنواره فرهنگی تصریح کرد: سال 93 سال پر تحرکی در حوزه فرهنگی و اجتماعی بود و برگزاری جشنواره های قرآن و عترت، جشنواره های علمی و ادبی و هنری دانشجویان و جشنواره فرهنگی هنری اساتید و کارکنان، همایش رویش از جمله فعالیت هایی بود که در  این سال  در سطوح مختلف از مقدماتی تا ملی برگزار شد.

وی، جشنواره های فرهنگی اعم از قرآنی، علمی، هنری و ادبی را بهترین تجلیگاه برای فعالیت های خود انگیخته در حوزه فرهنگی بر شمرد و اضافه کرد: باید در مراحل مقدماتی این جشنواره ها دانشجویان بیشتری به این فعالیت ارزشمند جذب شوند و این امر باید با برنامه ریزی دقیق و با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی جشنواره ها طراحی و اجرا شود.

دکتر صادق زاده انجام ابتکارات و خلاقیت ها متناسب با علاقمندی های دانشجویان و همینطور استفاده از ظرفیت آنان در قالب کانون ها و تشکل ها و همچنین برگزاری کارگاه های خوب و موثر با استفاده از اساتید مجرب را از راهکار های مناسب برای دستیابی به این هدف معرفی نمود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصیص بودجه فرهنگی به پردیس ها و مراکز تابعه در سال 93  تصریح کرد: بودجه ها و اعتبارات در این حوزه کافی نیست و تلاش خواهیم کرد در سال 94 نسبت سرانه فرهنگی به بودجه دانشگاه را به عدد 11% برسانیم.

دکتر صادق زاده در این موضوع خواستار تلاش بیشتر پردیس های استانی برای جذب بودجه ها و امکانات برون سازمان درسطح استان ها شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در پایان با اشاره به نقش و جایگاه شوراهای فرهنگی استانها و کمیته های فرهنگی در سطح پردیس در روند برگزاری فعالیت های فرهنگی بر تشکیل مستمر و منظم این شوراها و کمیته ها در استان ها و پردیس ها تاکید کرد.

در این جلسه، کیا، مشاور حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز با اشاره به وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها خواستار تقویت و گسترش فعالیت های فرهنگی و تربیتی در سطح پردیس ها شد و جشنواره های فرهنگی را از عوامل مهم در مسیر تحقق اولویت های فرهنگی دانشگاه معرفی نمود.

در ادامه میر معینی معاون اداره کل فرهنگی در خصوص کیفیت برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآن و عترت که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد و همچنین طرح بازدید از عملکرد پردیس های استانی در مراحل مقدماتی و استانی جشنواره بیست و پنجم توضیحاتی ارائه نمود .

میر معینی، بر ضرورت انسجام هر چه بیشتر در برنامه ریزی ها ، اقدامات هماهنگ ، منظم و هدفمند از سوی ستادهای استانی و تلاش برای افزایش حضور دانشجو معلمان تاکید کرد و افزود برای فراگیری و تاثیر گذاری بیشتر باید توجه جشنواره از مرحله کشوری به مراحل مقدماتی و استانی متمایل شود و با بهره گیری از ظرفیت خود دانشجو معلمان و اساتید حاضر در پردیس ها بر غنای این فعالیت افزوده شود.

وی، در پایان با اشاره به طرح بازدید از پردیس های استانی در خصوص مراحل مقدماتی و استانی جشنواره از سرپرستان و مسئولین فرهنگی پردیس های سراسر کشور خواست همکاری لازم را با اعضا ء دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی که در این طرح به استان ها اعزام خواهند شد بعمل آورند.

شایان ذکر است، دبیران استانی حاضر در این جلسه گزارشی از فعالیت های پردیس ها و مراکز تابعه استان را ارائه نمودند.


نظرات کاربران