کارگروه های نشست تخصصی سرپرستان راه اندازی و استقرار مدیریت های امور پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان
در اولین کارگروه آموزشی دومین نشست تخصصی سرپرستان راه اندازی و استقرار مدیریت های امور پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان، نعیمی، مدیرکل آمار و بودجه سازمان فرهنگیان، پیرامون ابعاد و تکالیف تفاهم نامه استانی بودجه و ساز و کار اجرایی و عملیاتی آن به ارائه مطلب پرداخت.
وی با اشاره به بودجه واحدهای دانشگاهی و ساز و کار اجرایی و عملیاتی آن گفت: اعداد و رقم اعلام شده به دانشگاه ها در زمینه بودجه تماما تابع احکام بودجه تفاهم نامه سال 94 است و با توجه به سیاست کلان دانشگاه و براساس محاسبات لازم این اعداد اعلام شد.
وی با اشاره به کسری 44 میلیارد تومانی اعتبارات در سال گذشته، ادامه داد: مسئولان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا بدون کسری بودجه سال جاری را سپری کنیم.
نعیمی با بیان الزام قانونی و برنامه های مختلف جهت اختصاص منابع مالی برای جبران هزینه ها خاطرنشان کرد: تامین هزینه های دانشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اعلام اینکه با مدیریت بهینه می توان به منابع بهتر دست یافت، گفت: طبق تفاهم نامه مسئولان کشوری و استانی طی دو ماه گذشته شاهد روند منفی در اعتبارات نبودیم همچنین در اردیبهشت امسال هم بیش از 110 میلیون تومان اضافه درآمد داشتیم.
نعیمی در پایان سخنان خود اعلام کرد: پرداخت بخشی از پاداش بازنشستگان سال 93 و سال جاری را در دستور کار داریم.
صفری، مدیر کل امور اداری دانشگاه در دومین کارگروه آموزشی نیز به بیان مطالبی پیرامون سیاست و ضوابط اجرایی ساماندهی، اصول دهگانه ساماندهی در سال 94 همچنین ساختار جدید نیروی انسانی و ضوابط اجرایی جذب و به کار گیری نیروی انسانی در سال 94 پرداخت.
وی در خصوص جذب و به کار گیری نیرو، گفت: بر اساس اصول حاکم بر ساماندهی نیروی انسای در دانشگاه فرهنگیان، در صورت کمبود نیروی انسانی، به ازای هر سه نفر بازنشسته و براساس مصوبات جلسات ساماندهی و تأیید هیأت اجرایی و کمیسیون موارد خاص، انتقال (دائم) یک نفر با رعایت ضوابط و مقررات امکان پذیر می باشد.
صفری، در ادامه با اشاره به سیاست ها و ضوابط اجرایی ساماندهی نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان در سال 1394، افزود: انتقال اعضای هیأت علمی سایر دانشگاه ها در صورت نیاز و رعایت ضوابط و مقررات مربوطه، در سال 94 بلامانع است.
وی، همچنین در خصوص ارتقا کیفی نیروی انسانی، گفت: نیاز سنجی و برنامه ریزی برای آموزش های تخصصی مدیران حداقل 60 ساعت و حداقل 40 ساعت برای کارکنان در طول سال 94 در نظر گرفته شده.
مدیر کل امور اداری دانشگاه فرهنگیان تبصره 2 از بند 3 ضوابط جذب و به کار گیری نیرو را مورد اشاره قرار داد و افزود: در مدیریت امور پردیس های استانی، پردیس ها، واحدهای تابعه و سازمان مرکزی در صورت کمبود نیروی انسانی بر اساس مصوبات جلسات ساماندهی و تأیید هیأت اجرایی و کمیته موارد خاص، انتقال دائم، مأمورین اداری تمام وقت با سنوات خدمت کمتر از 25 سال( زمان محاسبه سنوات، تاریخ مأموریت و ورود به دانشگاه ملاک عمل خواهد بود) حداقل 3 سال سابقه مأموریت و با رعایت مقررات مربوطه امکان پذیر است.
در ادامه، دکتر علی نژاد، مدیرکل پشتیبانی دانشگاه فرهنگیان در سومین کارگروه آموزشی پیرامون فرآیند پشتیبانی، رفاه کارکنان و امور انبارداری گفت: در دانشگاه فرهنگیان طرح جامع رفاهی را مطرح کردیم که این طرح با همکاری کارگروهی در سازمان مرکزی متشکل از معاونان اداری، مالی و رفاه پردیس ها و نمایندگان دو وزارت علوم و تحقیقات و آموزش و پرورش بوده است.
وی افزود: در پی اخذ مجوز برای تعاونی مسکن کارکنان هستیم که البته این مهم در تهران اتفاق افتاد و در نشستی با روسای مراکز 10 استان سعی داریم این امر در سراسر کشور اجرایی شود.
علی نژاد با اعلام ایجاد و راه اندازی اتحادیه تعاونی مسکن کارکنان فرهنگیان برای نخستین بار در کشور گفت: با کسب مجوزهای لازم امیدواریم این امر محقق شود.
وی با تاکید بر مزایای سیستم آراستگی و ارتقای سطح کیفیت عنوان کرد: ایمن شدن محیط کار، زیبایی آن و استفاده از یک فضای مطلوب از دیگر مزایای این سیستم است.
مدیرکل پشتیبانی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه استفاده مطلوب از فضا، رفع آلودگی محیط کار و آماده بودن همیشگی برای پذیرایی از مراجعه کنندگان از دیگر محاسن سیستم آراستگی است، گفت: این سیستم شامل سازماندهی، نظم و ترتیب، پاکیزه سازی، استانداردسازی و انضباط است.