مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان:

آغاز بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری

علا ءالدین کیا مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: بیست وپنجمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در قسمت برادران در پردیس شهید باهنر استان مرکزی آغاز شد.

 

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی ـ هنری دانشجو معلمان این دانشگاه اظهار داشت: بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی ـ هنری دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در قسمت برادران از 12 شهریور آغاز شده و تا 14 شهریور ادامه پیدا می کند و در قسمت خواهران نیز از 16 لغایت 19 شهریور در پردیس شهید باهنر استان مرکزی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره حدود 500 دانشجو معلم خواهر و 500 دانشجو معلم برادر در 27 رشته مشارکت دارند و در رشته های مختلف هنری، ادبی و علمی ـ فناوری مانند بازی های رایانه ای، تولید نرم افزار، وبلاگ نویسی، تولید بازی های رایانه ای و پویانمایی رقابت می کنند.

کیا افزود: در بخش ادبی در رشته های شعر، داستان نویسی، فیلم نامه نویسی، نمایشنامه، نشریات دانشجویی مکتوب و الکترونیکی و در بخش هنری در رشته های طراحی، نقاشی، خوشنویسی، خط تحریری، عکاسی، طراحی پوستر، تئاتر، تذهیب و معرق، به رقابت می پردازند.

بنا به اظهار مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، کار خوبی که در سند تحول بنیادین انجام شد، تفکیک تربیت در ساحت های مختلف است، مانند ساحت علمی ـ فناوری، تربیتی، اقتصادی و حرفه ای، سیاسی و اجتماعی و از همه مهمتر ساحت تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی است.

کیا با اشاره به ساحت هنری و زیباشناختی گفت: احساس می کنیم معاونت فرهنگی و دانشگاه فرهنگیان باید به طور ویژه برای تربیت این ساحت دانشجو معلمان اهتمام  داشته باشد و باید معلمان هنرمند تربیت شوند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان، توسعه کانون های ادبی، انجمن های علمی و نشست ها و همایش های مبتنی بر اختیار و غیراجباری را در اولویت داریم، افزود: امسال که بیست و پنجمین جشنواره برگزار می شود از اواسط ترم قبل، یعنی اواخر پاییز 93، زمانی که بخش نامه جشنواره به پردیس ها ارسال شد، شور و شوق زیادی به وجود آمد.

کیا تصریح کرد: امسال حدود 16 هزار دانشجو در حوزه های مختلف در سطح پردیس و استان در فعالیت های هنری، علمی و ادبی شرکت کردند و جمع هزار نفری دختران و پسران که در اراک در جشنواره شرکت می کنند، برگزیده های این گروه هستند که از سطح پردیس و استان عبور کرده  به سطح ملی رسیده اند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: تعدادی از رشته های هنری انفرادی هستند مانند خوشنویسی، هنرهای دستی، نقاشی، مینیاتور و نیز تعدادی مانند تئاتر، سرود و هنرهای نمایشی جمعی هستند.

وی با اشاره به اینکه به نفرات برگزیده 500 هزار تومان اهدا می شود، گفت: اما این برای ما هدف نیست و در این جشنواره کشوری دوره های آموزشی پیش بینی کرده ایم  و تعدادی که شرکت می کنند، یافته ها و دانش مهارت خود  را در حضور مدرسان تقویت می کنند.

کیا بیان داشت: وجه تمایز جشنواره امسال با سال قبل، دوره آموزشی است؛ ضمن اینکه با کمک دفتر اجتماعی دانشگاه به دانشجو معلمان آموزش تشکیل انجمن و گروه داده می شود؛ چراکه معتقدیم فعالیت های علمی، ادبی و هنری زمانی کارآمد خواهد بود که در قالب تشکل برگزار شود و تعدادی از افراد باانگیزه دور هم جمع شوند و به هم کمک کنند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان افزود: برآورد می کنیم سال آینده شتاب مضاعفی در این حوزه داشته باشیم و فرض ما این است که هر کدام از دانشجو معلمان که به پردیس خود برمی گردند، تعدادی را جذب کنند و سال بعد با افزایش از جهت کمی و کیفی روبه رو شویم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 900 اثر به دست مان رسید، اما امسال هزار و 600  اثر رسیده است و می توان گفت نسبت به سال گذشته از لحاظ کمی با رشد 50 درصد روبه رو می شویم.


نظرات کاربران