در دانشگاه فرهنگیان استاد و دانشجو در قبال کیفیت مسئولند

دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مراسم آغاز سال تحصیلی 95-94 دانشگاه فرهنگیان در پردیس رسول اکرم(ص) اهواز گفت: به همین اندازه که خودمان را در قبال کیفیت پاسخگو می دانیم دانشجو معلمان را هم برای تلاش در جهت احراز شایستگی های حرفه ای مسئول می دانیم به همین خاطر در نگاه همه جانبه به مدیریت "کیفیت"، طرح ارزیابی صلاحیت حرفه ای معلمان(اصلح) یا همان " آزمون جامع" را به اجرا می گذاریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان دکتر مهرمحمدی در ابتدای سخنان خود در مراسم یاد شده با اشاره به فرموده رسول اکرم(ص) درباره ولایت مولا علی (ع)، عید قربان را تبریک گفت و مراتب تأسف عمیق خود را از درگذشت جمع کثیری از حجاج بیت الله الحرام به دلیل بی کفایتی حکام سعودی ابراز داشت. وی با ابراز احترام به رشادت های دلاورمردان 8 سال دفاع مقدس و مردم شهید پرور و مقاوم خوزستان؛ خطاب به دانشجو معلمانی که در سال جدید تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند گفت:  دانشگاه شما منشوری به نام حقوق و تکالیف دانشجویان دارد و تأکید می کنم که مطالبات ما از شما و نیز مطالبات شما در آن منشور به صراحت بیان شده است. دانشجو معلمان عزیز باید بدانند که تکلیف خطیر و حساسی در مسیر خودسازی عهده دار شده اند تا  " معلم " شوند و به لوازم آن هم ملتزم باشند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: تابستان سال جاری پربار و پرتحرک بود زیرا برای کمک به فراغت از تحصیل در هفت ترم، ترم تابستانی را برگزار کردیم، برگزاری المپیاد ورزشی، اردوهای حیات طیبه، اردوهای ایران شناسی و ایرانگردی و همایش های رویش بخشی از برنامه های تابستانی دانشگاه فرهنگیان بود.

 دکتر مهرمحمدی تصریح کرد: سال جاری نخستین سالی است که شاهد "وحدت مدیریت" در سطح استان ها در دانشگاه فرهنگیان هستیم؛ در واقع مدیریت های استانی به کمک پردیس ها آمده اند و بر اساس برنامه های مدون، ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش پردیس ها را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات تأثیر گذار در دانشگاه فرهنگیان، جدی تر شدن فعالیت گروههای آموزشی است؛ زیرا این گروهها نقش پیشتاز در کیفیت آموزش و پژوهش را در سطح دانشگاه ایفا می کنند و مدیران این گروهها باید تسهیل کننده ارتقای کیفیت باشند؛ در واقع گروههای آموزشی ستون فقرات آموزش و پژوهش در دانشگاه فرهنگیان هستند و باید با میدان دادن به این گروهها از ظرفیت آنها حداکثر بهره برداری را انجام داد.

فعالیت های فرهنگی و دانشجویی بخش دیگری از سخنرانی دکتر مهر محمدی را در مراسم یاد شده تشکیل می داد؛ وی دراین باره تصریح کرد: برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان باید بوی فرهنگ بدهد؛ از سوی دیگر برای فراهم کردن امکان مشارکت دانشجویان و استادان در تحقق اهداف فرهنگی دانشگاه باید  به تقویت کانون ها و فعالیت های خودجوش دانشجویی، اهمیت داد و در این ارتباط از اعضای هیأت علمی دانشگاه، انتظار ویژه ای فراتر از تکالیف آیین نامه استخدامی و هیأت علمی و معلم بودن داریم.

دکتر مهرمحمدی درباره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال جاری گفت:  ما همواره مشوق و تسهیل کننده فعالیت های قانونمند سیاسی اجتماعی دانشجویان هستیم و این امر در تربیت معلم اصالت دارد، چون بستر پرورش شایستگی معلم با تربیت سیاسی و اجتماعی با هدف فهم سیاسی، بصیرت افزایی و ایفای نقش مصلح و کنشگر اجتماعی مهیا می شود، به عبارت دیگر تربیت سیاسی یک امر تفننی و لوکس نیست. وی تأکید کرد: ثبات بخشی به تحرک سیاسی معقول و منطقی و پرهیز از التهاب آفرینی یک هنر است و این هنر، شایسته جایگاه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد: دانشجو معلمان و استادان این دانشگاه به همراه کارکنان زحمت کش آن سال سرشار از موفقیت و انگیزه مندی را در سال تحصیلی جدید پیش رو داشته باشند.


نظرات کاربران