سخن سرپرست دانشگاه فرهنگیان با استادان

بسم الله الرحمن الرحیـــــم

همکار ارجمند و گرامی، استاد فرهیخته ی دانشگاه فرهنگیان

با سلام و احترام

به لطف ایزد منان یک بار دیگر جشن با شکوه ملّی و فرح بخش  مهر با بهار دانایی و طراوت شمیم گل های بوستان خردورزی و مهرافروزی همراه شد. این همزمانی با هفته ی دفاع مقدس و ایام سفر معنوی حج(بار غم و اندوهی که این بار بر دوش ما گذاشته است)  همراه گردید.لازم می دانم آغاز سال تحصیلی 1395-1394 و ترنّم روح نواز شور و شعور، دانایی و توانایی را به جناب عالی تبریک عرض کنم و از پیشگاه خداوند سبحان، برای شما و خانواده ی محترمتان بهترین روزها را آرزو کنم. هم زمانی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با هفته ی دفاع مقدس را گرامی می داریم و به روح و روان امام شهیدان، شهدای جاودانه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدّس به ویژه معلّمان و دانشجو معلمان شهید درود می فرستیم و برای تداوم نهضت امام راحل  و تلالوء ارزش های انقلاب دعا می کنیم.

به عقیده ی من تربیت معلم با پشتوانه ی یک صد ساله که امروزه در نهاد دانشگاه فرهنگیان جریان دارد، مهمّ ترین و موثّرترین نهاد آموزشی، فرهنگی و پژوهشی کشور است که تکیه گاه بزرگ نظام برای هدایت و توانمندساختن نسل های آینده در ابعاد و ساحت های مختلف است. حضور قریب 65000 دانشجو معلّم  و معلم دانشجو در حدود 100  پردیس و مرکز آموزش عالی این دانشگاه زمینه را برای اعتلای  سطح دانایی و معرفت در آینده ی کشور عزیزمان فراهم می سازد.. این امر تحقق نمی یابد، مگر آن که مدرسان و استادانی چون شما که در متن «تربیت معلم» حضور دارند، گام های بلند و اساسی بردارند. دانش افزایی،  توسعه و اثربخشی روش ها و ارتقای کیفیت آموزش و توجّه به پژوهش و فناوری موجب تحوّل و تغییر در روند شکل گیری شخصیّت علمی و عملی دانشجویان خواهد شد.

نقش راهنمایی و رهبری آموزشی شما استادان فرهیخته در تربیت و آماده سازی معلّمان نسل آینده بر کسی پوشیده نیست. اطمینان دارم به همت شما همچون گذشته هم فکری و مساعدت همه جانبه ی جناب عالی با مجموعه ی مدیریتی ستادی و اجرایی دانشگاه، سبب رشد و شکوفایی بیش تر دانشگاه خواهد شد. اینجانب و همکارانم تمام همت خود را برای تحقق آرمان ها و مطالبات بحق اعضای محترم هیات علمی و مدرسان دانشگاه فرهنگیان به کار خواهیم بست و  ضمن تشکّر از تلاش های گذشته ی شما، صمیمانه علاقه مند و امیدوارم که از تجارب، رهنمودها و همکاری جناب عالی برای دست یابی به دانشگاه مطلوب و اسلامی بهره مند شویم و برای نیل به دستاوردهای متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی، آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان کشور  نقش آفرین و اثرگذار باشیم.

دکتر محمود مهرمحمدی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان

مهر-1394


نظرات کاربران