حجت الاسلام و المسلمین دادگر در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت:

اگر قرآن و عترت در دل باشد، باعث معرفت و نورانیت می شود

آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در بخش برادران با حضور حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی عصر روز چهارشنبه پنجم خردادماه در سالن اجتماعات پردیس شهیدان پاک نژاد یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان یزد، حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان در این مراسم، ضمن سخنانی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با افکار مسموم و انحرافی تمسک به قرآن و عترت است افزود: در شرایط عصر حاضر از سویی، جهان با بحران مواجه است و علاقمندان به اسلام و معارف اهل بیت(ع) گسترش یافته و از سویی دیگر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با سریع ترین و به روز ترین ابزارها علیه اسلام و انقلاب اسلامی هجمه های مختلفی را به راه انداخته اند و چهره نامناسبی توسط گروه ها انحرافی و تکفیری از اسلام را ارائه می دهند، اینجاست که تنها راه مقابله با این انحرافات و حبل المتین واقعی  که باید به آن چنگ بزنیم قرآن و عترت است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انقلاب اسلامی در عرصه ها و حیطه های قرآنی فعالیتهای گسترده و بسیار ارزشمندی انجام شده که شاهد آن هستید ولی هنوز نیاز به برنامه های ویژه و  مستمر در راستای چشاندن قرآن به مخاطبان است.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر با تاکید بر بهره گیری معرفتی و محتوایی از قرآن کریم افزود: کار در زمینه قرآن به گونه ایست که به تعبیر روایاتی از معصومین(ع) "هر مقدار انسان از آیات قرآن بهره میگیرد و تفکر مینماید باز هم نکات جدیدی به دست میآید و باز هم اقیانوسی از مطالب و محتواهای جدیدی و مفید برای انسان دارد که می توان از کتاب وحی استخراج نمود".

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه انس با قرآن، انسان ساز و نجات بخش است تصریح کرد: انس با قرآن، دل، فکر و ذهن انسان را سالم و تضمین می کند و از لغزش آن جلوگیری می نماید؛ اگر قرآن و عترت در دل باشد، باعث معرفت و نورانیت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر در بخش پایانی سخنان خود، ضمن بیان فرآیندهای تحقق هدف های اسلامی افزود: انقلاب اسلامی، ایجاد نظام اسلامی، دولت و کشور اسلامی و ایجاد دنیای اسلام آرمان ها و گام های دست یافتنی است.

وی خاطرنشان نمود: این جشنواره ها و مسابقات سرآغازی است برای اینکه به آموزه های قرآن و عترت در حوزه رفتار و عمل دست پیدا کنیم، اگر در  این حیطه قدم برداریم توانسته ایم یک معلم تاثیرگذار و موفق و در طراز انقلاب اسلامی تربیت نماییم.


نظرات کاربران