دکتر مهرمحمدی در بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تاکید کرد:

ویژگی معلم ایده آل جامعه اسلامی؛ تفکر و عقلانیت، سبک زندگی و منش قرآنی

دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان ضمن بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از زحمات دست اندرکاران برپایی غرفه دانشگاه فرهنگیان در  بخش دانشگاهی این نمایشگاه تقدیر کرد.

در این بازدید که پنجشنبه 95/04/03 با همراهی جمعی از معاونان و مسئولان دانشگاه انجام شد، وی با اشاره به اینکه سال جاری در دانشگاه فرهنگیان، سال جهش و جنبش قرآنی قلمداد شده است، گفت: برگزاری و میزبانی دانشگاه فرهنگیان در جشنواره ملی قرآن و عترت نیز به عنوان نمادی  برای حضور در عرصه توسعه فرهنگ قرآنی در دانشگاه و استمرار یافتن این جهش قرآنی است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش در عمل و اجرای شایسته برنامه ها، این ایده بزرگ به شایستگی محقق شود و مصادق کلام شریف" لم تقولون مالا تفعلون" نباشیم.

وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان در راستای توسعه فرهنگ قرآنی آرمان و دغدغه اصلی، بحث سبک زندگی و منش قرآنی و مقدم بر آن عقلانیت یا تفکر قرآنی است.

 دکتر مهرمحمدی افزود: معلم ایده آل از نظر من در جمهوری اسلامی ایران  و جامعه ما معلمی است که استدلال هایش قرآنی بوده و محمل قرآنی داشته باشد؛ معلم ایده آل معلمی است که تفکر و عقلانیتش قرآنی باشد. این تفکر، عقلانیت و سبک زندگی قرآنی طبیعتا منجر به رفتار یا منش قرآنی خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دقیق در اجرای برنامه های قرآنی دانشگاه و اهتمام در عمل به آنها، گفت: با حرف و شعار به نتیجه نخواهیم رسید، هدف غایی ما شکل گرفتن عقلانیت قرآنی است، کاری که برای آن باید برنامه ریزی دقیق کرد؛ باید اولویت های فعالیت های مختلفی که در دستور کار است مورد بررسی قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر ضرورت محوریت فهم قرآنی در برنامه ها افزود: بی تردید حفظ قرآن کریم از جایگاه ویژه ای برخوردار است اما این امر تنها جایگاه یگانه، ویژه و منحصر به فرد در بهره گیری از قرآن کریم نیست، فهم قرآنی باید محوریت داشته باشد و در عین حال با حفظ مضامین قرآنی همراه گردد.

وی با اشاره به اینکه جاری شدن مضامین قرآنی به صورت روان در بیان، امری ارزنده و نماد روشنی از مسلمانی و سبک زندگی قرآنی است، خاطرنشان کرد: آنچه ارزنده است باقی نماندن این مضامین صرفا در حد گفتار و جاری و ساری شدن آن در رفتار و منش است. آرمان بلند توسعه فرهنگ قرآنی در ذیل قاعده حاکمیت و رواج عقلانیت و تفکر قرآنی و به دنبال آن رفتار و سبک زندگی قرآنی است و این امری است که برای تحققش باید دست به دست هم داده و برنامه ریزی کنیم.

دکتر مهرمحمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به هدایت جشنواره ها در این راستا، گفت:  مسابقات میتواند از این آرمان الهام بگیرد که برای حل مسائل زندگی  ارائه طریق و دستیابی به راه حل در موقعیت های مختلف و چالش های زندگی چقدر مستند قرآنی داریم.

وی ادامه داد: مسابقات میتواند به سمتی هدایت شود که سناریو های چالشی در عرصه های مختلف قرآنی طرح شود تا راه حل های پیشنهاد شده بر پایه قرآن، فرهنگ و عقلانیت قرآنی برای آن ارائه گردد. این امر میتواند سمت و سویی مطلوب ایجاد کند و فعالیت ها از این آرمان الهام گرفته و  صبغه ای از این ایده را در خود متجلی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده نیز ضمن تشکر از حضور دکترمهرمحمدی در نمایشگاه و بازدید از غرفه دانشگاه به ارائه مطالبی پیرامون فعالیت های صورت گرفته توسط دانشگاه فرهنگیان در نمایشگاه بین المللی قران کریم شامل آثار ارائه شده، نشست ها،مسابقات و ... پرداخت.

پس از ارائه گزارش مسئول غرفه و دیگر دست اندرکاران، دکترمهرمحمدی، معاونان و دیگر مسئولان دانشگاه از بخش های مختلف دانشگاه بازدید کردند.

شایان ذکراست حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی نیز از نمایشگاه قران و غرفه دانشگاه فرهنگیان بازدید کردند.

 

جهت اطلاع از همه ی اخبار فعالیت های  دانشگاه فرهنگیان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اینجا کلیک کنید.


نظرات کاربران