Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

میثاق نامه رؤسای پردیس های دانشگاه فرهنگیان

به عنوان رییس/ سرپرست پردیس تعهد می نمایم در راه نیل به اهداف والای دانشگاه فرهنگیان از سرمایه های انسانی (دانشجو معلمان، مدرسان و کارکنان) و سرمایه های مادی و فیزیکی، با تکیه بر تعهد دینی و احساس مسؤولیت اخلاقی صیانت نموده و برای تحقق موارد ذیل تمام توان و ظرفیت خود را بکار گیرم:

  1.  مشارکت دادن گروه های ذی نفع در تصمیم سازی ها و استفاده از "خرد جمعی" در تصمیم گیری ها
  2. تکریم دانشجویان چونان "فرزند"، غلبه نگاه از سر شفقت و مهر(هدایتی- تربیتی) بر نگاه توأم با خشونت و قهر(ریاستی- مدیریتی)
  3. برخورد همکارانه و خادمانه با استادن و همکاران، همدلی توأم با تلاش صادقانه برای حل مسائل و رفع مشکلات شخصی و حرفه ای آنان
  4. نگاه به دانشگاه به منزله "یک کل" و بروز رفتارهای حاکی از جدیت در اعتلای آن، به ویژه مشارکت فعال در زمینه های همفکری مورد تقاضای سازمان مرکزی
  5. التزام به رعایت سلسله مراتب اداری، و هماهنگی با سازمان مرکزی در مواردی نیاز به اقدامات ویژه مغایر با بخشنامه های سازمان مرکزی
  6. بروز خلاقیت و ابتکار در برطرف ساختن محدودیت ها، به ویژه در زمینه منابع، ضمن اهتمام به رعایت سیاست های اعلام شده سازمان مرکزی
  7. اهتمام به ارتقاء مستمر کیفیت آموزش(تربیت) با استفاده از نتایج "ارزشیابی درونی و بیرونی" و در پیش گرفتن اقدامات ابداعی و ابتکاری
  8. حساسیت شایسته و بایسته به "بافت فرهنگی"حاکم بر محیط پردیس و بستر سازی برای کسب تجربه زیست همسو با اقتضای "حیات طیبه" در پردیس برای دانشجو معلمان
  9. التزام به استفاده از کل ظرفیت اجرایی، مدیریتی و آموزشی استان، به ویژه ادارات کل آموزش و پرورش، برای ارتقاء سطح کیفی خدمات و ساماندهی بهتر امور پردیس
  10. اعمال "مدیریت برنامه ای" و کنش وری معطوف به برنامه، ضمن به رسمیت شناختن تدبیر موقعیتی در مواجهه با شرایط پیش بینی نشده
  11. کوشش همه جانبه برای ارتقاء جایگاه پردیس از نظر شاخص های بهداشت و سلامت فیزیکی و روانی و توسعه امکانات تربیت بدنی
  12. تشویق عمل توأم با تفکر و تأمل توسط کارگزاران بخش های مختلف به ویژه مواجهه "آموزش پژوهانه" استادان و مدرسان با تکالیف آموزشی و تربیتی
  13. اهتمام به برگزاری نشست های علمی تخصصی و کمک به شکل گیری "گفتمان تربیت معلم" در سطح جامعه (استان و کشور)
  14. اهتمام به تقویت انجمن ها، کانون ها و تشکل های دانشجویی به عنوان ابزاری مؤثر در خدمت رشد شخصیت و تکوین هویت دانشجویان در ساحت های تربیتی گوناگون
  15. اهتمام به بهینه سازی مصرف منابع و جلوگیری از هزینه های بی قاعده و بی فایده
  16.  افزایش کارآیی در امور اداری و آموزشی پردیس با بهبود مستمر شاخص "بهره فناوری"، تدارک زیرساخت ها و سامانه ها و التزام به استفاده از آن ها
  17. اهتمام نسبت به نگهداری بهینه از ابنیه و زیباسازی فضاهای فیزیکی پردیس (آموزشی، اداری و فضای باز) برای ایجاد شوق و رغبت حضور یا "زیست لذت بخش و با نشاط"در محیط
  18. تدارک غنی ترین فرصت های کسب تجربه حرفه ای- تربیتی از طریق مداخله مؤثر و بهبود مستمر کیفیت مؤلفه کارورزی برنامه دانشجو معلمان به ویژه ارتباط میان پردیس و مدرسه
  19. چابکی در بروز واکنش نسبت به مسائل و پیشگیری از طولانی شدن بی مورد مسائل حادث شده به بحران در سایه تأنی بیش از حد معقول و تأخیر در اتخاذ تصمیم
  20. اهتمام به سازماندهی دانش آموختگان ادوار مختلف پردیس و استفاده از ظرفیت های گوناگون آنان در توسعه کمی و کیفی پردیس و دانشگاه