پیام دکتر محمود مهرمحمدی سرپرست محترم دانشگاه فرهنگیان
به دانشجو معلمان زائر برنامه "پیمان با امام رئوف" حضرت علی بن موسی الرضا (ع). مرداد 1395

پیام دکتر محمود مهرمحمدی سرپرست محترم دانشگاه فرهنگیان

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر امام رئوف و پناهگاه خیل عارفان و عالمان؛ سلام بر نور الهدى و حجت خاکیان و عرشیان، سلام بر اجداد معصوم و مطهرش، سلام بر امامى که دل های ما هر لحظه به شوق دیدار حرم مطهّرش می تپد، سلام بر زائران و مجاوران آستان رفیع قدرش، سلام بر شما، شما نومعلمان عاشقی که به شوق زیارت حرم مرتضوی، آگاهانه درس محبت را از چشمه زلال اهل بیت (ع) می نوشید و در مکتب رضای الهی زمزمه می کنید.

میلاد پرنور و سرور هشتمین اختر سپهر امامت و ولایت، شمس الشموس، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را به تمامی مسلمانان و زائران کوی امام مهربانی­ها به ویژه شما دانشجو معلمان عزیز دانشگاه فرهنگیان تبریک می­گویم. خوشا به حال شما و همه شیفتگان و زائران عارفی که با شرکت در برنامه پیمان با امام رئوف، مشام جانتان را با حضور در جوار عالم آل محمد (ص) عطرآگین کرده­ و دل های مشتاق و رحیمتان را به دریای شفاعت و کرامت حضرتش دخیل بسته­اید. درود برشما که توفیق معلمی خود را در استعانت از بزرگ معلم بشریت و کسب فیض و برکت از امام دانش و کرامت جست وجو می کنید. امیدوارم نظام تعلیم و تربیت کشور همیشه از برکات مضجع شریف این امام علیم برخوردار باشد و معلمان و دانش آموزان ما همواره با تفکر و تعمق در زندگی و سیره ائمه هدی صلوات الله اجمعین در مسیر دینداری و علم و اندیشه گام بردارند.

دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهم­ترین نهاد تربیت معلم کشور، پرورش معلمانی در طراز نظام متعالی جمهوری اسلامی ایران را رسالت و مأموریت خود قرار داده است، معلمانی که با برخورداری از شایستگی های عمومی و اختصاصی، تقویت هویت دینی و ایرانی و انقلابی خود و دانش­آموزان­شان را وجهه همت خویش قرار می­دهند و آگاهانه از فرصت ها برای اعتلای شخصیت معنوی، علمی و تخصصی خود استفاده می­کنند. در این راستا، ایجاد ظرفیت ها و موقعیت­های مناسب برای حضور داوطلبانه و تکمیل شایستگی های حرفه­ای دانشجو معلمان از رویکردهای بنیادی دانشگاه در حوزه فرهنگی و اجتماعی به شمار می­رود.

اجرای اردوهای با معرفت زیارتی و تکریم معصومان و شهیدان و صالحان از سوی نو معلمانی که با کسب دانش و تجربه در دانشگاه فرهنگیان، به زودی به خیل عظیم مربیان و آموزگاران کشور خواهند پیوست، از برنامه­های هدفمندی است که به قصد شناخت و تبرک و ابراز محبت دانشجویان به معصومین عزیز و تاکید بر تقویت ساحت اعتقادی، اخلاقی و عبادی دانش آموختگان این دانشگاه طراحی شده است. چه فرصتی مناسب تر از فراغت نسبی تابستان برای تکمیل فرآیند پیوسته تربیت معلم و چه سعادتی بالاتر از تشرف به بارگاه منور مرتضوی و جرعه نوشی از دریای علم و برکت و فضیلت.

خداوند منان را شاکرم که توفیق اجرای این سفر معنوی، الهام بخش و فرهنگ ساز را برای خدمتگزاران تربیت معلم کشور فراهم کرد.

اجرای این اقدام مبارک مرهون حمایت های وزیر محترم آموزش و پرورش، همکاری مسئولان محترم دانشگاه فردوسی مشهد، همراهی مدیران و کارکنان پردیس ها و مراکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان به ویژه پردیس های خراسان رضوی، حسن برنامه ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و میزبانی خوب مردم شریف مشهدالرضا است که لازم می­دانم از همه آن ها صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و اجر و پاداش کلیه دست اندرکاران را از کریم لایزال و شفیع بی منتها، حضرت امام رضا (ع) طلب نمایم.

ضمن تبریک مجدد این ایام فرخنده به شما دانشجو معلمان ارجمند و آرزوی سلامتی و عزت، از خداوند منان فضیلت و ثواب انس و هم نشینی با آن امام همام و بهره مندی بیش ازپیش از این زلال رحمت الهی را برایتان مسألت دارم.

 

 التماس دعا- والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دکتر محمود مهرمحمدی- مرداد ماه 1395


 


نظرات کاربران