برگزاری آزمون مجدد ویژه مهارت آموزان استخدام پیمانی سال 1394


موفقیت هر نظام آموزشی به دانش و مهارت­ های حرفه­ ای معلم بستگی دارد. اطمینان از کسب شایستگی­ ها در دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، یکی از گام­ های اساسی در تحقق امر کیفیت در نظام آموزش و پرورش است. تربیت معلمانی برخوردار از شایستگی­ های حرفه ­ای، نیازمند بهره ­گیری از برنامه­ های درسی منسجم و سازوکارهایی برای ارزشیابی برنامه­ ها است. ارزشیابی صلاحیت‏ های حرفه ‏ای معلمی با تأکید بر سنجش کیفیت دانش ­آموختگان دانشگاه فرهنگیان و توجه به فرآیندتربیتی آنان، بخشی از نظام جامع ارزیابی را تحقق می بخشد. یکی از روش ­های پذیرش معلم در نظام آموزش کشور، استفاده از ظرفیت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است. بر اساس این ماده "تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته­ هایی که امکان توسعه آن از طریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش ­آموختگان سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه ­های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یک ساله مهارت­ آموزی در «دانشگاه» بلامانع می باشد".

طرح ارزشیابی صلاحیت ­های حرفه­ ای به عنوان بخشی از دوره یک ساله مهارت آموزی به منظور تعیین صلاحیت داوطلبان ورود به عرصه معلمی برای اولین بار در شهریور 1395 به اجرا در آمد که نتایج آن حاکی از قبولی قطعی بیش از  75 درصد از مهارت آموزان بود. با توجه به درخواست­ های مکرر مهارت آموزان مشروط و احراز صلاحیت نشده مبنی بر برگزاری زودهنگام آزمون مجدد، دانشگاه بر آن است علی­ رغم هزینه­ های مالی و مشکلات برنامه­ ای نسبت به تعیین تکلیف سریع ­تر مهارت آموزان و تسهیل و زمینه­ سازی برای خدمت در آموزش و پرورش اقدام به عمل آورد.

 

دامنه شمول

کلیه مهارت آموزان دوره یک ساله مهارت آموزی که در مرحله اول ارزشیابی صلاحیت حرفه­ ای (آزمون جامع)، وضعیت مشروط یا احراز صلاحیت نشده دارند می­ توانند در این آزمون شرکت کنند.

 

قواعد و شرایط عمومی و اختصاصی

1- مهارت آموز می­ تواند یک یا چند مورد از مؤلفه ­های عملکرد فرهنگی، تدریس عملی (خرد ) و آزمون کتبی (چندگزینه ­ای و عملکردی ) را برای ترمیم حد نصاب خود انتخاب کند. این انتخاب کاملاً اختیاری بوده و از مهارت آموز صرفاً در مؤلفه ­هایی که خود، انتخاب کرده باشد، سنجش به عمل خواهد آمد.

2- کلیه شرایط حاکم بر آزمون اصلح مرحله اول، اعم از نصاب­ ها در هر یک از مؤلفه ­ها، دروس مورد آزمون، چارچوب­ های سنجش و ... در این مرحله نیز برقرار است. سهمیه ­های قانونی نیز بر اساس شرایط و ضوابط مصوب اعمال خواهد شد.

3- مهارت آموزان احراز صلاحیت نشدهکه مجموع نمره آزمون­ کتبی (چندگزینه ­ای و عملکردی) آن­ها کم تر از 112.5 برای افراد بدون سهمیه و 90 برای افراد دارای سهمیه قانونی باشد، ملزم به شرکت در مؤلفه آزمون کتبی (چندگزینه ‏ای و عملکردی) می­ باشند. این افراد می­ توانند علاوه بر آزمون کتبی، سایر مؤلفه ­ها را نیز انتخاب نمایند.

4- در صورت شرکت در هر مؤلفه نمره جدید جایگزین نمره قبلی می شود .

5- محدوده زمانی برگزاری آزمون نیمه دوم آذر ماه بوده و اطلاعات دقیق تر در مورد زمان، مکان، منابع و نحوه اجرای مؤلفه ­ها پس از ثبت نام و جمع بندی اطلاعات از سوی سازمان مرکزی از طریق سایت مرکز سنجش اعلام خواهد شد. 

 

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام

1 - مشخصات شناسنامه ­ای و تحصیلی

2 - عکس 4×3 پرسنلی با حداکثر حجم 200 کیلو بایت و فرمت  ( jpeg )جهت بارگذاری 

 

نکات بسیار مهم

1 - مسئولیت صحت اطلاعات برعهده مهارت آموز بوده و دانشگاه هیچ گونه تعهدی در قبال اطلاعات ناقص یا خلاف واقع ندارد. 

2 - بازه ثبت نام در سایت از روز شنبه 15 آبان ماه تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 19 آبان ماه 1395 می باشد .

3 - جزئیات آزمون در فایل ضمیمه قابل دستیابی است.

4 - برای پاسخگویی به سؤالات احتمالی، با شماره تلفن­ های زیر تماس بگیرید :

بخش عملکرد فرهنگی: 02187751741

بخش تدریس عملی (خرد): 02187751296

بخش آزمون های کتبی و عملکردی: 02187751409

 

ثبت نام آزمون کتبی چهار گزینه ای و عملکردی

ثبت نام عملکرد فرهنگی 

ثبت نام تدریس عملی (خرد ) 

 


نظرات کاربران