دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همکاری برای اجرای طرح های قرآنی ویژه دانشجومعلمان و اساتید دانشگاه فرهنگیان با حضور حجت الاسلام و المسلمین عابدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این جلسه با حضور حجت الاسلام و المسلمین عین اله عابدی سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، کیا مدیر کل فرهنگی، میرمعینی معاون مدیر کل فرهنگی، ماسوری رئیس اداره امور دینی و اخلاقی معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین خسروی مدیر کل آموزش معاونت قرآنی در محل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد بر ظرفیت مهم و تاثیر گذار دانشگاه فرهنگیان در تحقق اهداف عالیه قرآنی کشور بویژه تحول در سطح سواد قرآنی جوانان و نوجوانان، نقش سازنده دانشجومعلمان در تربیت نسل آینده تاکید شد.

 براساس این گزارش سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به  حضور4 ساله  دانشجو معلمان و نیز حضور یک ساله مهارت آموزان ماده 28 که دوره های آموزشی و مهارت آموزی  خود را در این دانشگاه می گذرانند، به ظرفیت های عظیم موجود برای کار قرآنی در دانشگاه فرهنگیان  اشاره کرد و گفت: یکی از تفاوت های اصلی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با دانشجویان سایر دانشگاه ها را حضور شبانه روزی آنان و نیز تعطیل نبودن این دانشگاه در طول فصل تابستان تحت عنوان سال تحصیلی پیوسته عنوان نمود.

در ادامه این نشست قرآنی، حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر ظرفیت مهم و تاثیر گذار دانشگاه فرهنگیان در تحقق اهداف عالیه قرآنی کشور به ویژه تحول در سطح سواد قرآنی جوانان و نوجوانان تاکید نمود و برای حمایت در برنامه های قرآنی دانشگاه فرهنگیان اعلام آمادگی نمود.

حجت الاسلام و المسلمین خسروی مدیر کل آموزش معاونت قرآنی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در خصوص حمایت از کانون های قرآنی پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان پس از صدور مجوز برای قرار گرفتن در زمره مجامع قرآنی وزارت ارشاد پیشنهاداتی را مطرح نمود.

علاءالدین کیا مدیر کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان نیز ضمن تشکر از همکاران وزارت ارشاد در برپایی غرفه قرآنی نمایشگاه قرآن کریم در محل مصلای تهران، گزارشی از برگزاری سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در مشهد مقدس برگزار شد، ارائه نمود.

در پایان این جلسه مقرر شد تعدادی از طرح های موثر قرآنی ویژه دانشجو معلمان و اساتید دانشگاه فرهنگیان با مشارکت و حمایت معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه برنامه ریزی و اجرا گردد.

 


نظرات کاربران