در دوره بالندگی معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی و کارشناسان مسول امور دانشجویی:

دکتر نظری، مدیرکل برنامه ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، به بیان عملکرد شورای انضباطی دانشگاه و قوانین آن پرداخت

نخستین دوره بالندگی معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی و کارشناسان مسول امور دانشجویی و مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان سه شنبه در بندرعباس  آغاز به کار کرد.
این دوره آموزشی با شعار" ارتقای سطح توانمندی، رعایت قانون،برقراری عدالت و ایجاد محیط سالم دانشگاهی " تا پنجشنبه 30دی ادامه داشت.

در افتتاحیه این دوره مدیرکل برنامه ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ضمن سخنانی در خصوص شورای انضباطی دانشگاه و قوانین آن گفت: شورای انضباطی، اگر به اهرم امنیتی کردن دانشگاه تبدیل شود به حیثیت دانشجو و دانشگاه لطمه زده و روح پرورش شهروند خوب را خدشه دار می کند.
خسرو نظری در گردهمایی سراسری کارکنان دانشگاه فرهنگیان در بندرعباس افزود: احکام صادره در این کمیته باید رویکرد تربیتی داشته باشد.
وی اضافه کرد: باید توجه داشت که هرگونه تصمیم گیری در کمیته های انضباطی و شورای بررسی موارد خاص دانشگاه، در زندگی فردی و اجتماعی پیامدهای ویژه خود را خواهد داشت.
به گفته وی بیشتر جرایم در محیط دانشجویی و اجتماع ناشی از نا آگاهی فرد نسبت به ماهیت مجرمانه رفتارهاست که باید این آسیب با برگزاری دوره های آموزشی به حداقل برسد.
نظری یادآور شد: بررسی ها نشان می دهد احکام صادره در بسیاری موارد نه تنها جرم را کنترل نمی کند،بلکه بر شدت و نوع تخلف اضافه می کنند.

در  این مراسم حجت الاسلام و المسلیمن قاسمی شیری مسول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان نیز ضمن سخنانی پیرامون انسان سازی به عنوان موضوعی بسیار مهم، با اشاره به اسناد بالا دستی چون سند اسلامی شدن دانشگاه ها ارتقاء سطح دانش و بینش دانشجویان را از اهداف راهبردی ذکر کرد.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم دکتر ضیایی سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان هرمزگان ضمن خیر مقدم به مسولین و مدعوین به ضرورت ایجاد فضای امن روانی و تامین امنیت ذهنی و رفاهی دانشجویان اشاره کرد.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان هرمزگان خواستار حمایت از توسعه کانون ها، تشکل های دانشجویی و کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه شد.

ضیایی اظهار داشت: توسعه این برنامه ها و نهادها می تواند ترس تاریخی قابل مشاهده در فضاهای دانشگاهی را از بین ببرد.

وی ادامه داد: دانشجو باید نقاد و متعهد به کشور و نظام باشد و دانشگاه وظیفه تربیت چنین انسان هایی را دارد ،بنابراین باید تلاش شود مراجعه دانشجو  به کمیته های انضباطی کاهش یابد تا فضای ترس در محیط دانشجویی نباشد.
ضیایی همچنین با اشاره به جایگاه دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در بین مراکز آموزش عالی استان اظهار داشت: 60 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی استان تحصیل می کنند و 500 عضو هیات علمی نیز در این دانشگاه ها حضور دارند که سهم دانشگاه فرهنگیان یک هزار دانشجو و 20نفر عضو هیات علمی است.

 


نظرات کاربران