کارگاه ارزیابی آمادگی جسمانی و ساختار قامتی از برنامه های دومین روز دوره دستیاری مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی

دوره علمی کاربردی دستیاری مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی  دانشگاه فرهنگیان که از چهارشنبه 27 بهمن آغاز شده بود با برگزاری کارگاه هایی در روز پنج شنبه به کار خود پایان داد.

در نوبت صبح کارگاه آشنایی با ارزیابی آمادگی جسمانی  با تدریس دکتر صباغیان راد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با موضوع معرفی دستگاه های تخصصی فلکسومتر(دستگاه اندازه گیری انعطاف پذیری عضلات پشت و تنه)، دینامومتر(دستگاه اندازه گیری قدرت عضلات پا)، پله کویین(آزمون ارزیابی آمادگی قلبی – تنفسی) برگزار شد.

پس از آن دو کارگاه مجزا ویژه برادران، توسط دکتر سیدی و ویژه خواهران توسط دکتر منصوری در خصوص آنالیز ساختار قامتی با ابزارهای صفحه شطرنجی و کولیس (ارزیابی ناهنجاری های قامتی)، اسکولیومتر و خط کش منعطف (ارزیابی انحرافات ستون فقرات) ارائه گردید.

کارگاه نوبت عصر نیز با موضوع ارزیابی ساختار قامتی در دو بخش ویژه برادران وخواهران ادامه یافت.

این کارگاه ها با هدف آموزش برنامه ریزی مدون و بهره گیری از نیروهای متخصص موجود در دانشگاه جهت ارزیابی وضعیت جسمانی دانشجویان ارائه شده تا از این طریق ضمن آگاهی دانشجویان از وضعیت جسمانی خود نسبت به انجام مشاورۀ ورزشی و ارائه برنامه های اصلاحی، تمرین های ویژه و فعالیت های جسمانی مرتبط، نسبت به تقویت ضعف های جسمانی و اصلاح ناهنجاری های بدنی احتمالی اقدام گردد. در پایان پس از ارزیابی های مرحله ای در طول دوران تحصیل و انجام اقدامات لازم می توان برای حفظ و ارتقای سلامت آنها اقدام نمود.


نظرات کاربران