دکتر مهرمحمدی در اختتامیه دوره توانمند سازی کارشناسان و کارشناس مسئولان فرهنگی در بوشهر:

کارشناسان فرهنگی نماد تدبیر، سخت کوشی، هم زبانی با دانشجو، نشاط سیاسی و دین ورزی

اختتامیه دوره توانمند سازی کارشناسان و کارشناس مسئولان فرهنگی روز جمعه 29 بهمن  باحضور دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام و السملین عابدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و هیئت همراه، ناصر کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر،دکتر اکبر مولایی سرپرست مدیریت امور پردیس های استان، مسئولان،کارکنان و اساتید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در  پردیس علامه طباطبایی برگزار شد.

در این مراسم دکتر مهر محمدی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت یاد  آیت الله هاشمی رفنسجانی در اربعین ایشان،  همچنین تشکر از برگزارگنندگان و شرکت کنندگان در دوره توانمند سازی کارشناس مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با یادی از زحمات و تلاش های  حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده، معاون پیشین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت:  امیدواریم تغییری که اتفاق افتاده منشاء خیر باشد.

وی در ادامه سه منطق را برای بحث اصلی خود مورد توجه قرار داد و گفت: اول اینکه این بحث آغاز غیر رسمی بازخوانی منشور فرهنگی دانشگاه است که  این کار رسما باید در دستور کار معاونت فرهنگی قرار گیرد.

دکتر مهرمحمدی دومین منطق بحث خود را به دانشجومحور بودن دانشگاه مرتبط دانست و گفت: دانشجویان ولی نعمتان و موکلین اصلی ما هستند و رضایتمندی آنها شرط دوام حضور ما در پست هاست.

وی سومین منطق را اقتضاء تربیت محوری دانشگاه برشمرد و در این راستا به   برنامه درسی پنهان یا  غیر متشکل اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی با رفتار و منش خود باید مروج و حامل ارزشهایی باشند که دانشگاه مطلوب می شمارد. این اتفاق بسیار تاثیرگذار هم هست.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به این مطلب که در امور فرهنگی، معاونت فرهنگی فعال ما یشاء نیست، خاطر نشان کرد: باید تمام عوامل با منشور فرهنگی دانشگاه همسو شوند تا پیام های متناقص به دانشجومعلم منتقل نشود.

وی در ادامه بحث اصلی خود که به  ویژگی های کارشناسان  فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کارشناس  فرهنگی باید، نماد تدبیر، خردورزی و اعتدال و قرائت رحمانی از اسلام؛ نماد توسعه کیفی ( با مهار کمیت)؛  نماد اهتمام، جدیت و سخت کوشی در تمامی ایام ( بویژه یاداور ایده سال تحصیلی پیوسته)؛ نماد هم زبانی با دانشجو و انتقال حس غمخواری؛  نماد مثبت اندیشی و خوش بینی؛ نماد حسن خلق،  سعه صدر و تحمل مخالف؛ نماد پرهیز از اجبار؛ نماد عدالت و دوری از تبعیض و به ویژه تنظیم روابط بر پایه گرایش سیاسی باشد.

دکتر مهرمحمدی در ادامه این ویژگی ها افزود: کارشناس فرهنگی باید نماد احترام به فرهنگ ها؛ نماد مشارکت جویی و تصمیم گیری مشارکتی با به حساب آوردن دانشجویان؛ نماد دین ورزی، ایمان و التزام عملی؛ نماد استظهار تمدنی و ایران دوستی؛  نماد آراستگی ظاهری؛ نماد نظم و انضباط سازمانی و نماد نشاط سیاسی از دیگر ویژگی هایی است که کارشناس فرهنگی باید به آن آراسته و ملتزم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز ضمن خیر مقدم به شعار این دوره " برنامه ریزی بهتر از امکانات است" اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی در عین کمبود امکانات کارهای فرهنگی بزرگی می توان انجام داد؛ توقع در بخش فرهنگی بالاست و جا دارد از همکاری سرپرست محترم دانشگاه با حوزه فرهنگی و فعالیت های آن تشکر ویژه نمایم.

خیرمقدم دکتر مولایی سرپرست مدیریت امور پردیس های استان و تقدیر از برگزیدگان فرهنگی و همچنین منتخبین مسابقه عکس از دیگر بخش های این برنامه بود.


نظرات کاربران