حجت الاسلام والمسلمین عابدی: مرزبانی اعتقادی و فرهنگی لازمه جامعه است

معاون فرهنگی دانشگاه در همایش کشوری دبیران منتخب شوراهای صنفی-رفاهی و نمایندگان تشکل های اسلامی:

مرزبانی اعتقادی و فرهنگی لازمه جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین عابدی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در همایش کشوری دبیران منتخب شوراهای صنفی-رفاهی و نمایندگان تشکل های اسلامی ضمن سخنانی با اشاره به نامگذاری هشتم اسفند به نام روز "تربیت و فرهنگ" در سال 1359 از سوی شهیدان رجایی و باهنر گفت:  رسالت و مسئولیت بحث آموزش و تربیت به صورت هماهنگ بر دوش معلمان آینده ما قرار خواهد گرفت و این مسئولیت سنگینی است.
وی در ادامه با اشاره به جشنواره ملی قرآن به عنوان نمونه ای از فعالیت های که با مشارکت چشمگیر دانشجویان در معاونت فرهنگی صورت گرفته، گفت: در حوزه قرآنی علاوه بر اینکه میزبان جشنواره ملی قرآنی در دانشگاه فرهنگیان بودیم، دانشجومعلمان شایسته دانشگاه نیز حدود 33تا 34 درصد از رتبه ها و مقام های این جشنواره را به خود اختصاص دادند و  توانستند با توجه به نسبت یک یا دو درصدی  جمعیت خود به دانشجویان کشور، یک سوم  از رتبه های برتر را به دست آوردند و این بیانگر علاقه و تلاش مستمر آن است. 

حجت الاسلام و المسلمین عابدی تاکید کرد: انتظار می رود ما مسئولان دانشگاه نیز به تناسب لیاقت و شایستگی که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دارند بتوانیم گام های موثری برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود  با تاکید بر ضرورت حفظ مرزهای اعتقادی و فرهنگی اظهار کرد: در این راستا باید مراقب مرز رابطه ها  ومرزهای اعتقادی، فرهنگی و تربیتی بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تصریح کرد: امروزدشمن بیرون است و از نظر فیزیکی حضور ندارد اما در درون به مرزهای فرهنگی و اعتقادی ما حمله می کند، ما باید براساس رهنمود های قرآن بتوانیم از مرزهای فرهنگی و اعتقادی خود به خوبی مرزبانی کنیم.
وی در خصوص شوراهای صنفی و تشکل های اسلامی گفت: ماموریت این دو نهاد انجام فعالیت های جمعی، گروهی و تشکلی است که بخش مهمی از این کار جمعی حضور چهره به چهره در این همایش ها است.
حجت الاسلام و المسلمین عابدی بخش دوم وظیفه تشکل های اسلامی و شوراهای صنفی را رسیدن به خرد جمعی عنوان کرد و گفت: دین مبین اسلام بر حرکت بر مبنای خرد جمعی در فعالیت گروهی تاکید کرده و یکی از راه های شکل گیری شخصیت دانشجو معلمان حضور آنها در همین فعالیت های گروهی و جمعی است.
وی اظهار کرد: اگر مسئولان عالی نظام جمهوری اسلامی و همه دلسوزان توصیه می کنند که دانشجو باید مطالبه گر باشد، چیزی جز تحقق آیات قرآن نیست و برای رسیدن به رستگاری و پیروزی باید تمام حرکت ها و سکنات زیر چتر تقوای الهی باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با تاکید بر اینکه حضور دانشجویان در فعالیت های گروهی، شوراهای صنفی و تشکل های اسلامی حضور مبارکی است، گفت: شکست و پیروزی ابتدا در درون انسان شکل می گیرد و اگر حضور ما موثر و مبارک باشد آن وقت است که قرآنی می شویم.
وی گفت: تشکل های اسلامی وظایفی از جمله حفظ ارزشهای انقلابی، ارزشهای اخلاقی، دینی و فرهنگی را برعهده دارند و ماهیت شوراهای صنفی نیز دعوت به خیر است.


نظرات کاربران