تشکیل جلسه کمیته استانی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی

نخستین جلسه کمیته استانی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی به ریاست سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی و با حضور اعضای هیات امنای این دانشگاه برگزار شد .

این جلسه که با سخنان و ارائه گزارش مهدیزاده مدیر امور پردیس های استان خراسان جنوبی از وضع موجود دانشگاه آغاز شد، استاندارخراسان جنوبی ضمن تاکید بر جایگاه والای معلمین در نظام آموزشی کشور، گفت: مسئولین ذی ربط باید تلاش کنند تا امکانات و فضای بهتری از حیث نرم و سخت افزاری برای دانشجویان این دانشگاه فراهم نمایند .

 سید علی اکبر پرویزی، ایجاد دانشگاه فرهنگیان در کشور را  اقدامی مناسب دانست، افزود: باید پیش بینی های لازم قبل از شروع به کار این مرکز دانشگاهی از سوی متولیان امر به انجام می رسید تا مشکلات موجود چه از حیث نیروی انسانی و چه از حیث امکانات و اعتبارات به حداقل کاهش یابد . 

رئیس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان، با بیان اینکه تمامی مسئولین باید با دست اندرکاران این امر برای حل مشکلات همراهی کنند، افزود: آموزش و پرورش متعلق به همه اقشار جامعه است از این رو دستگاه های اجرایی ذی ربط باید همکاری لازم رابرای حل مشکلات داشته باشند .

پرویزی، سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش را اقدامی بلندمدت دانست و تصریح کرد: آثار اقدامات و برنامه ریزی هایی که در این زمینه به انجام می رسد را می توان در درازمدت و در بستر زمان مشاهده کرد . 
وی بابیان اینکه اقداماتی که در این دانشگاه صورت می گیرد باید در شان و منزلت فرهنگیان عزیز باشد، افزود: تلاش خواهیم کرد با شناسایی و اولویت بندی مشکلات در جلسات بعدی راه حل های عملی و قابل اجرا را احصاء وتمام توان و ظرفیت استان را در جهت حل و فصل آنها بکار گیریم.

 استادار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مشکلات در این حوزه با تعامل با دستگاه های اجرایی قابل حل خواهد بود، تصریح کرد: در ساخت و سازهایی که مقرر است در آینده در این زمینه به انجام برسد اصل صرفه جویی ونیز مجتمع سازی به منظور استفاده های مشترک برخی امکانات سخت افزاری از جمله سالن ها و سلف سرویس ها باید مورد توجه قرار گیرد  وی با بیان اینکه تامین فضاهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در مرکز استان و شهرستان ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد تا برخی فضاها و سالن های غیر قابل استفاده و یا حتی نیمه تمام را با در نظر گرفتن کاربری های مورد نظر به متولیان امر در دانشگاه فرهنگیان واگذار نماییم تا بخشی از مشکلات در تامین فضاهای آموزشی این دانشگاه مرتفع گردد .

در ادامه نیز هر یک از اعضای هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان به ارائه نقطه نظرات، دیدگاه ها و مسائل و مشکلات کاری خود در حوزه های مختلف این دانشگاه پرداختند.

 


نظرات کاربران