حجت الاسلام والمسلمین دادگر در مراسم اعتکاف دانشجومعلمان تهران:

تربیت نیروی انسانی صالح و عالم، عامل اصلی استمرار انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین دادگر قبل از ظهر روز چهارشنبه از مراسم اعتکاف خواهران دانشجو معلمان پردیس ها و مراکز تابعه دانشگاه فرهنگیان شهر تهران در مسجد دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور تهران بازدید و در جمع معتکفین حضور یافت و از نزدیک در جریان وضعیت برنامه ها و اقدامات اساسی و نحوه هماهنگی ها توسط دفتر نهاد پردیس های استانی و مدیریت استانی دانشگاه در استان تهران قرار گرفت و از همکاری دانشگاه شهید عباسپور و دفتر نهاد آن دانشگاه نیز تشکر نمود.

وی در عصر و مغرب روز چهارشنبه نیز در جمع دانشجومعلمان برادر شرکت کننده در مراسم اعتکاف از پردیس ها و مراکز تابعه دانشگاه فرهنگیان استان تهران در محل مسجد مدرسه عالی شهید مطهری تهران حضور یافت و در دیدار با تولیت مدرسه عالی شهید مطهری حضرت آیت الله امامی کاشانی دامت برکاته از زحمات و مساعی و برنامه های بسیار با محتوا و با معنویت برنامه ریزی شده توسط مسجد و مدرسه عالی شهید مطهری و نیز همکاری صمیمانه با دانشگاه فرهنگیان تشکر نمود.

مسوول نهاد دانشگاه فرهنگیان سپس در جمع معتکفین ضمن تبریک موالید مبارک رجب و نیز تسلیت رحلت حضرت زینب سلام الله علیها  با اشاره به مفاهیم برخی آیات قرآن کریم و روایات در زمینه فانی بودن دنیا و اهمیت عمل صالح گفت: هرکس کاری شایسته کند، برای خود اوست و هرکس بدی کند در واقع به خویشتن بدی کرده است. پس منش بندگی بدون عمل صالح، اخلاص و خشوع و توکل و شکر و امید معنا ندارد و رجب ماه صفا دادن به دل، دالان ورود به رمضان، تمرین مراقبت، فراغت در عبادت است. فراغت در عبادت دوچیز می خواهد فراغت وقت و دیگری فراغت قلب یعنی در زمان عبادت به چیز دیگری فکر نکن.

وی افزود: در زندگی روزمره باتوجه به کارهای زیاد فردی، فرصت کافی برای تفکر وجود ندارد و فرصت اعتکاف یکی از بهترین زمان ها برای این مهم در زندگی و گره زدن دل به معنویت است. انس با خدا، خلوت گزینی، طرح ریزی ابعاد فردی و اجتماعی دین در زندگی، برنامه ریزی صحیح برای مقصد نهایی و سعادت از جمله زمینه ها و ظرفیت های اعتکاف است.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر گفت: متاسفانه برخی از ما انسان های مدعی ایمان گرفتار نوعی ماتریالیسم اخلاقی و شرک عملی هستیم. لذا پیشنهاد می کنم نامه 69 نهج البلاغه که متضمن توصیه های امیرالمومنین علی علیه السلام به حارث همدانی بوده، به همراه تفسیر آن که یک دستورالعمل کامل و کارگشا برای یک زندگی مومنانه صحیح در ساحت های فردی، اجتماعی و سیاسی است و نیز چگونگی عبادت و عبادت لذت بخش را به ما می آموزد را دقیق مطالعه بفرمایید .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبیعت دنیا غافل کننده است و تبعیت از امیرمؤمنان و تربیت ولایی و انقلابی در بستر اعتکاف موجب بیداری و غفلت زدایی است.

وی در ادامه با تاکید بر تبعیت از امیرمؤمنان علی علیه السلام در همه شوون و عرصه ها، به آموزه ای از امیرالمومنین علی علیه السلام اشاره و افزود: خوشا به حال آنکه قیامت را به یاد آورد و برای حساب خدا عمل کند و به آنچه او را کفایت کند، قناعت نماید و از خدا راضی شد. امروز هم اگر ما با یاد خدا و معاد، در مسیر ولایت و امامت و قدرشناسی از نعمت انقلاب اسلامی و پشتوانه مردمی آن، تداوم پاسداری از خون شهدا و اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی حرکت کردیم و از ابرقدرت ها نترسیدیم و خوف از تبلیغات منفی داخلی و خارجی نداشتیم، تردیدی نکنیم که وعده پیروزی در همه میدان ها قطعی است.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر با تاکید بر خودشناسی، بهره مندی از این فرصت طلایی، اندیشیدن در نحوه حفظ و استمرار دستاوردهای اعتکاف افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از اعتکاف جوانان نگرانند و در تلاش اند با نفوذ خود یا نفوذ دادن افراد فاسد و یا افراد لیبرال و سکولار ویا ایجاد اختلاف و تفرقه، در یک کلام با جنگ نرم خود در سطوح مختلف کشور خصوصا دل های جوانان و ایمان و بصیرت آنان را دچار تزلزل و تردید نموده از تاثیر نظام اسلامی و انقلاب اسلامی در منطقه و جهان بکاهند و یا اینکه اگر تلاش های مذبوحانه آنها جواب داد، نهایتاً نظام و انقلاب اسلامی را اسقاط نمایند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: تربیت نیروی انسانی صالح و عالم، عامل اصلی استمرار انقلاب اسلامی است و آموزش وپرورش نقش حیاتی و تعیین کننده در پایه گذاری صلاح ملت و دولت و کشور و تحقق مناسب تمدن نوین اسلامی دارد و دانشجو معلمان بعنوان معلمان آینده مسوولیت بزرگی برای تربیت نسل آینده در این راستا بعهده دارند، لذا نباید بعضا شاهد کم مهری یا بی مهری نسبت به نظام تربیتی انقلاب اسلامی باشیم.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان صرفاً وظیفه تربیت حرفه ای دانشجومعلمان را بعهده ندارد بلکه ابعاد مختلف تربیت که در سند تحول بنیادین به ساحت های شش گانه تعبیر شده وظیفه اصلی این دانشگاه است و ظرفیت اصلی دانشگاه فرهنگیان اگر متوجه این مهم بود در مسیر تربیت معلم طراز انقلاب اسلامی حرکت کرده است در غیر اینصورت ظلم بزرگی به نظام تربیتی انقلاب اسلامی و ملت شهید پرور است .

 

 


نظرات کاربران