فعالیت فرهنگی باید دانشجو را به فکر، اندیشه، تعاملات و تغییر رفتار وادارد

حجت الاسلام و المسلمین عابدی در جلسه هم اندیشی دبیران کانون های فرهنگی و اجتماعی تهران:

فعالیت فرهنگی باید دانشجو را به فکر، اندیشه، تعاملات و تغییر رفتار وادارد

حجت الاسلام و المسلمین عابدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در جلسه هم اندیشی با دبیران کانون های فرهنگی و اجتماعی پردیس ها و واحدهای تابعه استان تهران با تاکید بر ضرورت اهتمام خاص و ویژه در دانشگاه فرهنگیان به فعالیت های فرهنگی گفت: فعالیت های فرهنگی باید به شکلی طراحی شود که دانشجو را به فکر، اندیشه، تعاملات و تغییر رفتار وادارد.

وی در ادامه تاکید کرد: ضروری است دانشجویان استان تهران با برقراری ارتباط با انجمن ها و کمک از سازمان و مراکز و پشتیبانی سایر استان ها حضور فعالی در کانون ها داشته باشند.

 حجت الاسلام و المسلمین عابدی در ادامه از اجرای کلاس های آمادگی برای توانمندی و راه اندازی برنامه تعالی فرهنگ و تامین محتوای فضای مجازی خبر داد.

وی همچنین دانشجومعلمان را به حضور فعال در بیست هفتمین جشنواره قرآن و عترت  و دیگر جشنواره های دانشگاه دعوت کرد.

در ادامه، دبیران کانون های فرهنگی پردیس ها ومراکز استان تهران، گزارشاتی درمورد فعالیت های انجام شده در پردیس ها و واحدهای مربوطه ارائه کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن تشکر از دانشجومعلمان و پاسخ به برخی پرسش های آنان به بیان برخی ایده ها برای از بین بردن فاصله بین دبیران کانون ها و ایجاد فضای تعامل و گفتگو تاکید کرد.

وی همچنین از ایجاد سامانه ای برای ثبت نام در کانون و ارائه گواهی حضور در برنامه ها خبر داد.

 حجت الاسلام و المسلمین عابدی با اشاره به اینکه کار فرهنگی باید توسط خود دانشجویان انجام شود، گفت: کار فرهنگی باید دانشجو را به فکر، اندیشه و تغییر وادار کند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از کار فرهنگی برای پرکردن اوقات فراغت دانشجویان است اما وارد کردن دانشجو به فضای گفتگو، فکر و اندیشه و در نهایت منجر شدن به  تغییر رفتار در سطح بندی برنامه های فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

عابدی با اشاره به آیاتی از سوره  مدثر ادامه داد: قیام یعنی استفاده از تمام قدرت و توانایی؛ کسی که می خواهد کار فرهنگی کند باید از تمام توانایی های خود استفاده کند و در فعالیت فرهنگی هدف باید خدا باشد تا خدا کار را بزرگ کند.

وی ادامه داد: کسی که مسئول کار فرهنگی می شود باید مراقب اعمال خود باشد زیرا زیر ذره بین قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه استراتژیک دانشگاه فرهنگیان در امر تربیت معلم گفت: پرداختن به فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در چنین دانشگاهی حتما باید با تامل همراه باشد.


نظرات کاربران