جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولین دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویر احمد

دانشجو معلمان پردیس های کوثر و شهید ایزدپناه یکشنبه 27 فروردین در فضایی صمیمانه و صریح بی واسطه با مسئولین دانشگاه به بیان مشکلات و دغدغه های آموزشی، صنفی، رفاهی فرهنگی، مذهبی و ورزشی خود پرداختند و پاسخ و دیدگاه های آنان را در خصوص مسائل مختلف شنیدند.

در ابتدای این جلسه که به همت شورای صنفی هر دو پردیس برگزار شد فضلی رئیس هسته گزینش آموزش و پرورش با اشاره به آیاتی از قرآن کریم هدف از گزینش را به کارگیری افراد متخصص و متعهد جهت مصون سازی محیط از گزند و مفاسد عنوان کرد.

وی ضمن مقایسه نوع گزینش در نظام های غربی با نظام اسلامی افزود: در نظام های غربی عامل مذهب را به دلیل نوع حکومتشان امری صرفا شخصی می دانند ولی در نظام اسلامی بر موارد دینی تاکید بیشتری می شود.

 رئیس هسته گزینش بر ارتباط مستمر دانشگاه فرهنگیان با گزینش به دلیل اهمیت تربیت افراد در زمینه های علمی، مذهبی و اعتقادی تاکید کرد.

وی با اشاره بر معیارهای تقدمی و عمومی در گزینش هاطر نشان کرد: در ملاک های تقدمی اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه، پوشش مناسب، حضور در نماز جماعت، شرکت در نماز جمعه، روخوانی قرآن و شرکت در انتخابات و در ملاک های عمومی معیارهای ذیل ملاک های اعتقاد به دین اسلام، التزام عملی به احکام اسلام، التزام به قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی، عدم اشتهار به فساد اخلاقی، عدم حمایت از گروه های محارب، عدم سابقه محکومیت کیفری موثر و عدم اعتیار به مواد مخدر مورد ارزشیابی می باشد.

در ادامه مقرر شد دو جلسه پرسش و پاسخ جداگانه در دو پردیس با فضلی رئیس هسته گزینش استان انجام شود.

همچنین کارشناس حراست پردیس کوثر نیز با بیان حدود آزادی بیان بر مقید بودن آن به منطق، اخلاق، رعایت حقوق مادی و معنوی افراد، عدم توهین به مقدسات و عدم شایعه پراکنی اشاره کرد.

 خانم ملک زاده به ویژگی های نقد سازنده ازجمله عدم نقض حقوق دیگران، مشفقانه بودن، استفاده از کلمات مثبت، تمرکز بر رفتار و نه شخصیت، مشخص بودن حیطه نقد، عدم ورود به حاشیه ها اشاره کرد.

شایان ذکر است نمایندگان دانشجومعلمان نیز به بیان دیدگاه ها و دغدغه های جامعه دانشجویی پرداختند.

دکتر هاشمی مدیریت امور پردیس های استان کهگیلویه و بویر احمدبا بیان اهمیت این دانشگاه در پرورش فکر و اندیشه اظهار کرد: علیرغم حضور دانشجویان برتر در این دانشگاه، باید تلاش کرد تا خروجی مناسب و در شان دانشگاه داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان استان با بیان فعالیت های انجام شده در این حوزه و برنامه های فرهنگی ازجمله دیدار با خانواده شهداء، میثاق با شهدای گمنام وکمبود بودجه در بخش فرهنگی همچنین به دیدار با استاندار و مکاتبات با اداره کل آموزش و پرورش به منظور رفع مشکلات دانشجویان  اشاره کرد.

وی تلاش در جهت تمرکز و اجرای طرح جامع در پردیس کوثر، راه اندازی چمن مصنوعی در محوطه پردیس شهید ایزدپناه، بازسازی فضای ورزشی پردیس کوثر، برنامه ریزی در خصوص ورود اساتید مجرب در پردیس کوثر از سال آینده، برگزاری جشنواره فیلم رشد در اردیبهشت ماه و الگوهای برتر تدریس در اواسط اردیبهشت ماه را از برنامه های در دست اقدام عنوان کرد.

در ادامه دکتر کرمی سرپرست پردیس شهید ایزدپناه طی سخنانی بر تلاش و پیگیری مسئولین دانشگاه جهت رفع کمبودها و محدودیت ها اشاره کرد.

دکتر نوری سرپرست پردیس کوثر نیز بر تلاش مجموعه کوثر برای رفع مشکلات گیت تردد، قطعی اینترنت و مسائل مربوط به ساعات ورود و خروج دانشجویان تاکید کردند.

در پایان این جلسه رضازاده معاون آموزشی پردیس شهید ایزدپناه، دکتر نامجو و آقای مجیدیان معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس ها به ارائه مطالبی در خصوص سوالات دانشجویان پرداختند.


نظرات کاربران