جشن دانش آموختگی دانشگاه فرهنگیان ایلام

مدیر امور پردیس های استان ایلام در جشن دانش آموختگی دانشجو معلمان گفت: ورود نومعلمان به بدنه آموزش و پرورش، فراخور نیل به توسعه پایدار است، در آینده همین افراد سکان آموزش و پرورش را به دست خواهند گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان ایلام، جشن دانش آموختگی دانشجو معلمان ورودی سال 1391 پنجشنبه با حضور دکتر شیری مدیر امور پردیس های استان، دکتر مهردادی معاون توسعه و برنامه ریزی و جلیلیان معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان 31فروردین 1396 در سالن امور تربیتی شهر ایلام برگزار شد.

در این مراسم که برای نکوداشت ورود نومعلمان ورودی سال 1391 دانشگاه فرهنگیان استان به کسوت مقدس معلمی برپا شده بود از بیش از 260 نفر از دانشجومعلمان، اساتید و کارکنان دانشگاه دعوت به عمل آمد.

در این مراسم دکتر شیری مدیر امور پردیس های استان ضمن خیر مقدم به میهمانان، پوشیدن لباس مقدس معلمی را به دانشجومعلمان تبریک گفت و این عزیزان را گل سرسبد معلمین آموزش و پرورش خطاب کرد.

وی قابلیت، شایستگی، توانایی، مهارت و دانش را از ویژگی های نومعلمان که به شکلی تخصصی برای خدمت مقدس معلمی تعلیم دیده اند برشمرد و افزود: وجود این نیروها در کنار سایر معلمان با تجربه، روندی مضاعف در پی خواهد داشت که ماحصل آن بروندادی فراخور توسعه پایدار خواهد بود.

دکتر شیری با ارائه گزارشی از تعداد ورودی های دانشجو معلمان در سال های اخیر تصریح کرد: هرچند، نسبت این نومعلمان به جامعه آماری فرهنگیان کشور اندک است و در خوشبینانه ترین حالت آن، در 6 سال آینده به 8% کل جامعه فرهنگیان می رسد، اما در دودهه آینده همین افراد هستند که سکاندار آموزش و پرورش به شمار می آیند.

مدیر امور پردیس های استان در ادامه، خطاب به مسئولین آموزش و پرورش استان پیشنهاد کرد: با توجه به قابلیت های بارز و برجسته نومعلمان، برای سپردن مسئولیت های اداری و آموزشی به این عزیزان اعتماد شود.

وی همچنین خطاب به مسئولین پردیس های استانی، ضمن اشاره به قدرت تشخیص مشکلات و آسیب ها از سوی نومعلمان، خواستار آن شدند: راه های تعامل و ارتباط با دانشجومعلمان را توسعه دهیم زیرا برای بازسازی و بهبود فرآیندهای  تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، به تجربه دانشجو معلمان نیاز داریم.

 سخنران پایانی مراسم نیز دکتر مهردادی معاون توسعه و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان ورود نومعلمان را به منزله خون تازه در رگ های آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: رفتار و اخلاق معلمان الگوی جامعه است و بایستی با بروز بودن، سطح علمی خویش را ارتقا دهیم.

همچنین وی ضمن برشمردن وظایف و سختی های شغل معلمی، خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان، اقدامات و برنامه های خوبی صورت گرفته شود.

شایان ذکر است تقدیر از برگزیدگان دانشجویی با اهداء جوایز شعرخوانی، پخش موسیقی و اجرای استندآپ کمدی از برنامه های این مراسم بود. 


نظرات کاربران