جشن عید مبعثت در سازمان مرکزی برگزار شد:

بعثت بزرگترین برهان فطری بشریت برای تعالی انسان

به مناسبت سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص(دوشنبه 4 اردیبهشت 96 مراسم جشنی در سالن شهید باهنر سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور مسئولان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان انجام شد حجت الاسلام و المسلمین چیت سازیان عضو هیئت علمی دانشگاه عالی شهید مطهری  طی سخنانی ضمن تبریک عید بزرگ برانگیزش رسول اکرم(ص) به مقام رسالت و نبوت به بیان اهداف آغاز بعثت، وظیفه ما در قبال آن و آثار و علل غایی آن پرداخت.

وی با اشاره به مراحل سیر و سلوک پیامبر اکرم(ص) در غار حراء؛ آغاز نبوت و رسالت و نیز معراج حضرت محمد (ص) را دو نقطه عطف زندگی ایشان دانست و گفت: خداوند در قرآن 2 منت بر سر انسان ها قرار می دهد منت رسالت و منت امامت.

حجت الاسلام و المسلمین چیت سازیان ایجاد ارزش های اخلاقی در مردم را از اهداف بر انگیزش برشمرد و خاطر نشان کرد: بعثت آغاز نور است و قرآن بر پیامبر نازل شد تا مردم را به مسیر هدایت برساند.

وی  بعثت را بزرگترین برهان فطری بشریت برای تعالی انسان ها عنوان و تصریح کرد: عظمت بعثت در تعالی بخشی آن به انسان و قرار دادن افراد در مسیر دیگری از انسانیت است.

حجت الاسلام و المسلمین چیت سازیان با بیان اینکه پیام بعثت رویکرد توحیدی آن بود خاطر نشان کرد: پیامبر مبعوث شد تا مردم را دعوت به دین کند.

وی با بیان اینکه در دوران کنونی نیز جاهلیت به شیوه مدرن با زیرپا گذاشتن ارزش ها وجود دارد گفت: داعش و القاعده بازگشت به همان دوران جاهلیت و کسانی که دین را نمی فهمند و تفسیر غلط از آن می کنند همان جاهلیت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه عالی شهید مطهری انتظار فرج و مهدویت را راهکار مقابله با جاهلیت مدرن دانست و افزود: ما اکنون با جاهلیتی روبرو هستیم که دارای ابزار بیشتر و خطرات بالاتر است و در هر برهه زمانی الگو قرار دادن پیغمبر(ص) بهترین راه مقابله با جاهلیت است.

مدیحه سرایی توسط مداح اهل بیت و اجرای گروه همخوانی از بخش های این برنامه بود.


نظرات کاربران