دکتر کیانی در تبریز تایید کرد:

اهمیت آموزش و توسعه حرفه ای در امر درونی شدن موضوع نظارت و ارزشیابی

دکتر کیانی معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در افتتاحیه  ششمین دوره بالندگی حرفه ای کارشناسان معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان که در استان آذربایجان شرقی در حال برگزاری است با بیان اینکه بعد از تصویب سند راهبردی، امسال دومی سالی است که در همه حوزه های دانشگاه داری برنامه عملیاتی هستیم و ارزیابی برنامه های حوزه های شش گانه دانشگاه در حال نهایی شدن است، افزود: تعداد دانشگاه های دارای برنامه عملیاتی معنی دار و اصولی بسیار محدود است و باید به دنبال این باشیم تا با کوشش بیشتر بتوانیم تعداد بیشتری را وارد این چرخه کنیم.

وی همچنین خطاب به کارشناسان حوزه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت اظهار کرد: تدوین برنامه های عملیاتی برای استان ها و مشارکت در تصمیم گیری ها برای تهیه  برنامه ای بی نقص و کارآمد را از جمله مسئولیت های شما عزیزان است.

دکتر غلامرضا کیانی طراحی و اجرای برنامه های متنوع و موثر، توانمند سازی هیئت علمی دانشگاه ها و اعضای غیر هیت علمی، بروز رسانی ، آموزش کاربران و راهبری و  سفارشی سازی سامانه با توجه به نیاز های بالندگی و پشتیبانی از سامانه و در نهایت بارگذاری گزارش های شش ماهه و سالانه بالندگی در سامانه را از دیگر فعالیت های مهم این حوزه برشمرد.

وی اضافه کرد: زمانی که صحبت از موضوع کیفیت و فرهنگ سازی و فرهنگ پذیری موضوع کیفیت می شود به یقین آموزش و توسعه حرفه ای در امر پذیرش درونی شدن موضوع نظارت و به استقبال نظارت رفتن توسط اشخاص، حوزه ها و مدیریت ها نیازمند فعالیت جدی است.

معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه در ادامه با طرح موضوع صلاحیت حرفه ای، خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی ارزشیابی حرفه ای، به این معنا که افراد بدون صلاحیت وارد آموزش و پرورش نشوند بسیار دارای اهمیت است.ما در کشور ارزیاب به معنای حرفه ای کلمه تعداد زیادی نداریم و باید با مشارکت هم بتوانیم ارزیاب حرفه ای تربیت کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: باید با کار و بهروری بتوانیم آنچه شایسته و لایق دانشگاه است به آن برسیم و تمام وجود خود را برای تربیت معلم وقف کنیم به طوری که آیندگان این سرزمین بدانند که تنها و تنها براساس شایسه سالاری و رقابت سالم هست که میتوان جز منابع انسانی برای بهبود عملکرد سیستم  باشیم.


نظرات کاربران