جلسه پنجاه و نهم شورای تخصصی عمران دانشگاه برگزار شد

جلسه پنجاه و نهم شورای تخصصی عمران دانشگاه 23 اردیبهشت 96  در سالن شهید چمران سازمان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه دکتر مهر محمدی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از حضور خیّر محترم و خیرمقدم به مدعوین و مدیران استانی حاضر در جلسه، به نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان و نقش حیاتی معلمان در تربیت نسل آینده کشور اشاره و بیان کرد: لازمه تربیت شایسته دانشجو معلمان برخورداری از استانداردهای لازم در حوزه های مختلف از جمله فضای کالبدی و تجهیزات است.

وی افزود: امکانات موجود هنوز برای تربیت معلمان با شایستگی های مد نظر دانشگاه، کافی نیست و در این میان یکی از راهکارها برای رفع کاستی ها در حوزه فیزیکی استفاده از ظرفیت خیّرین  است.

دکتر مهرمحمدی ادامه داد: بدین منظور دانشگاه چند سالی است که درصدی از بودجه تملک خود را به صورت متمرکز در زمینه های مختلف از جمله مشارکت در پروژه های خیّرساز برای دانشگاه هزینه می نماید.

  همچنین در این جلسه دکتر خاکی معاون طرح، برنامه و توسعه منابع ضمن خیر مقدم به میهمانان، تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از خیّر محترم به معرفی شورای عمران، حوزه فعالیت آن و اشاره به نقش امکانات فیزیکی و تجهیزات در تربیت و آموزش دانشجو معلمان پرداخت.

در ادامه آقاخانی مشاور معاونت طرح، برنامه و توسعه منابع، گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه خیّر سازِ ورزشگاه بهبهان ارائه داد.

 سپس مراسم تقدیر و تشکر از خیّر محترم دکتر جدبابایی برگزار شد.

 در ادامه جلسه تفاهم نامه منعقده بین دانشگاه فرهنگیان و پژوهشکده سوانح طبیعی کشور برای استفاده از خدمات متقابل دو ارگان مبادله گردید و پس از امضای تفاهم نامه بین دانشگاه و پژوهشکده سوانح طبیعی کشور، مهندس جزایری رییس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور به معرفی این مجموعه پرداخت.

وی با اشاره به وضعیت ایران از لحاظ بلاخیزی، به اهمیت انجام مطالعات ایمن سازی فضاها از آمادگی این پژوهشکده به منظور انجام مطالعات خطرپذیری ابنیه در اختیار دانشگاه و نیز تنظیم سیلاب های درسی در حوزه ایمنی و مقابله با سوانح و بلایا جهت تدریس در دانشگاه فرهنگیان و برگزاری دوره های آموزشی در این حوزه برای پرسنل دانشگاه خبر داد.

دکتر مهر محمدی نیز با تشکر از حضور مهندس جزایری به ظرفیت های پژوهشکده سوانح کشور که می تواند مورد استفاده دانشگاه قرار بگیرد اشاره کرد.

در این راستا آموزش های دوره های غیر رسمی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه و ساز و کار پوشه کار برای دانشجویان که در ارزیابی صلاحیت حرفه دانشجویان نقش به سزایی دارد، مواردی بود که دکتر مهرمحمدی مورد توجه قرار داد  و گفت: یکی از محتویات امتیاز آور در پوشه کار شرکت در دوره های آموزشی اختیاری توسط دانشجویان می باشد و از این منظر دانشگاه آمادگی همکاری با این پژوهشکده را دارد.

در ادامه دکتر احمدی نماینده مردم شریف شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از مسئولان حاضر در جلسه با اشاره به بند ب ماده 63 برنامه ششم توسعه کشور که تصریح می نماید "جذب نیرو و ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور تنها بایستی از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی صورت پذیرد" و تاکید بر بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دانشگاه فرهنگیان، نقش و جایگاه این دانشگاه را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به میزان بازنشستگی نیروهای آموزش و پرورش در سال های آتی از سویی و رشد میزان دانش آموزان از سوی دیگر و نیاز مبرم آموزش و پرورش به تامین نیروی کارآمد به  اهمیت دانشگاه فرهنگیان و لزوم توسعه و ارتقای کمی و کیفی این دانشگاه پرداخت.

در ادامه  دکتر جهانگیری، امیری و احدزاده به ارائه طرح خود برای ارتقای و توسعه کمی و کیفی به ترتیب مراکز شهید مطهری نوشهر مرکز شهید مطهری کرمانشاه  و  سوییت های موجود در استان گیلان پرداخته و از آمادگی این مراکز برای جذب اعتبارات به منظور تبدیل این مراکز به مرکز رفاهی و همایش های دانشگاه در کل کشور خبر دادند.

در نهایت دکتر رسولی نژاد به ارائه طرح اولیه و پروپوزال احداث خوابگاه متاهلین دانشگاه در پردیس نسیبه تهران پرداخت و مقرر شد جهت تعیین اولویت سرمایه گذاری دانشگاه در مراکز پیشنهادی در شورای عمران دانشگاه با بررسی تمام جوانب تصمیم گیری شود.

 

 

 


نظرات کاربران