مشاور معاونت آموزشی وزارت علوم در نشست بین المللی تربیت معلم:

تدوین برنامه درسی قلب آموزش است

مشاور معاونت آموزشی وزارت علوم در نشست بین المللی تربیت معلم:تدوین برنامه درسی قلب آموزش است 2

دکتر نوه ابراهیم مشاور معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در نشست تخصصی بین المللی تربیت معلم که  با حضور نمایندگانی از دانشگاه تعلیم و تربیت آیچی ژاپن برگزار شد به بیان مطالبی در خصوص شکوفا شدن تعلیم و  تربیت  در ایران اشاره و بر تاثیر گذاری مستمر آموزش و یادگیری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برنامه درسی قلب آموزش است، تصریح کرد: علاوه بر اهمیت برنامه ریزی و محتوای درسی که بسیار  پر اهمیت است، نباید از آموزه های درسی پنهان در جامعه و گروه های اجتماعی غافل ماند.

دکتر نوه ابراهیم بر لزوم روزآمدی دانشِ معلمان برای تجربه چالش های دنیا مانند بلوغ، صداقت و دوروریی، رویارویی با  زورگویان،مراقبت از محیط زیست و ایجاد توانایی صبر و واکنش نسبت آنها تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم تدوین برنامه درسی بر مبنای نیازهای جامعه و قوانین و ارزش های حاکم بر آنها اشاره و خاطر نشان کرد: برای بازنگری برنامه درسی کسب 4 شایستگی در خصوص دانش محتوایی(Ck)، دانش آموزش (Pk)، دانش آموزش محتوایی (Pck) مورد توجه قرار گرفته است.

مشاور معاونت آموزشی وزارت علوم، پرورش معلمانی خلاق و توانا در مدیریت کلاس درس و شیوه های تدریس را از اهداف بازبینی برنامه درسی در کشور دانست و افزود: بالندگی حرفه ای مستمر معلمان و ایجاد پیوند میان دانش محتوا و دانش آموزش محتوا باید همواره مورد تاکید باشد.

وی با بیان اینکه آموزش دانشجومعلم تنها محدود به کلاس درس نیست، بر ایجاد فرصت های آموزی و لزوم یادگیری عملی از همان ابتدای دوره چهار ساله معلمی تاکید کرد.


نظرات کاربران