رییس دانشگاه فرهنگیان در جلسه تقدیر از اقدامات پیرامون معرفی دانشگاه:

همراهی مسئولان بستری برای تحقق پذیرش حداکثری بود

دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در جلسه تقدیر از اقدامات انجام شده پیرامون معرفی دانشگاه فرهنگیان و جذب و پذیرش حداکثری دانشجو در ایام انتخاب رشته، از تمام کسانی که در سازمان های برنامه بودجه، امور استخدامی کشور، آموزش و پرورش، سازمان سنجش و صدا و سیما، دانشگاه فرهنگیان را در تحقق این امر مهم یاری کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع)، مبنی بر اینکه " خداوند کارهای بزرگ را دوست دارد" گفت: برای انجام کارهای بزرگ، تمهید مقدمات، بستر و ایمان و باور لازم است، که همراهی مسئولان بستری برای تحقق پذیرش حداکثری بود.

رییس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه هیچگاه از تربیتِ معلم بی نیاز نمی شویم، افزود: دانشگاه تربیت معلم، تربیت نیروی انسانی برای عرصه تعلیم و تربیت و نهادهای دیگر را بر عهده دارد.

وی برآورد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تحولات جمعیتی معلمان و دانش آموزان را از علل دریافت ردیف استخدامی برای سال جدید دانست و اظهار کرد: برای کارهای بزرگ همیشه عده ای نگران و قضاوت های پیش رس دارند اما منجر به ثابت قدم شدن و حرکت ما شد و نتیجه نیز گرفتیم.

دکتر خنیفر با اشاره به کسب اعتماد عمومی  87 درصدی معلمان در جامعه، اظهار کرد: این نشان از سرآمدی جایگاه، نقش و ویژگی های معلمی است که به آن افتخار می کنیم.

وی با بیان اینکه برخی تغییرات کوچک و بهسازی سراهای دانشجویی، با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود می تواند تحول ایجاد کند، گفت: همچنین احصاء ظرفیت ها برای پذیرش سال های آتی، اقدامات تبلیغی، و تحلیل نقطه ضعف ها و قوت و ارائه راهکار کیفی و بیان پیشنهادات می تواند دانشگاه را در ارتقاء کیفی یاری دهد.

رییس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان هنوز در حد مطلوب شناسایی نشده است، تصریح کرد: مدیران استانی می توانند با استقبال از خانواده ها، مسئولان استانی و اصحاب رسانه ها در پردیس ها و مراکز، نقش رسانه ای ایفاء کنند و دانشگاه را به نحوه شایسته معرفی کنند.

وی رصدگری، مطالبه گری، نقادی، صراحت و صداقت، مسئولیت پذیری و جویای نام بودن را از ویژگی های دانشجومعلمان دانست و اظهار کرد: ما در این دانشگاه که از پاک ترین دانشگاه ها است، بهترین دانشجو ها را داریم، که باید از این ظرفیت بهره مناسب برد.

دکتر خنیفر ضمن قدردانی از تاکیدات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر اهمیت جایگاه تربیت معلم، افزود: هر مالی که در تربیت معلم سرمایه گذاری شود، پاک می شود زیرا تربیت معلم برای همه است و نتایج و حاصل آن به جامعه بر می گردد.


نظرات کاربران