برگزاری همایش در دانشگاه فرهنگیان استان قزوین:

همایش مدیران ومعلمان مدارس مجری طرح کارورزی استان قزوین

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین؛ همایش مدیران و معلمان مدارس مجری طرح کارورزی استان قزوین با حضور سمیعی سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین، دکتر مشهدی مدیر  کارورزی و مدارس وابسته سازمان مرکزی و دکتر یوسفی مدیر امور پردیس های استان قزوین دوشنبه 97/8/15  برگزار شد.

دراین همایش که 250 نفر ازمدیران، معاونان و معلمان مدارس مجری طرح کارورزی حضور داشتند، دکتر یوسفی مدیریت امور پردیس های استان ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبرگرامی اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع)، معلمی را ازشغل های بسیار حساس، تاثیرگذار و مهم برشمرد که سرنوشت جوامع و پیشرفت و تعالی آن در تمام زمینه ها به آن بستگی دارد.

وی همچنین ازتلاش های همکاران مجری طرح کارورزی در استان تقدیر و تشکر کرد و خواستار همکاری بیشتر مسئولان مدارس برای انجام هرچه بهتر کارورزی دانشجومعلمان در مدارس شد.

در ادامه سمیعی سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین طی سخنان  ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه فرهنگیان و اساتید درس کارورزی مدارس بخصوص، دکتر منوچهرکلهر استاد پیش کسوت آموزش  طرح کارورزی استان و کشور و همچنین مسئولان و معلمان مدارس مجری این طرح، اظهار داشت: امروز باید آموزش و پرورش را از محتوا محوری به مهارت محوری تبدیل کنیم که لازمه آن تربیت و آموزش معلمان و  کسب مهارت های لازم برای ارتقای آموزشی مدارس ودانش آموزان است.

وی همچنین بر لزوم آموزش کلیه مهارت های لازم زندگی در راستای پیشرفت نسل آینده و کشور تاکید کرد.

سمیعی برتقویت ارزش ها و باورها درنسل جوان اشاره کرد و آن را ازمهمترین مسائل جامعه امروز دانست و گفت: باید اخلاق اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم.

در ادامه این همایش دکتر مشهدی مدیر  کارورزی و مدارس وابسته سازمان مرکزی طی سخنانی به اهمیت کارورزی در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها را اجرای طرح کارورزی دانست.

وی سپس به ارائه برخی نکات در خصوص انتقال تجربیات به دانشجو معلمان، همراهی بیشتر با آنان درکلاس، حفظ شان و جایگاه دانشجو معلمان و برخی مباحث تخصصی کارورزی به مدیران و معلمان مدارس مجری طرح پرداخت.

در ادامه این جلسه یکی از مدیران مدارس مجری طرح به نمایندگی از سایر مدیران، مسائل و مشکلات روند اجرای طرح را مطرح و خواستار رسیدگی به مشکلات مدارس در این خصوص شد.

در پایان دکتر کلهر از اساتید پیش کسوت کارورزی استان قزوین و کشور، خواستار همراهی و همدلی بیشتر مدارس با دانشجو معلمان به منظور انتقال تجربیات آموزشی و اداری شد و اظهار داشت: دانشجو معلمان فاقد تجربه عملی در کار معلمی و اجرایی مدارس هستند و جهت کسب تجربه و مهارت آموزی به مدارس اعزام می شوند؛ انتظار داریم که همکاران گرامی در مدارس با سعه صدر و همدلی و همراهی بیشتر آنان را کمک و یاری کنند.

 


نظرات کاربران