سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی :
حراست در نقش آفرینی ایمنی سازمان بسیار موثر بوده است

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی: خوشبختانه همیشه شاهد این بودیم که حراستی ها خیلی خوب در نقش آفرینی ایمنی سازمان فعالیت داشتند.

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در نشست مسئولان حراست های دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار داشت: یکی از نعمت های مهم و مورد نیاز بشری امنیت که این مقوله لزوما امنیت فیبزیکال نبوده و امنیت عاطفی و فکری نیز به همان مقدار از اهمیت بالایی برخوردار است.

نیری ادامه داد: خوشبختانه همیشه شاهد این بودیم که حراستی ها خیلی خوب در نقش آفرینی ایمنی سازمان فعالیت داشتند.

وی با اشاره به این که اصل مشترک در تمام شئونات زندگی کاری مدیرت روابط  است که محوریت های خاص خود را دارد بیان کرد: لازمه داشتن مدیریت در روابط خودشناسی، خود پالایشی و خود تنظیمی است.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، با بیان اینکه خود شناسی تکلیف بزرگ دینی برای همه آدما است عنوان کرد: رانت خواری روانشناختی بسیار مرموز عمل می کند و متوجه آن نمی شویم.

وی رانت خواری روانشناسی را این گونه توضیح داد و گفت: رانت خواری روانشناختی به این معنا است که فردی از موقعیت خود استفاده کند و به نیاز روانی خود پاسخ دهد که در این حوزه بسیار نیاز به بررسی و کند و کاو داریم.

وی خاطر نشان کرد: مخاطب شناسی از جنس دانستن نیست و باید بدانیم که شناخت بالاتر از دانستن است.

وی افزود:نمی توانیم با جوانان ارتباط برقرار کنیم در حالی که دنیای جدید آن ها و نسل جدید را نشناخته ایم بنابراین برای هدایت نسل جدید باید ابتدا با آنها ارتباط مفید برقرار کنیم.

وی مدیریت چشم و گوش در روابط را از مهم تریم مفاهیم در ارتباطات دانست و اذعان کرد: گفتار زبان 70 درصد کلام را شکل می دهد.

نیری سه نوع رابطه مختلف را که بسترساز تربیت هستند برشمرد و اظهار داشت: نخستین نوع رابطه ایمن است که به تربیت صحیح منتهی می شود و دومین نوه رابطه اظطراری است که با ترس و استرس همراه بوده و انرژی طرفیت را تلف می کند.

وی ادامه داد: بدترین نوع رابطه، رابطه اجتنابی است که افراد از ارتباط خارج شده اند؛ اگر از روابط مراقبت نکنیم به رابطه اجتنابی می رسند که نوعی مخرب از رابطه ها است.

وی بیان کرد: روابط باید در ادارات مدیریت شوند تا آسیب زننده نباشد.

در این مراسم از فرزند شهید قاسم زاده کارشناس حراست پردیس برادران اردبیل ،تجلیل به عمل آمد.


نظرات کاربران