رییس دانشگاه فرهنگیان در جلسه شورای مدیران دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد:

داشتن هدف، برنامه، اولویت و استفاده از ظرفیت دانشجومعلمان و اساتید در همه فعالیت ها

دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در جلسه شورای مدیران دانشگاه فرهنگیان ضمن تقدیر از زحمات طاقت فرسا و مهم  حوزه های مختلف، ابراز امیدواری کرد: در سال جدید در راستای وظایفی که در اختیار ما گذاشته شده منشاء خدمات ارزشمندی باشیم.

وی با بیان اینکه از دانشگاه فرهنگیان انتظارات زیاد است ازجمله جبران کف نیاز به معلم در آموزش و پرورش، سال پیش رو را سال کیفیت و کمیت دانست و خاطر نشان کرد: به این دانشگاه  التفات ملی نیز شده است و امیدواریم با  وجود چنین  گزارشاتی در سال آتی، ارتقاء و کیفیت را رقم بزنیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره بر شرایط خاص کشور  از جمله امتحانات الهی و توطئه دشمنان، افزود: امتحانات الهی را گردن می نهیم و نسبت به تمام توطئه ها منسجم هستیم، ایرانی ها معروف به مشت بسته هستند.

 وی حضور با هدف و برنامه در نشست ها و اقدامات و تعیین اولویت ها در حوزه ها،  تعامل و گفتگو با دانشجو معلمان و اساتید و امکان سنجی پیرامونی مراکز و پردیس ها در بازدید ها تاکید کرد.

دکتر خنیفر با اشاره به ضرورت آموزش کافی، مورد نیاز، صحیح، کاربردی و غیر درسی برای دانشجو معلمان  و نیز مسئولیت سپاری به آنان،  تصریح کرد: 6 هزار آموزشِ شغل و مهارت در فنی و حرفه ای است  که می توان طی تفاهم نامه با فنی و حرفه ای در اوقات فراغت به دانشجویان آموزش مهارت رایگان ارائه شود.  

وی همچنین در ادامه بر توجه به استان های دور و پردیس ها و مراکز تابعه در موضوعات غذا، رفاهیات و فرهنگی تاکید کرد.

رییس دانشگاه در ادامه  دعوت از پیشکسوتان و یا اساتید تربیت معلم برای گفتمان با دانشجو معلمان را تاثیر گذار برشمرد و خاطر نشان کرد: همچنین در طرح های فرهنگی علاوه بر اهمیت حفظ قرآن به محافظ قرآن نیاز داریم  که در این راستا می توانیم از مفسرین استانی برای بیان اعجاز و مفاهیم قرآنی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کارورزی نبض اصلی تولد معلم شدن و پل اصلی عبور دانش به مرحله منش است، تصریح کرد: در هر نظام آموزشی، گزینش داریم تا دانش از طریق آموزش اتفاق بیافتد آموزش نیاز به روش دارد و روش وامدار پژوهش است، پژوهش، کنش ایجاد می کند و اگر کنش درست باشد جهش ایجاد می کند و جهش منجر به جوشش و جوشش، رسش و رسش، منش ایجاد می کند، کارورزی در قسمت منش است.

دکتر خنیفر با اشاره به برخی اشکالات کارورزی موجود، خاطر نشان کرد:  برای بررسی و توجه به ابعاد مختلف، میتوان  از 5 استاد مخالف و 5 استاد موافق کارورزی دعوت و ابعاد مختلف ان را بررسی و ارزیابی کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت  تقدیر از مدیران مدارس همراه در کارورزی، اضافه کرد: همچنین باید مراقب  غلبه حواشی کارورزی بر متن بود که باعث می شود کارورزی اتفاق نیافتد.

رییس دانشگاه  ارائه خبرهای مستند، تصویری و گزیده و کوتاه را تاثیر گذارتر دانست و بر استفاده از اصطلاحات مهیج برای جذب مخاطب و ارتباط مستمر با روابط عمومی آموزش و پرورش تاکید کرد.

 


نظرات کاربران