همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق 1414 با حضور نمایندگانی از دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

 

 همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق 1414 شمسی، با 16 پنل تخصصی به مدت دو روز هشتم و نهم اردیبهشت ماه سال 1398 به ابتکار موسسه آینده پژوهی جهان اسلام در دانشگاه تهران برگزار گردید.

در این همایش که با حضور نمایندگان دانشگاه فرهنگیان و مدیریت همکاری های علمی بین المللی برگزار شد ضمن نگاهی واقع بینانه به وضعیت فعلی بسیاری از کشورهای اسلامی به مسئلی از جمله توسعه همکاری های علمی بین المللی بین کشور ها مورد تاکید قرار گرفت. کشورهای اسلامی می توانند با انسجام و اتحاد در  معادلات جهانی ورود پیدا کرده، ابتکار عمل را در دست گرفته و با کسب قدرت تشخیص  منافع ملت های اسلامی را تضمین کند.

مدیر عامل مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلام، لازمه مواجهه فعالانه با روندها و تحولات آینده جهان اسلام را داشتن قدرت تحلیل، رهگیری و پیش بینی کلان روندها دانست و تصریح کرد: این همایش بین المللی به دنبال شناخت تحولات و روندهای مهم جهان اسلام و سناریوهای مطلوب، ممکن و محتمل آینده می باشد و نتایج آن می تواند دستمایه ای جهت تدوین نقشه راه و استراتژی متناسب با انواع سناریوها شود.
از موضوعات مطرح شده در این همایش می توان به آینده سیاست و امنیت، اقتصاد، محیط زیست، علم و فناوری، تمدن، فرهنگ، ارزش ها و رسانه ها در جهان اسلام، سخنرانی و ارائه مقاله اساتید داخلی و خارجی نام برد.

آقای دکتر نظری، مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه که از مدعوین این همایش بود گفتگوهایی را با مدیران و مسئولین و مهمانان خارجی مدعو انجام داد و بر توسعه روابط علمی بین المللی بین دانشگاهی تاکید کرد.


نظرات کاربران