دکتر ساکی، در جلسه مشترک پردیس های الزهرا(س) و شهید بهشتی زنجان:
معلمی، حرفه ی دشواری است و به مراتب سخت تر از آن، حرفه ی تربیت معلم است.
جلسه مشترک پردیس های الزهرا(س) و شهید بهشتی زنجان، شنبه 15/4/92 با حضور دکتر ساکی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، در محل پردیس الزهرا(س) برگزار شد. در آغاز این نشست، اله وردی، سرپرست پردیس الزهرا(س)، ضمن خیر مقدم، به بیان گزارشی از وضعیت پردیس پرداخت و گفت: از بدو تأسیس مرکز تربیت معلم الزهرا(س) تاکنون، 5539 دانشجو در 12 رشته در مقاطع کاردانی و کار شناسی ناپیوسته فارغ التحصیل شده اند. وی، در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص برگزاری دو دوره کلاس های ضمن خدمت برای همکاران و ا
جلسه مشترک پردیس های الزهرا(س) و شهید بهشتی زنجان، شنبه 15/4/92 با حضور دکتر ساکی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، در محل پردیس الزهرا(س) برگزار شد.
در آغاز این نشست، اله وردی، سرپرست پردیس الزهرا(س)، ضمن خیر مقدم، به بیان گزارشی از وضعیت پردیس پرداخت و گفت: از بدو تأسیس مرکز تربیت معلم الزهرا(س) تاکنون، 5539 دانشجو در 12 رشته در مقاطع کاردانی و کار شناسی ناپیوسته فارغ التحصیل شده اند.
وی، در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص برگزاری دو دوره کلاس های ضمن خدمت برای همکاران و استادان در طول سال و انجام برنامه های فرهنگی و تربیتی در این پردیس پرداخت.
سرپرست پردیس الزهرا(س)، هدف اصلی فعالیت دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلم، تقویت معلم و نهایتاً تولید علم دانسته و گفت: بیشترین فعالیت پردیس ها در راستای تحقق این اهداف می باشد.
در ادامه، اولی، سرپرست پردیس شهید بهشتی زنجان، به ارائه گزارشی از فعالیت های این پردیس پرداخت و گفت: در حال حاضر 650 دانشجو معلم در این مجموعه، درحال تحصیل هستند که از این تعداد 327 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 323 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته، مشغول به تحصیل می باشند.
وی، در ادامه، خواستار تسریع جذب هیأت علمی، افزایش نیروی انسانی و تأمین بودجه های لازم برای اجرای برنامه های حوزه ی آموزشی، پژوهشی،فناوری، فرهنگی و تربیتی شد.
اولی، با اشاره، به طرح توسعه پردیس های استان زنجان، اعلام کرد، این طرح در حال تدوین و نهایی شدن است و نسخه ای از آن نیز، به سازمان مرکزی ارسال شده است.
در این جلسه، دکتر ساکی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، طی سخنانی با اشاره به نزدیک شدن ماه پر فیض و برکت رمضان، توفیق همگان را برای خودسازی هر چه بیشتر از درگاه خداوند متعال مسألت کرد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، مهمترین هدف از سفر خود به زنجان را، مشاهده مستقیم فعالیت پردیس ها، کمبودها و نیازها برشمرد. وی، گفت: ضمن بازدید، از ظرفیت های خوب موجود مطلع شدیم که این، از ثمرات تعامل و ارتباط مؤثر با مسؤولان استانی، به ویژه، مسؤولان آموزش و پرورش است.
دکتر ساکی، ضمن اشاره به علوم و فنونی که باید در فرآیند تربیت معلم مورد تأکید قرار گیرد، گفت: در ساختار تربیت معلم، چهار نوع دانش وجود دارد؛ دانش موضوعی، دانش تربیتی عمومی، فناوری آموزشی و دانش محتوای آموزشی که شایسته است در تربیت معلم، از این دانش ها به نحو احسن استفاده کرد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، افزود: معلمی حرفه ی دشواری است و به مراتب، سخت تر از آن، حرفه ی تربیت معلم است. وی، محور برنامه های توسعه دانشگاه فرهنگیان را توسعه ی کیفیت آموزشی دانست و گفت: برای همسو شدن با برنامه های وزارت علوم، باید در ارتقای سطح و کیفیت آموزشی پردیس ها تلاش کرد.
دکتر ساکی، جذب هیأت علمی برای پردیس ها را از اقدامات جدی دانشگاه فرهنگیان برشمرد و افزود: نظارت و ارزیابی از پردیس ها، در راستای تقویت برنامه های دانشگاه می باشد.
در ادامه جلسه، تعدادی از استادان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند. فعال سازی گروه های آموزشی، نحوه ارتقاء اعضای هیأت علمی، فرصت های مطالعاتی و پژوهشی برای اعضای هیأت علمی، پرداخت حق التدریس استادان و ... از مهمترین مطالبی بود که در این جلسه به آنها پرداخته شد.