دکتر خنیفر در نشست شورای مدیران سازمان مرکزی عنوان کرد:
ضرورت برنامه ریزی برای زمان و انرژی دانشجو معلمان در سراهای دانشجویی
جلسه شورای مدیران حوزه های مختلف دانشگاه فرهنگیان با هدف توسعه مدیریت مشارکتی و بهره مندی از نظرات، ایده ها و پیشنهادات مدیران میانی در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده و آگاهی از مسائل ادارات و حوزه های مختلف دانشگاه با حضور دکتر خنیفر سرپرست دانشگاه، دکتر زیویار مشاور عالی و دکتر محمدی مدیر کل حوزه ریاست و مشاور سرپرست دانشگاه سه شنبه 28 فروردین در سازمان مرکزی برگزار شد.
در این نشست دکتر خنیفر سرپرست دانشگاه با اشاره به اهمیت گزارشگری و پاسخگویی حوزه های مختلف صف و ستاد بر برخورداری از تجارب ارزشمند همکاران و دریافت بازخورد برنامه ها و سیاست ها در صف تاکید کرد.
وی با بیان اینکه برخی از مشکلات و پاسخ به مطالبات باید در استان ها مرتفع شود، خاطر نشان کرد: در حوزه ستاد باید تمرکز بر برنامه های بلند مدت و تفکر استراتژیک باشد.
دکتر خنیفر با بیان اینکه هزینه برای تربیت معلم در اصل نوعی سرمایه گذاری است، اظهار کرد: مدیریت مطلوب؛ مدیریت جذب سرمایه است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای زمان و انرژی دانشجو معلمان در سراهای دانشجویی گفت: در این راستا باید معاونت فرهنگی بیش از سایر بخش ها فعال باشد و با برنامه به پرورش معلم خلاق و هنرمند کمک کند.
وی تکریم و احترام ارباب رجوع، پاسخگویی مناسب و سریع، استفاده از تمام ظرفیت دانشگاه و برنامه ریزی برای آینده را از موارد مهم در دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: مدیریت دانشگاه همواره از پیشنهادهای عملیاتی، ارائه برنامه های خلاقانه و موثر فرهنگی در تربیت دانشجو معلمان و استفاده از تجارب فرهیختگان این عرصه استقبال می کند.
دکتر خنیفر در ادامه بر اهمیت برگزاری جلسات مرتب کاری با مجموعه، تشویق عملکردهای مطلوب، به روز بودن و یادداشت ایده ها و نیز حساسیت و رصد اتفاقات مرتبط با دانشگاه، تاکید کرد.
وی همچنین از بررسی برای ایجاد هیئت ممیزه داخلی برای دانشگاه خبر داد.
در این جلسه دکتر محمدی مدیر کل حوزه ریاست وروابط عمومی نیز ضمن قدردانی از همراهی و همگامی مدیران ابراز امیدواری کرد: در سایه این همدلی و مودت بتوانیم در راستای تحقق اهداف بلند دانشگاه گام های اساسی برداریم.
وی با اشاره به نشست های برگزار شده در راستای پیگیری اقدامات اجراییِ نیازمندِ توجه در دانشگاه، تصریح کرد: پیرو جلسات برگزار شده با مسئولان دانشگاه فرهنگیان در سازمان مرکزی و استان ها و نیز خارج از دانشگاه، نتایج مطلوب و موجی از امید و نشاط در دانشگاه ایجاد شد که امیدواریم زمینه ساز و نویدبخش روزهای بهتری در آینده باشد.
دکتر محمدی با اشاره به ضرورت و نقش برگزاری شورای مدیران در به ثمر نشستن اهداف و برنامه های دانشگاه آن را مکمل تشکیل شورای مناطق کاری و نیز ایجاد کمیته پیگیری و تکریم ارباب رجوع دانست و اظهار کرد: شورای مناطق کاری در 5 منطقه در کشور و بر اساس همجواری ایجاد می شود که بر مبنای ارتباط دوسویه و تعاملی و با همراهی مدیران کل معاونت ها به صورت کاشناسی به بررسی و نقد مسائل اجرایی و درگیر در پردیس ها و مراکز و خواهد پرداخت.
وی برگزاری چنین جلساتی را در راستای ایجاد انسجام، گزارش گیری، ارتباط رودر ور با مدیران، درک محدودیت ها، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، کاربردی کردن ابلاغ ها، بخشنامه ها و برنامه ها و دریافت رهنمودها و پیشنهادها برشمرد.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی تاکید بر ارتباطات برون سازمانی را از راهبردهای اساسی مدیریت جدید در دانشگاه عنوان کرد و از مدیران خواست تا در حوزه های مرتبط خود در این راستا فعال باشند.
وی شناساندن و معرفی دانشگاه فرهنگیان را وظیفه تمام همکاران و دلسوزان دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد: در شرایط ویژه کنونی دانشگاه همه باید اهتمام ویژه ای در تعامل با بیرون از سازمان برای معرفی دانشگاه و حفظ سرمایه امید و نشاط ایجاد شده در آن داشته باشیم.
در ادامه جلسات، مدیران کل ادارات مختلف معاونت های دانشگاه ضمن تشریح به اقدامات انجام شده در حوزه های مرتبط به بیان محدودیت و چالش های پیش رو و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.
لزوم توجه به ساعات حضور دانشجو معلمان در سراهای دانشجویی، اهمیت کارورزی، مدیریت امکانات با منابع محدود، لزوم تناسب بودجه و اعتبار دریافتی دانشگاه با ماموریت آن، شفاف سازی مالی، تطابق وصول بودجه و اجرای برنامه، نقش معاونت آموزشی در ایجاد رضایت اساتید و دانشجو معلمان، بومی سازی آئین نامه ها، بازنگری رشته ها و سرفصل دروس، برنامه ریزی برای پذیرش مهارت آموزان ماده 28، ماموران آموزشی، ساماندهی بحث کسر 45 درصد دانشجومعلمان، اهمیت جذب متخصص و آگاه در حوزه ها، برنامه های تربیتی، سرانه ورزشی و تعامل با دیگر حوزه ها، ضرورت ایجاد کمیته راهبردی دانشگاه با وزارت علوم و آموزش و پرورش، مشارکت در تولید محتوا دروس و دروه های ضمن خدمت، اجرای قانون برنامه ششم در خصوص دانشجویان شاهد و ایثارگر، بررسی سامانه میزخدمت و داشبورد مدیریتی و توجه به پیوستهای فرهنگی از جمله مسائلی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.