Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر خنیفر در نشست آموزشی رتبه های برتر کنکور سراسری در دانشگاه:

هدف ما در دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم قیمتی است

دکتر خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان  در نشست آموزشی و تجلیل از رتبه های زیر هزار کنکور سراسری در دانشگاه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشستِ فاخر، معلمی را تمامیت رسالت رسول اکرم(ص) دانست و گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام به صورت کلامی و غیر کلامی و حتی با سکوت خود آموزش می دادند و اگر درنگی در سیره ایشان داشته باشیم تمامش معلمی بود.

وی با بیان اینکه معلمِ موثر با نگاه خود نیز آموزش می دهد خاطر نشان کرد: معلم شایسته نگاه خود را به تعداد شاگردان تکثیر می کند، نگاه به جا، تذکر و تشویق به جا است.

دکتر خنیفر با اشاره به قرآن کریم  به عنوان کتاب شگفتی ها و مصداق ها گفت: معلم خوب باید به مانند قرآن کریم مصداقی و با تمثیل صحبت کند. مطالب را دسته بندی کرده، از ابعاد ارتباطات غیر کلامی و حتی تن صدا استفاده کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر توجه به تحصیل، تهذیب و ورزش بر  ضرورت اهتمام به این موارد تاکید و به اهمیت برقراری ارتباطات دوسویه در کلاس درس اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان  هنر مملکت داری و تعلیم و تربیت را از سخت ترین هنرها برشمرد و گفت: همیشه در شرایط بحران و رفاه، آموزش یکی از سه اولویت انسان ها و کشورها بوده است.

وی با بیان اینکه معلمی یک توفیق است تصریح کرد: هدف ما در این دانشگاه تربیت معلم قیمتی است نه به هر قیمتی.

 دکتر خنیفر رسالت دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلم در نظام صحیح تربیت معلم دانست و افزود: شما بسیار ارزشمند هستید چرا که با شناخت و عشق به معلمی، وارد این عرصه شدید.

وی داشتن نگاه حرفه ای، ارتقایی و عشق به معلمی را از الزامات ورود به این حرفه برشمرد و اظهار کرد: معلم کارگاه آدم سازی است شما منبع تاثیر بوده و نقش پایدار اجتماعی و فرهنگی خواهید داشت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: شکست خورده ترین کشورها با اتکاء به نظام آموزشی خود و به واسطه معلم شایسته و تربیت فرزندان بایسته  بلند شدند و آینده خود را رقم زدند.

وی با بیان اینکه باید توقعاتمان را بر اساس پله های رشد تعریف کنیم افزود: دانش آموزان در ظاهر و آراستگی، نوع قضاوت، رفتار تعاملی، ادب و احترام در برخورد، عدالت و انصاف، آستانه تحمل، با برنامه بودن، مثبت نگری و نگاه خود به آینده از تدریس، خواسته ها و رفتار از معلم در کلاس درس الگو خواهند گرفت.

دکتر خنیفر حساسیت نسبت به تیپ خاص شخصیتی (خطای هاله ای)، برنامه سوزی، عدم مطالعه، قضاوت پیش رس، عدم علاقه به کار معلمی، احساس کامل بودن و نگاه شغلی به جایگاه فاضلانه معلمی را از سموم و آفت های معلمی دانست و گفت: خود را به آخرین فنون تدریس مجهز کنید، از ایده های جدید و تجارب همکاران استفاده کنید و در کلاس شنونده موثری باشید.

وی  یادداشت برداری، مطالعه قرآن، نثر و شعر، تاکید بر تقویت ابعاد مهارتی و آموزش مداوم و ابزاری کردن آموزش را از نکات کلیدی معلمی دانست که باید به آن توجه شود.

در پایان با حضور سرپرست دانشگاه، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه از 5 رتبه دو رقمی کنکور سراسری ورودی 96 دانشگاه با اهداء لوح، تقدیر شد.