Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دبیران کمیسیون های شوراهای صنفی در نشست با سرپرست دانشگاه تاکید کردند:

تقویت گفتمان دانشجو محوری و توجه به مسائل رفاهی دانشجو معلمان

در راستای برگزاری چهارمین دوره توان افزایی دبیران شورای صنفی پردیس های استانی سراسر کشور دانشگاه فرهنگیان که شنبه 8 اردیبهشت در سازمان مرکزی انجام شد، دبیران کمیسیون های حقوقی، تربیت بدنی و رفاهیات  شورای صنفی دانشجویی در بخش صبحگاهی در حضور سرپرست دانشگاه فرهنگیان به نمایندگی از دانشجو معلمان به بیان مطالبات و پیشنهادات خود برای رفع مسائل پرداختند.

در این دوره شیخ محمدی دبیر کمیسیون حقوقی شورای صنفی دانشجویی به بررسی مسائل حقوقی پرداخت و بر ضرورت دانشجو محوری و تقویت گفتمان دانشجویی از طریق شوراهای صنفی تاکید کرد.

وی شفافیت و ارائه قوانین و آئین نامه های مرتبط دانشجو معلمان از طریق سامانه و یا بخش های ویژه برای آشنایی و اطلاع رسانی را خواستار شده و بر لزوم ایجاد شوراهای تخصصی برای نظارت بر مسائل آموزشی، فرهنگی، رفاهی، دانشجویی و مالی تاکید کرد.

شیخ محمدی در ادامه به بیان مطالبی در خصوص شبانه روزی بودن و تربیت پیوسته دانشجو معلمان و تناسب آن با رفاهیات و اعتبارات تخصیصی  و تاخیر در پرداخت معوقات دانشجو معلمان سال 93 پرداخت.

در ادامه رضایی دبیر کمیسیون تربیت بدنی شورای صنفی نیز نظارت بر اجرایی شدن آئین نامه ها، افزایش سرانه تربیت بدنی دانشجومعلمان و تخصیص آن به طور ویژه به فعالیت های ورزشی را مورد توجه قرار داد.

وی همچنین بر اهمیت ایجاد قطب های تربیت بدنی در پردیس های مجهز و دارای نیروی های متخصص  و نیز استفاده از مدیران متخصص تربیت بدنی در این خصوص تاکید کرد.

در بخش دیگر از این دوره جلیلی دبیر کمیسیون رفاهی شورای صنفی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان بر استفاده از درآمدهای اختصاصی  پردیس ها و مراکز  در راستای تجهیز سراهای دانشجویی اشاره کرد.

وی در ادامه به بیان چالش های پیش روی کار دانشجویی، کمبود سالن مناسب مطالعه و فضاهای آموزشی و فضای سبز در برخی پردیس ها و مراکز پرداخت و بر تاثیرحضور مشاوران در تمامی سراهای دانشجویی تاکید کرد.

در ادامه دکتر خنیفر در پاسخ به برخی مطالبات دانشجو معلمان با اشاره بر ضرورت شبانه روزی بودن امر تربیت معلم به منظور تمرین زندگی به دور از خانه و افزایش تعامل و ارتباط سازنده با دیگر معلمان خاطر نشان کرد: 40 درصدمعلم شدن یک معلم در فضای شبانه روزی و در ارتباط با دیگر معلمان محقق می شود.

وی همچنین بر اهمیت حضور استادان در اوقاتی غیر از ساعت درس و کلاس در سراهای دانشجویی برای انتقال مسائل و چالش ها به مسئولان به عنوان فرد امین دانشجومعلمان تاکید و از آن حمایت کرد.

دکتر خنیفر پرداختن به آموزش و پس از آن رفاهیات دانشجو معلمان را خط مقدم اقدامات در دانشگاه دانست و افزود: رفاهیات مقدم بر همه چیز است و در صورت افزایش بودجه و اعتبار این مبلغ صرف رفاهیات خواهد شد.

وی همچنین از اهتمام و رایزنی مدیریت دانشگاه برای پرداخت معوقات دانشجو معلمان سال 93 گفت و اظهار کرد: یکی از پشتوانه های بزرگ دانشگاه فرهنگیان وزیر همراهی است که از کلاس درس تا وزارت را تجربه کرده و حل مسائل دانشگاه از دغدغه ها و اولویت های وزیر است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به فقر حرکتی دانشجومعلمان و لزوم توجه به سرانه این بخش  و پرداختن به امر ورزش و ایجاد فضای شاداب برای دانشجو معلمان از مدیران و مسئولان مرتبط خواست تا به طور ویژه به آن بپردازند.

وی با بیان اینکه بنای اولیه تربیت معلم بر دانشگاهی بودن آن نبوده و اکنون نیازمند زمان است تا ساختاری دانشگاهی پیدا کند و قوانین و مقررات به درستی در آن پیاده سازی شود بر ساماندهی مشاوران خوابگاه ها، تجهیز و تعمیر فضاهای کالبدی و ایجاد نشاط در سراهای دانشجویی، تجهیز کتابخانه ها و ایجاد زمینه مطالعه هدفمند در میان دانشجویان تاکید کرد.

دکتر خنیفر، با بیان اینکه تغییر در نظام های آموزشی باید بر اساس اصول و در زمان مناسب صورت گیرد و تغییرات انقلابی امکان پذیر و موثر نیست، افزود: ترمیم ساختار مدیریت استانی در دستور کار است، سناریو های مختلفی از جمله تقلیل و چابک سازی برای لایه های استانی پیشنهاد شده است.