به مناسبت هفته معلم:
حضور دکتر علی نژاد در انتخابات شورای صنفی استان البرز
دکتر علی نژاد در جمع دانشجومعلمان و همزمان با انتخابات شورای صنفی در استان البرز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مطهری و دو شهید تابناک نظام آموزش و پرورش، شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: امید آن دارم نهادها، دستگاه ها، بخش های سهیم و معلمان در پیشرفت کشور با مشارکتی فعال و مؤثر و تعهد در قبال آموزش و پرورش غفلت نورزند تا این دستگاه آینده ساز بتواند از تنگناهای سخت عبور کند. ذهن دانشجومعلمان جوان باز است و اجرای طرح و دوره های آموزشی مختلف همچون بذری است که در ذهن این قشر پاشیده می شود تا مفاهیم اصیل، معنویت، خودباوری، مثبت اندیشی، و نشاط درونی در بین جوانان نهادینه شود تا توفیقی حاصل شود که در تربیت فرزندانی فکور، خلاق، متدین، توانمند و مفتخر به هویت ایرانی اسلامی، بیش از پیش به موفقیت دست یابند.
جامعه ایران نشاط خود را در تقویت سلامت نفس قرار داده است. در دانشگاه فرهنگیان باید نشاط معنوی و روحانی در کنار نشاط مادی و جهانی حاصل شود. نشاط واقعی و درونی مشروط به چیزی نیست. برای شاد بودن باید مولفه امید به زندگی را افزایش داد، چون امید به زندگی و شاد بودن باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود پس برای افزایش امید به زندگی باید به دوران جوانی و دغدغه های این نسل بها و ارزش دهیم.
انتخابات شورای صنفی با هدف ایجاد فضایی با نشاط و پرتحرک، جلب مشارکت بیشتر دانشجویان، اعضا و دبیران شورای صنفی در تصمیم سازی امور صنفی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان و استفاده از توانمندی و پتانسیل بیشتر اعضای این شورا برگزار می شود. در انتخابات شورای صنفی ما شاهد دانشجومعلمان آگاه به موضوعات پیرامون، آشنا به دغدغه ها و مسائل سایر دانشجویان، خودکارآمد، خلاق، شجاع و نقاد منطقی هستیم.
تشکیل شورای صنفی در دانشگاه ها یکی از مهم ترین مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان در سال های اخیر بشمار می رود چراکه با تشکیل این شورا دانشجویان می توانند دغدغه ها، پیشنهادات و درخواست های خود را مطالبه کنند و دنبال راهکارها و پیشنهاد حل مشکلات باشند. چرا که ظرفیت های خلاق دانشجویان ارائه خدمات به آنها را بهتر و بیشتر می کند. در حقیقت پیگیری حل مشکلات از طریق تعامل نوعی تمرین برای حضور در عرصه های خدمت آتی است که توسط شوراهای صنفی صورت می گیرد.
دانشجویان در حال گذار به یک دوران عقلانیت معطوف به آگاهی هستند. لذا حرکت ها و کنش های دانشجویان باید به صورت آگاهانه انتخاب شود. عقلانیت رفتاری دانشجو، در این انتخاب ها نمود پیدا می کند و دانشجویان عضو شورای صنفی به خردگرایی بیشتر گرایش پیدا می کنند. با این همه ذکر این نکته بسیار ضروری است که دانشجو و دانشگاه زمانی می توانند رسالت خود را به صورت بایسته و شایسته انجام دهند که دانشجویان بتوانند فعالیت های خود را در درون نظام سازماندهی کنند و دبیران شورای صنفی بتوانند تقاضاهای دانشجویی را به شیوه درست و صحیح انتقال دهند و البته این شیوه، هنر است و اعضای شورای صنفی در کنار هم فعالیت کنند تک رو بودن دور از ماهیت شورای صنفی می باشد.