Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
همزمان با گرامیداشت هفته آموزش و روز معلم، انجام شد:

تقدیر از دانشجو معلمان برتر علمی دانشگاه فرهنگیان همدان

همزمان با گرامیداشت هفته آموزش و روز معلم  طی مراسمی یکشنبه 16/02/97 با حضور مسئولان، میهمانان، استادان، همکاران و دانشجو معلمان پردیس های استانی؛ از نفرات برتر علمی هر دو پردیس خواهران (شهید باهنر) و برادران ( شهید مقصودی)، با اهدا لوح سپاس و هدیه، تقدیر شد.

در این مراسم دکتر علیرضا علی صوفی سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان همدان، قدردانی و واگذاری امور به دانشجو معلمان را یک تمرین مهم برشمرد و افزود: توجه به این روش در آینده می تواند زمینه ساز کارهای بزرگ باشد.

وی با یاد متفکر شهید استاد مرتضی مطهری، رسالت خطیر معلمی را به حاضرین، علی الخصوص دانشجویان یادآور شد و افزود: هرگونه اصلاحی که انجام شود؛ باید زیرساخت آن در نظام تعلیم و تربیت رقم بخورد و نقطه عزیمت تحولات فرهنگی، اجتماعی و علمی همین دانشگاه نوپای فرهنگیان است که به تعبیر بنده سلسله جنبان نظام تعلیم و تربیت کشور می باشد.

دکتر علی صوفی به آسیب های موجود بر سر راه تعلیم و تربیت هم اشاره و خاطر نشان کرد: جا دارد؛ بازنگری هایی در نظام آموزشی داشته باشیم و تقریبا همه­ی بزرگان بر این اصل تاکید دارند و هم نظرند.

وی به تعبیر یکی از فلاسفه، روش حال حاضر آموزش و پرورش را، روش بانکداری بر شمرده و عنوان کرد: این روش باید جای خود را به روش مسئله محوری یا روش سقراطی بدهد؛ زیرا که در روش بانکداری، حرکت یک طرفه است و با اصل مردم سالاری هم در تضاد است؛ ما نیاز به روش تعاملی داریم و قوام دموکراسی هم از این روش حاصل می شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان همدان با طرح این موضوع که اگر قرار باشد؛ جامعه ای عقلانی و بر پایه­ی خرد، تفکر و مبتنی بر فرهنگ ملی و دینی داشته باشیم، آموزش و پرورش بهترین جا برای انجام این کار است اظهار کرد:  در حال حاضر انتظارات از این مجموعه، با انتظارات 10 سال گذشته تفاوت کرده و این نقش معلم را خطیرتر می کند؛ لذا معلمان به عنوان افراد پیشرو باید برای بحران هایی که جامعه­ی ما با آن درگیر است؛ راه حل پیدا کند.

وی در پایان سخنان خود، اشاره ای هم به شعار سال داشت و افزود: هویت یک ایرانی در تولید کالای با کیفیت و تعهد مصرف کننده به استفاده از این کالاها ، عینیت می یابد و تولید با کیفیت، هویت ما را به دنیا عرضه خواهد کرد.

وی خطاب به دانشجو معلمان افزدو:  کسی می تواند معلم باشد که دائما در حال کسب دانش و یادگیری باشد.

در ادامه دکتر محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان و تبریک روز معلم که یادآور خاطره ای در تاریخ انقلاب است؛ با اشاره به آمارهای موجود، رشد علمی کشور را خوب ارزیابی کرد و افزود: کسب رتبه شانزدهم تولید علمی در پایان سال 2016 میلادی در سطح جهان با اهمیت و قابل تامل است؛

وی ادامه داد: رشد بی رویه آموزش عالی، بعضا باعث از بین رفتن انگیزه های زیادی شد و به سبب همین موضوع، یکی از برنامه های اخیر و  اصلی وزارت علوم،  به عنوان متولی توسعه­ی علمی کشور، هویت بخشی و ایجاد هویت جدید، جهت نظام علمی کشور بوده و  یکی از این روش ها، ماموریت گرا کردن آموزش عالی است؛ یعنی دانشگاه هایی خاص داشته باشیم؛ مثل همین دانشگاه فرهنگیان که عهده دار تربیت معلمین آینده­ی این مملکت است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با طرح این پرسش که، دانشگاهی که در آن درس می خوانیم چه جایگاهی دارد؟ به تفکیک شاخص های شکل دهنده­ی ساختار یک دانشگاه پرداخت و خاطر نشان کرد: بستر آموزش و ایفای نقش عمده در مباحث آموزشی را آموزش و پرورش عهده دار است و این آموزش دادن است که باعث حرکت از جهل به سمت دانایی و علم می شود و چنانچه آموزش فراگیرمان دارای نقص باشد قطعا نمی توانیم پژوهشگر به جامعه تحویل دهیم یا به معنی دیگر، آموزش بر بستر جهل شکل می گیرد و پژوهش بر بستر دانایی.

دکتر محمدی فر کاستن از حجم کتاب ها و برداشتن منابع کم اهمیت تر نظیر، کمک آموزشی ها و غیره را یک اقدام خوب دانسته و گفت: علاوه بر افزودن بر علم فرزندانمان به فکر سلامتی آنها هم باشیم و در این زمینه، معلم خواسته یا نخواسته، الگوی جامعه ای است که در آن زیست می کند.   

اجرای گروه سرود و همخوانی پردیس شهید مقصودی، برگزاری گفتگو و صندلی داغ دانشجویی، مسابقه بین دانشجویان پردیس شهید باهنر، مسابقه بین دانشجویان پردیس شهید مقصودی، نمایش صحنه­ای، اجرای گروه تئاتر، تقدیر از نفرات برتر علمی پردیس های استان، تقدیر از دو تن از همکاران به درخواست دانشجویان از برنامه­های دیگر بود.