به میزبانی دانشگاه فرهنگیان همدان انجام شد:
برگزاری دوره توانمند سازی سرپرستان شبانه روزی منطقه 10 دانشگاه فرهنگیان کشور
در این دوره آموزشی که به منظور توانمند سازی سرپرستان شبانه روزی منطقه 10 دانشگاه فرهنگیان کشور و به میزبانی استان همدان تدارک دیده شده بود؛ آقاخانی مدیر کل برنامه ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی سازمان مرکزی، مشهدی رئیس اداره سراهای دانشجویی سازمان مرکزی، دکتر علیرضا علی صوفی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان همدان، کاشی معاون هماهنگی استان همدان و سرپرستان شباه روزی از 4 استانِ کرمانشاه، کردستان، مرکزی و همدان حضور داشتند.
آقاخانی مدیر کل برنامه ریزی، خدمات و رفاه دانشگاه فرهنگیان با ابلاغ سلام دکتر خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، دکتر خاکی معاون توسعه و دکتر علی نژاد معاون دانشجویی، حضور مقام معظم رهبری(زید عزه) در دانشگاه فرهنگیان و صدور حکم ریاست دکتر خنیفر را دو رویداد مهم هفته ی گذشته دانشگاه فرهنگیان خواند.
وی هدف از برگزاری دوره های اقدام پژوهی را انجام کار تخصصی دانست و گفت: همواره تلاش ما بر این است که ارتباط بین همکاران را در راستای بهره مندی از تجارب ارزشمند یکدیگر و دریافت مطالب تخصصی، افزایش دهیم.
آقاخانی با بیان اینکه یک سرپرست شبانه روزی در سرای دانشجویی باید برای هر مسئله ای یک راه حل داشته باشد و یا یک راه حل ابداع کند، بر کار تربیتی، که محل و کانون آن، سراهای دانشجویی است تاکید کرد.
مدیر کل برنامه ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی، سه شاخص: پالایش، آموزش و تثبیت را شعار اصلی این اداره کل برشمرد و عنوان کرد: سرپرستان شبانه روزی در سراهای دانشجویی، نقطه اتصال، و ارتباط دهنده ما با دانشجو معلمان هستند.
آقاخانی در ادامه سخنان خود با بیان اقدامات انجام شده پیرامون اتوماسیون تغذیه، رتبه بندی سراها، بحث حضور و غیاب دانشجویان، خدمات جدید صندوق رفاه، بحث کارورزی و اهمیت آن، در دانشگاه؛ به موفقیت دانشجو معلمان در کسب کرسی های متعدد دانشجوی نمونه ی کشوری اشاره و آن را یک افتخار برشمرد.
در ادامه دکتر علیرضا علی صوفی در آیین افتتاح این کارگاه آموزشی، با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های توان افزایی، گفت: نقش این دوره ها در دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا، استراتژیک و حاکمیتی، بیش از سایر دانشگاه هاست و در شرایط پر تلاطم کنونی، با ساختارها و شیوه های موجود، امکان تربیت یک معلم مدرن، در طراز جمهوری اسلامی با روش های سنتی وجود ندارد؛ لذا باید علاوه بر آموزش های تخصصی در حوزه های مختلف، همه همت کنند و به تاسی از نبی مکرم اسلام (ص) با تلاش و سازماندهی به دنبال انتقال این آموزه ها و نکات ارزشمند باشند، فراتر از مرزهای جغرافیایی بیاندیشند و عمل کنند.
وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر آموزش های غیررسمی گوی سبقت را از آموزش های کلاسیک ربوده، خاطر نشان کرد: آسیب های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی جامعه، مستلزم باز تعریف نقش معلم و ساختار تعلیم و تربیت می باشد تا به برطرف کردن آسیب هایی از این دست کمک کند.
دکتر علی صوفی گفت: در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان از مرحله تثبیت عبور کرده و در حال اجرا و تکمیل فرایند کیفیت بخشی هستیم که در دیدار اخیر مقام معظم رهبری (زید عزه) با مجموعه دانشگاه فرهنگیان نیز، بر اصلاح نظام آموزش و پرورش تاکید ویژه ای شد.
سرپرست امور پردیس های استان همدان، نقطه عزیمت اصلاح نظام آموزشی را از همین دانشگاه فرهنگیان عنوان و تربیتِ معلم، تکوین و هویت آن را یک فرایند رو به رشد معرفی کرد و گفت: همه ی بخش ها در شکل گیری شخصیت دانشجو معلمان تاثیرگذارند؛ پس باید با شیوه های مدبرانه و تجربیات عملی که کانون آن سراهای دانشجویی است؛ به بهترین شکل ممکن حرکت کنیم.